Zuid Holland - Niet veel ervaring, erg enthousiast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kkoenen

Zuid Holland - Niet veel ervaring, erg enthousiast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 19:08

Hoi Allen!

Na veel te hebben rondgelezen op dit forum, maar eens een eerste bericht. Wie weet, wat mensen uit de regio (Pijnacker). Ik ben 34 jaar en heb lang, lang geleden 2 volle dagen paard gereden in de Pyreneeën. Daarnaast een enkel lesje als kind, met mijn moeder naar de manege. Toen een vriend van me 30 werd, wilde hij een 'belevenis'. Zweefvliegen, slipcursus, blo-karten.. alles had hij al gedaan. Maar toen ik "paardrijden" zei, was het Bingo! Hij had nog nooit op een paard gezeten. Ik heb de uurtjes door mijn leven heen eens opgeteld en kwam op 25 :D. We hebben toen een buitenrit van 4,5 uur geboekt bij http://stalbrugel.nl/.. Voor mij was het een rit terug naar een vergeten gevoel uit mijn kinderjaren! Na een paar honderd meter in galop was ik verkocht! Ik wil weer gaan paardrijden.

Nu, paar maanden later, heb ik een unieke kans. Ik kan bijrijder worden van een fantastische hengst (18 jr.) die op nog geen 5 minuten van mijn huis staat te grazen. Direct met de eigenaresse afgesproken en wat rondjes in de bak gereden. Haar conclusie : Ik heb nog wat lesjes nodig - dat was wel verwacht.. *grijns*. Direct de daad bij het woord gevoegd en dus de afgelopen 2 weken 4 lessen gehad. Volgende week staan er weer een paar gepland. Ik ben niet zo heel erg van de grote voltes en gebroken lijnen enzo, maar wil de basis goed onder de knie hebben. Pas dan kan ik veilig het bos in, samen met 'mijn' paard.

Voorlopig dus lekker lessen buiten en in de bak. Veel leren, km's maken en aan balans werken. Jullie zullen wel denken; "wat een ouwe knakker en wat moet die nou op een paard?!" enzo, maar ik vind het echt fantastisch om met een beest samen te werken. Motorrijden is daarmee vergeleken toch maar een beetje saai ;). Ik lees ook veel op http://www.paardenbegrijpen.nl/. Misschien, als ik met pensioen ben (of wat eerder) lijkt het me heel leuk om een veulen van meet af aan te helpen opgroeien. Natuurlijk houd ik een slag om de arm, want mijn huis is inmiddels een museum met ooit-begonnen-hobbies. Als je me hier over 2 jaar nog ziet, dan is paardrijden misschien wel een blijvertje ;).

Meer Pijnacker hier?

Grt., K.