Verplaatst, gesloten of verwijderd, waar zit het verschil?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Verplaatst, gesloten of verwijderd, waar zit het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 14:05

Dat vraag ik me dus af. Er worden aardig wat topics verplaatst omdat ze verkeerd staan. Maar soms komt er een topic voorbij dat niet verplaatst wordt, maar gesloten. En dan zijn er nog de topics die om wat voor reden dan ook gesloten worden. Sommige topics worden niet alleen gesloten maar later ook verwijderd. Dan heb ik het niet alleen over reltopics, ook topics met (naar mijn idee) normale reacties worden soms 'gesloten en later verwijderd' (meestal staat er zoiets in de toelichting van een mod).

Waar zit dit onderscheid? Waarom worden sommige topics verplaatst, en waar zit het verschil tussen alleen sluiten en sluiten+verwijderen?

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Verplaatst, gesloten of verwijderd, waar zit het verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:51

Een topic wordt door ons verplaatst wanneer het op het verkeerde forum is geplaatst. Hier wordt altijd melding van gemaakt in het topic en er wordt een PB gestuurd naar TS met de reden.

Topics worden niet snel verwijdert, alleen wanneer het om een spam topic. Deze worden verwijdert zonder melding. Bij alle andere redenen (op verzoek van TS, topic wat tegen de regels is etc) wordt dit gemeld aan TS en komt er een melding in het topic voordat het verwijdert wordt.

Indien het gaat om een topic met een onderwerp waar al een zelfde topic over loopt, wordt deze op slot gezet met linkje naar het lopende topic. Deze wordt dan niet verwijdert, maar zakt vanzelf weg naar onderen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 19:04

Maar ik heb het ook weleens voorbij zien komen dat er een topic gesloten werd omdat hij niet goed stond. Waarom is dat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:06

Dat heeft met het specifieke forum te maken, of dat er geen passende plek is / het onderwerp niet op Bokt kan.

Bijvoorbeeld een topic op WWW over een zieke hond, dat eigenlijk op BB hoort. We kunnen het verplaatsen naar BB, maar als TS nog niet genoeg kuddeberichten heeft, kan TS niets, Dan zetten we het op slot :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 19:06

Ahh zo ja, ik snap het. Thanks! :D