Niet-automatisch paardenspel... Links...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Niet-automatisch paardenspel... Links...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 15:41

Waarschijnlijk stel ik me wel ontzettend aan :Y) maar voorheen vond ik het super leuk om tussen Links te kijken hier op bokt kwamen geregeld leuke filmpjes voorbij
waar ik goed om moest lachen of diep geraakt van was en nu, nu kijk ik er helemaal niet meer naar, er zijn bijna alleen maar topics en links naar Niet-automatisch paardenspellen ect
en vind gewoon strond vervelend. Elke keer weer in actieve onderwerpen en bijna nooit meer een leuk filmpje dat gepost word..

Dood irritant, is geen optie voor om aparte submap/-groep te maken in Links ergens zodat ze eigen plek hebben en niet elke keer in actieve onderwerpen enzo komen?

Meer mensen? :')

Amado7

Re: Niet-automatisch paardenspel... Links...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:43

Of gewoon een centraal topic waar je de link neer kan zetten :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:43

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:45

Jup, ook al kijk ik bijna nooit bij links, ik heb een hekel aan die paardenspellen vol met gejatte foto's..
Ik ben voor helemaal bannen van bokt, aangezien je ook niet over downloaden mag praten op bokt, omdat dat bij wet verboden is. Copyright schending is ook bij wet verboden, dus logisch gezien zouden die paardenspellen ook niet besproken mogen worden op bokt.

Of is dat te overdreven? :=

Nayomie

Re: Niet-automatisch paardenspel... Links...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:54

Sok, even nog een aanvulling, foto's kopieren zou ik persoonlijk niet een heel groot probleem vinden, maar vermeld de bron er dan ook bij. Dat doet ook niemand. :=

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:57

Sok schreef:
Jup, ook al kijk ik bijna nooit bij links, ik heb een hekel aan die paardenspellen vol met gejatte foto's..
Ik ben voor helemaal bannen van bokt, aangezien je ook niet over downloaden mag praten op bokt, omdat dat bij wet verboden is. Copyright schending is ook bij wet verboden, dus logisch gezien zouden die paardenspellen ook niet besproken mogen worden op bokt.

Dit is overigens niet bij alle spellen zo. Je kunt op Google tegenwoordig ook zoeken naar foto's die onbeperkt mogen worden gebruikt of gedeeld. En er zijn ook paardenspellen waarbij de foto's/plaatjes zelf zijn gemaakt/getekend. Dus alleen op grond daarvan bannen van Bokt zou onrechtvaardig zijn, want niet alle spellen gaan tegen de regels in.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 15:58

Sok schreef:

Nee ik ben hier helemaal mee eens mogen van mij part ook wel verbannen.

Nayomie schreef:
[FZ] Niet automatisch spel onder links

En ja, ik erger mij er eigenlijk ook aan :=

Volgende keer ff beter zoeken nicole :')

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:33

Nayomie schreef:
Sok, even nog een aanvulling, foto's kopieren zou ik persoonlijk niet een heel groot probleem vinden, maar vermeld de bron er dan ook bij. Dat doet ook niemand. :=

Ik wel eigenlijk :+ Zou er niet bijzonder fan van zijn als mijn paard gebruikt word in een paardenspel, bronvermelding of niet.. :))

Ukkiee schreef:
Sok schreef:

Dit is overigens niet bij alle spellen zo. Je kunt op Google tegenwoordig ook zoeken naar foto's die onbeperkt mogen worden gebruikt of gedeeld. En er zijn ook paardenspellen waarbij de foto's/plaatjes zelf zijn gemaakt/getekend. Dus alleen op grond daarvan bannen van Bokt zou onrechtvaardig zijn, want niet alle spellen gaan tegen de regels in.

Ik weet dat ze het niet allemaal doen, maar op grond daarvan bannen lijkt me een bijzonder goed idee, aangezien het overgrote meerendeel WEL foto's gebruikt die gewoon gejat zijn. De spellen die geen foto's jatten zijn niet in overtreding, dus daar zie ik dan ook geen probleem in.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:53

Sok schreef:
Ik weet dat ze het niet allemaal doen, maar op grond daarvan bannen lijkt me een bijzonder goed idee, aangezien het overgrote meerendeel WEL foto's gebruikt die gewoon gejat zijn. De spellen die geen foto's jatten zijn niet in overtreding, dus daar zie ik dan ook geen probleem in.

Dus Bokt moet alle spellen gaan controleren op wel/niet gejatte foto's? Lijkt me geen doen.

Een goed alternatief is misschien een algemeen topic op links, waar links voor paardenspellen kunnen worden geplaatst. Dat betekent dan dus ook dat er in betreffende topic alleen links mogen worden geplaatst en niet mag worden gepraat/discussieerd over de spellen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:25

Ukkiee schreef:
Sok schreef:

Dus Bokt moet alle spellen gaan controleren op wel/niet gejatte foto's? Lijkt me geen doen.

Een goed alternatief is misschien een algemeen topic op links, waar links voor paardenspellen kunnen worden geplaatst. Dat betekent dan dus ook dat er in betreffende topic alleen links mogen worden geplaatst en niet mag worden gepraat/discussieerd over de spellen.

Bokt wil geen dingen op het forum die de wet overtreden, dus eigenlijk.. Ja.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:26

Het verbieden van (het aanbieden van) paardenspellen is niet haalbaar.
De paardenspellen zelf zijn het probleem niet, maar worden er bij deze spellen (helaas) veel foto's gebruikt waarbij er geen toestemming is gevraagd aan de eigenaar/fotograaf.
Bokt kan hier niet zoveel mee doen omdat het voor ons een onmogelijke taak is om dit soort dingen in de gaten te houden.

Daarbij worden deze spellen niet aan Bokt gekoppeld omdat er enkel een link wordt geplaatst van het spel. Het spel zelf wordt buiten Bokt gespeeld, en dus hebben wij daar geen controle over. Als het bijvoorbeeld gaat over (het bespreken van) downloaden, dan gebeurt dit op Bokt zelf. Dat is iets waar we wel wat aan kunnen doen.

Nayomie schreef:
[FZ] Niet automatisch spel onder links

En ja, ik erger mij er eigenlijk ook aan :=

In dit topic kun je lezen dat we er inmiddels mee bezig zijn. :)
Daarom hier een slotje.