Rare advertenties....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Rare advertenties....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 11:08

Nu ben ik deze morgen op BOKT markt aan het kijken, en ik kom er toch rare advertenties tegen.
(vakantietijd.....)

Nu weet ik alleen niet goed wat ik ermee moet doen. Heb al enkele moderators een PB gestuurd (waarvan ik kon zien dat ze online waren) maar nog weinig reactie.

advertenties als:

http://www.bokt.nl/markt/ad/169101/meiden-te-koop
http://www.bokt.nl/markt/ad/169136/paar ... ent-130599

Vind ik erg vreemd. Wat zou bokt er aan kunnen doen, om te voorkomen dat dit soort dingen uit de hand gaan lopen?
zeker dat van die meisjes. Ik vind dat wat eng overkomen, ze hebben vast en zeker niet door wat ze doen en lopen natuurlijk maar wat te geinen.
En dat van dat paardenmeisje gezocht..
Een man die zich aanmeldt en binnen een paar uur een advertentie zet waarin hij op zoek is naar een meisje die hem (??) en zijn paarden persoonlijke aandacht komt geven.

Ik denk, ik start een topic om te kijken hoe we hier met zijn allen voor kunnen zorgen dat zulke advertenties zo snel mogelijk verdwijnen voor er dingen gebeuren die niet de bedoeling zijn.
Wat is jullie mening hierover?

slimmerik

Re: Rare advertenties....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:25

Hmm had gedacht dat je op zijn minst 25 nuttige posten moest hebben voor plaatsen van een advertentie. Gadverdamme dat bokt zich hiervoor leent....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:27

Wat een rare advertenties, sowieso die 2e. De 1e is verveling / vakantietijd...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 11:28

ja, ik weet niet of die onderste het gewoon onhandig geplaatst heeft of hoe hij het bedoelt... maar ik nam het in ieder geval verkeerd op. En zeker omdat je geen geschiedenis terug kunt lezen (omdat hij nog niet lang op bokt zit) vond ik het een tricky iets....

Die meisjes bedoelen het wel naïef, maar denk niet dat we op ons geweten willen hebben dat er iets gebeurt door zulke advertenties.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:31

Dat van die meiden is natuurlijk gewoon een geintje, kan ik nog wel mee lachen :D

Maar die laatste krijg ik toch ook een naar gevoel bij.
Hoop dan maar dat mensen zelf zo verstandig zijn hierop niet in te gaan, dit soort advertenties staat natuurlijk op diverse sites, zoals Marktplaats etc. :n

Je kunt overigens ook temmen op een advertentie, dan wordt er wel actie ondernomen :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:33

Nou dit soort dingen kun je beter per pb even melden bij wat mods. Wordt het eerder opgepakt. Heb ik inmiddels gedaan.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 11:35

oww haha, die TEM knop heb ik in de advertenties dan over het hoofd gezien.
Ik heb wel moderators gepb't. dus ga er ook wel vanuit dat dat goed komt.
Denk alleen wel dat het goed is om met zijn allen een stukje sociale controle te blijven houden.

Die van de meiden vind ik ook wel grappig. Maar niet als er dadelijk een 1 of andere viezerik er op in gaat en een afspraak met ze maakt. Ik ken ze niet, dus weet niet in hoeverre ze daar ook echt op in zou gaan als iemand iets "biedt" .... En daarbij wordt markt natuurlijk een zooi als iedereen dat soort dingen gaat adverteren :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:37

Die laatste komt ranzig over. Eentje die voor tweeërlei uitleg mogelijk is. Mag iemand zonder geschiedenis zomaar dit soort advertenties plaatsen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:39

Die 2de is wel erg wanhopig heeft 5 dezelfde advertenties kort achter elkaar geplaatst.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:39

Duidelijke spammer dus...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:48

Sky_As schreef:
Denk alleen wel dat het goed is om met zijn allen een stukje sociale controle te blijven houden.

Die van de meiden vind ik ook wel grappig. Maar niet als er dadelijk een 1 of andere viezerik er op in gaat en een afspraak met ze maakt. Ik ken ze niet, dus weet niet in hoeverre ze daar ook echt op in zou gaan als iemand iets "biedt" .... En daarbij wordt markt natuurlijk een zooi als iedereen dat soort dingen gaat adverteren :D

Dat ben ik wel met je eens, maar vind ook wel dat die verantwoordelijkheid in de eerste plaats bij de ouders/verzorgers van die meiden ligt ... nu kan ik me ook voorstellen dat die niet elke letter kunnen controleren die hun kinderen op het internet plaatsen, maar dat ze toch hopelijk wel de uitstapjes buiten de deur goed in de gaten houden ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 11:51

Klopt, ben ik het met je eens. Maar ik denk dat wij als "mede" bokkers er in ieder geval voor kunnen zorgen dat zulke advertenties niet toegestaan zijn. Ze hebben ook geen meerwaarde voor het forum of voor de meiden zelf.
En ik heb zelf een zusje die in haar jongere jaren (nu inmiddels niet meer gelukkig) ook wat naïef was. Die kreeg het echt wel voor elkaar om af te spreken op een minder slimme manier zonder dat mijn ouders het doorhadden (als in, ik ben even bij die en die spelen/afspreken etc.)

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:57

Hoi sky -as Heel goed dat je dit aan de kaart stelt. Er lopen al genoeg idioten rond. Vooral van die vent. Als je zulke adv plaatst ben je niet goed snik. Ik hoop dat hier snel werk van wordt gemaakt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:05

Sandrina schreef:
Die laatste komt ranzig over. Eentje die voor tweeërlei uitleg mogelijk is. Mag iemand zonder geschiedenis zomaar dit soort advertenties plaatsen?

Ja dat mag tegenwoordig op bokt.... Die 25 posts gelden niet voor de markt helaas. Zou imo een goede zaak zijn als dat weer ingevoerd zou worden

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:20

gatverdammen de 2 advertetenties is echt heel smerig

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:34

Sky_As schreef:

Hier ben ik het ook mee eens.

Ik kan best begrijpen dat de eerste door een paar meisjes is geplaatst toen ze een lachbui hadden of zich verveelden. De 2de advertentie vind ik iets verontrustends.(vooral omdat deze man totaal geen geschiedenis heeft etc.) Ik heb de advertentie ook even gemeld en ik hoop dat dit opgelost word.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat de 2de advertentie een beetje omslachtig is.(Misschien vatten we hem gewoon verkeerd op). Ik heb in de krant en op marktplaats wel advertenties gezien waar mensen DUIDELIJK lieten weten dat ze verkeerde dingen(om het maar even zo te noemen) als wederdienst wilden hebben voor het berijden van hun paard.
Persoonlijk vind ik dit nogal ranzig!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:37

gadverdamme snap niet dat mensen zulke advertentie's plaatsen die 2e komt helemaal ranzig over

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:45

Bedankt voor het melden van de advertenties, ook via PB.
Ik zal de advertenties voor dit moment offline halen zodat we/de marktmods tijd hebben om uit te zoeken wat er precies achter deze advertenties schuilt.