Van quote naar post springen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Van quote naar post springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 12:37

Sorry, ik wist even geen betere titel, haha. Op andere fora (bijvoorbeeld FOK! en Tweakers) heb je in topics de mogelijkheid om quotes aan te klikken en zo de originele post te lezen (en eventuele quotes die daarin staan).

Het komt regelmatig voor dat iemand in een discussietopic een post ergens in het begin van het topic naar boven haalt om daar nog een antwoord op te geven, of een verweer op te typen. Om de context niet te verliezen, kan het handig zijn om de originele post terug te lezen, vooral omdat je op bokt maar een beperkt aantal quotes in je post kunt hebben (twee dacht ik, ik heb het dus niet over multi-quotes!), is het lastig te zien wat de context van een post is/moet zijn.

Ik zelf zoek bijvoorbeeld regelmatig terug naar hoe een post bedoeld is, in antwoord/verweer op welk stuk de post is geschreven. Dit neemt soms veel tijd in beslag omdat je enkel de naam van die bokker weet, een simpele klik op de muis zou de exacte post meteen naar boven kunnen halen. Nu ben ik benieuwd of dit voor Bokt een optie zou kunnen zijn :)?

hannah41

Re: Van quote naar post springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:42

Sorry maar ik kan niks van je verhaal bakken. Ik vind het wel altijd vervelend dat je maar 2 quotes in een bericht mag hebben. :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:44

Ze bedoelt dat je op de betreffende quote kunt klikken en dan terug gaat naar het bericht wat daadwerkelijk is gequote. Best handig denk ik als dat kan!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 12:45

hannah41 schreef:
Sorry maar ik kan niks van je verhaal bakken. Ik vind het wel altijd vervelend dat je maar 2 quotes in een bericht mag hebben. :)

Ik kan je post gebruiken als voorbeeld, haha :D. Op de fora die ik noemde, kun je naar de originele post springen door de quote aan te klikken. Dus, als bovenstaande op FOK! had gestaan, dan zou jij je eigen post terug kunnen vinden door op de tekst die ik gequote heb te klikken. Snap je?

In grote topics waarin veel mensen posten en posts van pagina 2 op pagina 20 nog even opgeduikeld worden, zou je de gequotte post aan kunnen klikken om zo de originele post (en dus niet de quote) terug te lezen.

Overigens vind ik de limiet aan quotes helemaal niet vervelend, en juist overzichtelijker, maar dat is het doel van dit topic niet :D.

miccamaaike schreef:
Ze bedoelt dat je op de betreffende quote kunt klikken en dan terug gaat naar het bericht wat daadwerkelijk is gequote. Best handig denk ik als dat kan!

Exact!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:46

Ik dacht dat het om een nieuw soort springparcours zou gaan na lezen van je titel :')

Maar goed lijkt mij ook erg handig!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:47

Lijkt mij ook een zeer makkelijke functionaliteit! Ik vraag me alleen af in hoeverre zoiets werkbaar is al een quote wordt aangepast door een lap tekst eruit te verwijderen of het teveel aan quotes te verwijderen (waarbij ook vaak quotes uit hun verband worden gerukt of met een verkeerde gebruikersnaam geplaatst worden).

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:49

_San87_ schreef:
hannah41 schreef:

Ik kan je post gebruiken als voorbeeld, haha :D. Op de fora die ik noemde, kun je naar de originele post springen door de quote aan te klikken. Dus, als bovenstaande op FOK! had gestaan, dan zou jij je eigen post terug kunnen vinden door op de tekst die ik gequote heb te klikken. Snap je?

In grote topics waarin veel mensen posten en posts van pagina 2 op pagina 20 nog even opgeduikeld worden, zou je de gequotte post aan kunnen klikken om zo de originele post (en dus niet de quote) terug te lezen.

Overigens vind ik de limiet aan quotes helemaal niet vervelend, en juist overzichtelijker, maar dat is het doel van dit topic niet :D.

miccamaaike schreef:

Exact!

Aha ik snap het! *\o/* Dat zal wel handig zijn inderdaad. Ik vind het wel overzichtelijk dat er een limiet is, maar deze zou wel iets hoger mogen zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-13 12:52

Dorus schreef:
Lijkt mij ook een zeer makkelijke functionaliteit! Ik vraag me alleen af in hoeverre zoiets werkbaar is al een quote wordt aangepast door een lap tekst eruit te verwijderen of het teveel aan quotes te verwijderen (waarbij ook vaak quotes uit hun verband worden gerukt of met een verkeerde gebruikersnaam geplaatst worden).

Er is een tool die automatisch enkel het te quoten bericht quote en de rest aan informatie automatisch verwijderd :). Zo krijg je ook minder snel quote fiets-ups.

Ter voorbeeld, die tool zou dan automatisch de door mij gequote berichten in mijn bovenstaande post weghalen, waardoor alleen mijn eigen tekst overblijft :) wanneer jij mijn post zou quoten. Ik hoop dat je mijn uitleg snapt, haha.

Wellicht ook iets om naar te kijken?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:11

We kennen de functies zoals die op andere fora bestaat, en liefst zouden we ook zoiets op Bokt hebben. Dus het zou zeker een optie kunnen zijn voor ons. Er zit alleen een fikse maar aan: het is geen kleine verandering, maar iets wat invloed heeft op zo'n beetje de basis van de forumsoftware.

Het staat dus op de 'wishlist', maar omdat het een functie is die veel programmeerwerk gaat kosten en er verschillende grote projecten liggen die voorrang hebben, kan het lang duren voordat we hier aan toekomen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 18:14

Zoiets dacht ik al, voor wat het programmeren betreft. Bedankt voor je antwoord, Eline :D.