Reclamebanners

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Reclamebanners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 09:30

Vorige week was ik jarig, en voor mijn verjaardag wou ik graag een Grand Foulard. ik zou hem krijgen van mijn mama :D Afijn, dus ik opzoek geweest op internet bij alle sites die ik voor mogelijk had, en uiteindelijk zijn we gewoon in de winkel wezen kijken en daar geslaagd. en nu heb ik dus mijn mooie Grand Foulard. *\o/*

Alles fijn zou je zeggen, maarrrr ik ben inmiddels een week verder en ik word nog steeds achtervolgd door van die Banners waarin de meest mooie aanbiedingen langs komen voor Grand Foulards.. Van de neckerman, van de wehkamp, van de ikea, en waar wel niet van.. :(

Ik wil het helemaal nie weten! :oo ik heb een hele mooie gekregen! hij past goed, geen problemen mee, dus wat moet ik met nog een Grand Foulard? :P

kan je die banners ook uit zetten? of zit ik nu de eerst komende x maanden nog naar aanbiedingen voor Grand Foulards te kijken?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:34

Cookies verwijderen van je pc wil nog wel eens werken.

8nnemiek

Re: Reclamebanners

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:42

Als je Firefox hebt kun je de banners allemaal helemaal uit zetten met een addon :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:46

Volgens mij werkt dat in combinatie met wat je googled ;) En ze blijven inderdaad een tijdje hangen dat heb ik ook :j Vriendje heeft op mijn lappie gegoogeld naar black en decker werkbankjes en die staan dus nu tussen de ads :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:10

Gehele browsegeschiedenis verwijderen, cookies en geschiedenis etc.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 13:53

Dit zijn voornamelijk 'remarketing'-banners. Niet perse gebaseerd op Google, wel op basis van sites die je bezocht hebt. Als je op de Wehkamp site bepaalde producten hebt bekeken dan zorgt Wehkamp er vervolgens door dat je die producten een tijdje na je bezoek te zien krijgt op andere websites omdat ze tijdens je bezoek een cookie hebben achtergelaten op je PC. Erg effectieve manier van adverteren omdat behoorlijk wat mensen pas na een paar bezoeken een product/dienst afnemen. Met dit soort banners zorg je ervoor dat mensen terugkomen op je site om de bestelling te plaatsen. Nadeel is dat ze niet goed kunnen aangeven dat je de bestelling hebt afgerond waardoor je vervolgens nog een tijd banners krijgt die niet meer relevant zijn.

In dit specifieke geval kan je je cookies verwijderen, dat zou het probleem op moeten lossen. Voor de toekomst kan je hier:
http://www.google.com/ads/preferences/

Aangeven dat je geen 'interest based advertising' meer wil zien. Nadeel daarvan is dat je vrij willekeurige advertenties krijgt die minder relevant/interessant zijn dat b.v. de grand foulards :)

Je kan idd ook een add on in je browser gebruiken om banners helemaal te blokkeren. Ik wordt daar alles behalve blij van omdat dit onze enige inkomstenbron is. Geen banners = geen Bokt.