Heel praktisch: ik ben zeker niet ineens weg van Bokt. De komende maanden zal ik in ieder geval nog 'grijs' zijn en mocht het team me nodig hebben voor vragen, ben ik er gewoon. En die blauwe-scherm verslaving? Die is echt niet ineens cold turkey over

Maar ik kan het eigenlijk niet laten om ook op FZ nog een keer een veel te lange post te schrijven

Ik heb nog geen nieuwe baan gevonden, wel al een aantal sollicitaties verstuurd, dus hopelijk komt daar binnenkort iets leuks uit rollen. Mijn focus ligt nu naar het op een baan als projectleider bij een internetbureau. Maar ik vind veel leuk, dus het kan ook iets anders worden. Bijvoorbeeld op het gebied van projectmanagement, communitymanagement, internet, social media, fotografie... Als ik in een fijn bedrijf kan werken met creatieve mensen om me heen, denk ik dat ik al snel op m'n plek zit. Mocht je iets weten waarvan je denkt 'Zou iets voor Eline kunnen zijn', maak je mij erg blij door dat door te sturen

Ik ben moderator geworden op 1 april 2004, samen met o.a. Elles, vermoedelijk omdat de toenmalige moderators het zat waren om m'n tems te behandelen en vonden dat ik ze zelf maar af moest handelen

Van EA ging ik naar CreaBea (wat nu UK en FK is), werd ik hoofdmod en uiteindelijk ben ik vanaf februari 2007 zo'n beetje fulltime voor Bokt aan de slag / in dienst. Dat is nu 6,5 jaar geleden, en dat heb ik met heel, heel veel plezier gedaan

Ik ga hier niemand persoonlijk bedanken, ik ben echt wel aan vakantie toe dus ik ga geheid mensen vergeten

Want Bokt is maar een blauw scherm, een middel, een website. De smileys, het logo, de strepen: dat zijn maar pixels. Wat Bokt bijzonder maakt, zijn jullie. Mensen die elkaar via een scherm helpen: soms met een goed advies, soms door voor een wildvreemde de trailer aan te koppelen / een paard op te vangen / of er gewoon voor iemand te zijn. Mensen die elkaar via een scherm leren kennen: een keer een buitenrit maken, naar de andere kant van Nederland reizen om elkaar te ontmoeten, en soms zelfs met elkaar verder gaan. Mensen die je via Bokt ziet groeien, van B-ruiter naar slipjas. Van 'meisje met camera' tot fotograaf. Van betweter tot dierenarts.
Zoveel gedeelde ervaringen, zoveel meeleven, van een overdaad aan juichsmileys tot digitale armen om schouders als het nodig is. We hebben écht iets ontzettend bijzonders hier, op dat blauwe scherm, en ben erg trots dat ik daar zo lang, zo'n deel van uit heb mogen maken

En ik wil ook alle teamleden waar ik in het verleden mee samengewerkt hebt niet vergeten. Van de eerste echte oranje, tot de 'we-hebben-een-hekel-aan-deze-kleur-geel' van de Wiki. Van de mods die mij als 20jarige overactieve temmer hebben opgevangen, tot de groentjes die ik als mentor of hoofdmod heb mogen begeleiden. Heike als initiatiefnemer natuurlijk, de lavendels-die-je-nooit-paars-mag-noemen, de 'grijsjes'... Het boktteam blijft toch gewoon heel bijzonder. Vrijwilligers uit heel Nederland, die elkaar in eerste instantie niet eens in het echt kennen die toch dagelijks de pc aanzetten en aan het werk gaan. Omdat ze passie hebben voor paarden, passie voor Bokt. En er samen voor hebben gezorgd dat we nog steeds in de lucht zijn

Alle huidige teamleden heb ik al bedankt, dus dat ga ik niet herhalen. En Bart: jij bent gewoon nog niet van me af, in ieder geval tot ik het fatsoenlijk voor elkaar gekregen heb om je te bedanken voor de kansen die je me gegeven hebt en zo'n beetje in woorden heb gevangen voor wat jij en Bokt voor mij hebben betekend