Ik zie de laatste tijd steeds vaker topics langskomen waarbij ik mij afvraag of er niet stiekem een bokker ons voor de gek loopt te houden. Zo iets als het groentesoep verhaal maar dan nog iets minder voor de hand liggend. Nu reageer ik meestal niet in die topics maar soms bekruipt me dat gevoel pas als je al even in het topic zit. Normaal zou ik er niks van zeggen en de bokker de voordeel van de twijfel geven,maar na een keer flink mn neus gestoten te hebben nav een gestolen paard topic waarbij ik de ts verdedigde en veel pb contact had, waarna bleek dat het dus niet waar was. Ik ben nu dus veel voorzichtiger als ik mijn twijfels heb en durf dan gerust een aantal vragen te stellen en mijn twijfels te uiten. In sommige gevallen worden mijn twijfels dan alleen maar versterkt door reacties van de ts. Helaas krijg je als je vragen stelt een hoop bokkers over je heen die vinden datje dat niet in twijfel mag trekken en je beschuldigen van kinderachtig zijn enz. Nu hen ik dus weer een topic waar ik over twijfel maar geef de ts maar weer het voordeel van de twijfel. Maar hoe gaan jullie daar nou mee om ? Aan de ene kant heb ik t gevoel gigantisch uitgelachen te worden door de ts van dat topic en blijf ik met dat onderbuik gevoel zitten. Maar aan de andere kant snap ik wel dat het vervelend kan zijn voor de ts als het wel waar is. Ik vind het alleen jammer dat er daardoor de kans bestaat dat er bokkers flink beduveld kunnen worden. De groentesoep achtige topics zijn nog wel humor, maar net als dat gestolen paard topic zijn er bijvoorbeeld bokkers snachts de straat op gegaan. Dus wat doe je hiermee ?
Laatst bijgewerkt door Mondy op 24-07-13 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Ah kijk ik wist dus niet of dat mocht/kon. Maar vraag me ook af wat een mod er dan aan kan doen.
Pauline
Geplaatst: 24-07-13 16:06
Ik snap wat je bedoelt Mondy. Die topics gaan dan ook razendsnel en de ts reageert dan, tja, typisch? Ik deel dat gevoel met je en zat er toevallig ook over na te denken. Bij serieuze vragen geef ik dan toch maar serieus antwoord maar hmm... Temmen is leuk maar je kunt ook niet verwachten dat een mod meteen reageert
horsiegek
Als je er zelf onzeker over wordt door op die topics te reageren, kun je er dan niet beter mee stoppen?
Laatst bijgewerkt door horsiegek op 24-07-13 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Tabaluga12
Niet te vergeten er zitten hier ook genoeg (kleine) kinderen tussen. Die hebben zowieso al een andere ziens/vertelswijze. Ik heb het gevoel ook wel eens en dan negeer ik het topic.
Woogy
Geplaatst: 24-07-13 16:08
ik negeer dat soort topics, bokt zit vol met veelal jonge meiden en denk dat die het leuk vinden om op die manier aandacht te krijgen. Ik lees meestal al aan de eerste twee drie zinnen of ik een topic boeiend genoeg vind om helemaal te lezen, zo niet klik ik hem weg. en of het nou echt is of niet boeit me niet veel eigenlijk
Pauline dat bedoel ik inderdaad. Horsiegek ik reageer in principe niet op dat soort topics maar soms kom je er pas achter nadat je in het topic zit. Zeker bij hulpvragen is het dan moeilijk in te schatten of het wel of niet serieus is.
Posh
Geplaatst: 24-07-13 16:17
Ik negeer het ook, tenzij het echt voor de hand liggend is wat je in je OP omschrijft maar ik zie ook steeds meer topics met zoiets raars er in.
Of zelfs op de Bokt Markt, daar worden soms ook de meest vreemde diensten aangeboden.
verootjoo
Geplaatst: 24-07-13 16:18
Ik reageer er dan niet meer op, het gebeurd zeker dat er fictie verhalen worden verteld, maar het is ook al eens gebeurd dat er een hoop kritische vragen werden gesteld, weinig TS meer geloofden en TS uiteindelijk is overleden. Ik meng me er niet in, wil niet terecht komen in een discussie wel/niet waar. Je weet het maar nooit.
Als je twijfels hebt of een verhaal wel klopt of niet kun je altijd even temmen of een moderator PB-en Dan kunnen wij ook even kijken en onderzoeken of het wel in de haak is
Het is vakantietijd...verveling zorgt voor vreemde topics
Mondy
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-13 16:21
Heb ik zojuist gedaan
En snap jullie punt ook dat het heel lastig kan zijn om te bepalen wanneer je onterecht iemand beschuldigd. Maar daarom vind ik het juist nog belangrijker dat die valse acounts dan opdoeken zodat de mensen die daadwerkelijk ergens mee zitten niet in twijfel worden genomen.
achjoh, het is ook maar internet. Als iets interessant is om te lezen/ reageren dan is het de moeite waard, maar je moet sowieso niet je ziel in zaligheid er in leggen, dan kun je ook nooit zo hard je neus stoten.
Als iemand het leuk vind om iets te verzinnen dan ga ik daar maar lekker in mee (het boeit me niet zo of het waar is of niet) tenslotte zit ik hier voor mijn eigen plezier op bokt...
Maargoed, het wordt anders als er hele zoek-, inzamel- en kaartenacties etc. gehouden worden natuurlijk, al doe ik daar persoonlijk sowieso nooit echt aan mee...
Als ik twijfel doe ik er een TEM uit met de melding "SA?" Dan kunnen zij het wel nakijken.
Op het forum zelf reageer ik vrijwel altijd gewoon zoals ik zou doen als ik denk dat het een serieus topic is, want zeker weet ik het natuurlijk niet en dan gun ik iemand een normaal antwoord. En anders heb ik toch weer iemand zijn dag goedgemaakt
Ik heb ook vaak twijfels en ben dan ook bang om uitgelachen te worden haha. Dus meestal reageer ik er dan gewoon niet op. Ik vind het wel heel jammer, want Bokt voelde eerst zeg maar alsof je met z'n allen in een groep zit, en dat je gewoon een beetje 'verbonden' (beetje overdreven misschien ) bent door je hobby. Met al die neppe topics gaat dit gevoel een beetje weg zeg maar.
Kirsha
Geplaatst: 24-07-13 22:04
Ach, als mensen het leuk vinden om SA's aan te maken en onzintopics aan te maken, laat ik ze lekker gaan. Het kan me nou echt geen ene moer schelen of mensen me uitlachen omdat ik dan serieus reageer Het is Bokt maar... Overigens ben ik het wel met je eens dat het schijtirritant is, gestolen paarden blijken vaak toch niet gestolen (goh) en er komt regelmatig de grootst mogelijk onzin bovendrijven. Maar ach, dat zegt meer over de desbetreffende TS's (meervoud van TS?) dan over de mensen die de boel wel serieus nemen.
De toch-niet-gestolen paarden zijn een voorbeeld en geen aanval op wie dan ook.
Mondy
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-13 22:06
Ik reageer daarom ook niet op zulke topics of ze moeten heel heel grappig zijn haha. Maar valt me gewoon steeds vaker op plus dat je gekielhaald wordt als je ook maar enigszins laat blijken dat je het een beetje een raar verhaal vindt. Ach ja jullie hebben ook wel gelijk, ik slaap er geen nacht minder om maar het is wel heel erg vervelend voor mensen die bijv wel een gestolen paard hebben em hulp zoeken. Ik denk dat dat soort hulpkreten daardoor miss minder serieus genomen kunnen worden.
Kirsha
Geplaatst: 24-07-13 22:14
Dat is zeker waar, maar zeker in de ernstige gevallen (weer het voorbeeld van de gestolen paarden ) komt snel genoeg naar boven of het wel of niet serieus is. De neptopics kloppen vaak voor geen meter en op normale vragen kan dan meestal al niet eens antwoord worden gegeven. Maar het blijft vervelend. Kan er wel weer om lachen als ik dan zie hoe sommige mensen er dan weer op reageren. Wat dat betreft ben ik wel een ramptoerist
belangrijk is vooral om achter je mening te staan tenzij deze echt niet klopt maar ook daar is iets op uitgevonden genaamd excuses en vergeving
als iemand een topic plaatst over een pony die gestolen is en jij handelt zoals je zou doen wanneer iemand echt bestolen is, zegt het meer over jou dan over hun. Dan is het hooguit zonde van je tijd
Ik denk dat ts de Bokker "Pokemon" bedoelt, die haar pony groentesoep wilde geven. Zoek maar even op bokker Pokemon. Humor op Bokt mag vind ik, is juist leuk. Maar na het verhaal over Bokker Miep die aangaf ziek te zijn en die echt heel Bokt meekreeg en wat uiteindelijk verzonnen bleek, ben ik ook heel voorzichtig geworden met het geloven van verhalen die hier op Bokt de ronde doen. Jammer maar helaas.
Miracle_
Geplaatst: 31-07-13 23:10
Groentesoep gaat inderdaad over bokker Pokemon Zoek maar eens op naam!
En TS, ik snap je frustratie. Ik twijfel momenteel over een topic.. Geen idee of we het over dezelfde hebben hoor. Ik vind het zo moeilijk inschatten of het nou serieus is of niet. En dan ga je meeleven met mensen, en blijkt het uiteindelijk allemaal onzin te zijn.....
Zoolgangster
Geplaatst: 31-07-13 23:15
Ik wilde al bijna vragen hoe dat nou met die groentesoep zat...
Kitty1985
Geplaatst: 31-07-13 23:17
Ik heb het regelmatig dat ik denk : Is dit wel waar? Is het geen aandachttrekkerij?
Ik lees nu ook in een paar topics mee waar ik ernstig mijn twijfels bij heb...en daarom ook maar mijn mond dicht houdt.
Topics met een aangevraagd SA ben ik sneller geneigd te geloven dan een topic onder "eigen"naam....Helemaal als er van alle kanten hulp geboden wordt(ook in real life), maar niet aanvaard wordt