Als ik thuis op bokt bezig ben, valt me op dat sommige woorden ineens veranderd worden terwijl ik ze goed in type. Dus middel wordt ineens middle en heeft wordt ineens heft - en meer van dit soort woorden. Hij wijzigt net ook het woord soort naar sort en woord naar word. Gek word ik er van, hoe kan dit? is dit een instelling ergens? Als je een lang verhaal intypt staan er ineens allemaal rare spellingsfouten in die je niet zelf hebt gemaakt. Iemand een idee hoe dit te wijzigen?
Wat Bellatrix zegt inderdaad, even goed je browser instellingen doorspitten.
Ben wel heel benieuwd of het om een pc, telefoon of tablet gaat! Mijn pc is namelijk helemaal Engels, maar de autocorrect/spellingscontrole is Nederlands..
laptop. TinePine gaat nu bij instellingen browser kijken...
NienkeV1994
Geplaatst: 08-08-13 23:54
Weet niet welke browser je gebruikt, maar in Chrome staat bij Instellingen > Geavanceerde instellingen: "Een webservice gebruiken voor het oplossen van spelfouten"
Als je browser op Engels staat zou ik me voor kunnen stellen dat hij overal Engelse woorden van maakt omdat Chrome het als spelfouten ziet. Mocht je Chrome gebruiken is dat misschien aangevinkt en kan dat het oplossen? Maar dat weet ik ook niet zeker want ik heb het zelf niet
Als je alleen in het Nederlands typt scheelt het misschien als je de taal van IE in Nederlands verandert, maar waar je de autocorrect uit kunt zetten kan ik zo ook niet vinden nee
TinePine
Geplaatst: 09-08-13 00:07
nee voor mij werk typ ik ook in het Engels en dan heb ik de spellingscontrole echt nodig!