Sticky maken over uploaden met photobucket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Sticky maken over uploaden met photobucket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:59

(En andere aanbieders, maar wilde de topictitel wat kort houden ;) ).

Omdat het echt ontzettend vaak voorkomt dat een TS een leuk fototopic aanmaakt en de foto's na een tijdje niet meer zichtbaar zijn, vroeg ik mij af of het niet handig is hier een sticky voor te maken met een soort waarschuwing? Veel websites werken voor hun gratis uploadservice met een bandwidth limiet. Als de foto's dan 'vaak' bekeken worden (zoals hier op bokt, zeker als een topic in Uitgelicht komt) zit je hier al snel overheen.

Het is ontzettend zonde als je een topic wilt bekijken en de foto's het niet meer doen, en het lijkt mij ook iedere keer weer een beetje onnodig werk voor iedereen (TS, moderators) om alles vervolgens te moeten vervangen.

Is het daarom niet verstandig eens uit te zoeken welke uploadservices wat aanbieden (wil ik mij wel over buigen en andere bokkers vast ook) en dat overzichtelijk in een sticky te plaatsen, zodat mensen ook weten wat de beste keuze is en zo voorkomen kan worden dat we fototopics zonder foto's hebben :) ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:57

Ik ben nog nooit over die grens gekomen met Photobucket eigenlijk?

Sok

Re: Sticky maken over uploaden met photobucket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:12

Graag! Ik zie erg veel mensen met niet werkende avatars en ook steeds vaker topics die niet werken.
Best zonde! Weet niet of je een sticky mag maken, maar handig lijkt het me zeker! Anders misschien een stukje in de Bokt Help?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:28

Heel graag, haha. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:06

Andere mensen kennelijk wel, anders opende ik dit topic niet :D
Ik zie nu weer een topic staan waarvan de foto's het niet meer doen door Photobucket.
Hopelijk reageert hier nog een moderator :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:11

Het uploaden wordt al uitgebreid beschreven in de Help:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F

Link naar de help staat ook de FZ sticky. Overigens zijn we, as we speak, bezig met het bouwen van een foto upload systeem voor Bokt.nl :) Dat zou 99% van de upload problemen op moeten lossen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:56

Het uploaden zelf (en een mooie lijst uploadsites) staat inderdaad besproken in de Help, maar niet de specifieke voor- en nadelen van de verschillende mogelijkheden. Zoals dus een beperkte bandwidth bij sommige aanbieders (bijv photobucket), waardoor foto's vaak niet zichtbaar meer zijn na een korte tijd op bokt te hebben gestaan.

Mijn voorstel was dus vooral om een sticky te maken waarin de verschillende opties voor het uploaden worden besproken en wát welke uploadsite precies aanbiedt. (Bijv eigen account, mogelijkheid tot verwijderen, kwaliteitsverlies ja of nee, logovrij of niet (mijnalbum bv), maar vooral die vervelende bandwidthlimiet :P )

Een eigen uploadsysteem voor bokt klinkt natuurlijk helemaal goed :D :D Ben benieuwd.