Nadat ik gister m'n profiel even heb opgeschoond kwam ik erachter dat er geen 'pijltje' meer in het kaartje staat om aan te geven waar ik woon. Extra gecontroleerd of m'n postcode wel klopt, maar dit is allemaal in orde. Ook bij andere bokkers is ineens niet meer te zien in welk deel van Nederland ze zich bevinden.
Help? Zeker met een aankomende meet vond ik het wel handig om snel te kunnen zien waar bokkers zich ongeveer bevinden. En ja, ik weet dat niet iedereen dit ingevuld heeft. Maar ik kan me niet voorstellen dat ineens iedere bokker zijn postcode verwijdert heeft..
Je hebt gelijk, het rode pijltje is weg... Zeker met vakantie gegaan ofzo...
Was altijd wel heel makkelijk, vooral bij de "kleinere" plaatsen die je niet bij aardrijkskunde hebt geleerd. Kijk, Den Haag, Rotterdam, Zwolle etc weet iedereen wel te liggen, maar echt die kleinere plekken dat je denkt: "huh? Waar ligt dat nou weer?" was t wel even makkelijk...
Ik vond dat kaartje van vroeger leuker toen woonden mensen serieus in de zee
BartVB
Eigenaar
Geplaatst: 09-09-13 19:39
Af en toe gaat er iets niet helemaal goed met de kaartjes in de profielen. De kaartjes worden gemaakt via Google en zij hebben een limiet op het aantal kaartjes per site per dag. Regelmatig zitten we aan de limiet dus aan het einde van de (amerikaanse) dag werkt het allemaal niet altijd zoals het hoort.
Froukje
Forever young
Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-13 19:44
Mwah, dan duren de Amerikaanse dagen hier wel erg lang. Gisteravond merkte ik het op en ik zie ze nu nog steeds niet.
Is openstreetmap (http://www.openstreetmap.nl/) dan geen alternatief voor het google kaartje? Weet niet of daar ook een maximum per site per dag op zit, maar is ook open source
Op zich wel, alleen zouden we dan OpenStreetMaps flink belasten. De echte oplossing is zorgen dat die kaartjes wat slimmer worden, of ja, vooral zorgen dat we ze op Bokt.nl opslaan zodat Google erg geen tig duizend per dag hoeft te maken. Zelfde zou overigens gelden voor OSM, voor we dat kunnen gebruiken moeten we eigenlijk eerst zorgen dat we op een wat socialere manier die kaartjes opvragen.