Voor iedere scheet een topic..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Voor iedere scheet een topic..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 23:21

Pff, ik begin me er steeds meer aan te ergeren, mensen openen om iedere scheet een topic tegenwoordig. Dingen die je met 1 druk via google kunt controleren (bijvoorbeeld ervaringen met nietpaard gerelateerde kleine webshops waardoor de kans klein is dat iemand ervaring heeft), specifieke vragen waarmee niemand kan helpen, behalve door te zeggen "bel ze op en overleg met deze specifieke instelling". Gewoon topics waar niemand wat mee kan. Het zijn er zoveel dat ik er tegenwoordig wel 2 of 3 in mijn actieve berichten heb staan en iedere keer als ik zoiets open denk ik weer -O- en zie je 100x staan "bel even met die persoon, dit kunnen wij niet voor je bedenken" of "nee geen ervaring helaas, kijk eens op google" oid.
Ben ik de enige die dit merkt? Kunnen we met z'n allen:

1. Eerst googlen voor ervaringen met dat ene hele specifieke (niet paardgebonden) webshopje om te zien of ze betrouwbaar zijn. Het internet is groter dan bokt, probeer in die grote witte balk bovenin eens wat anders dan bokt in te typen.
2. Bedenken of bokkers aan de andere kant van het land echt hulp kunnen bieden als jij vragen hebt over iets bij school of bedrijf a. wat buiten de normale gangbare algemene landelijke regels valt en je dus echt met die specifieke persoon op moet lossen.

secricible schreef:
Volgens mij denken veel mensen dat ik klaag over topics die ik niet interessant vind, maar daar doel ik niet op. Het gaat mij puur om topics waarbij de kans nihil is dat bokt een antwoord weet.

Dus " ik heb maar 5 vakken van de 6 gehaald, maar ben erg ziek geweest, zou ik toch over mogen?"
Ik heb het niet over
" ik heb maar 5 van de 6 vakken gehaald maar was ziek, wie heeft er ook wel eens dispensatie voor zoiets aan moeten vragen?" Oid

Het eerste zorgt of voor allemaal berichten in de vorm van " dat zul je toch met je leraar moeten bespreken" of het wordt compleet offtopic. Beide heeft 0 zin en is ongewenst. Daar doel ik op. Dus niet op interessant of niet, dat is toch persoonlijk wat jullie allemaal al zo mooi opmerken.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 16-07-13 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Openingspost op aanvraag gewijzigd.

LicentioFide

Re: Voor iedere scheet een topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:33

Helemaal eens!

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:33

Moet je voor deze scheet oók al een topic openen ??

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 23:36

luckyboy5 schreef:

Deze scheet is bedoeld om te delen met andere. Bovendien zat hij zo dwars dat hij obstipatie begon te worden, niets lucht dan meer op dan even luchten, als je begrijpt wat ik bedoel.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:38

Als mensen een topic willen maken moeten ze dat zelf weten. Ik lees er dan overheen, is niet zo moeilijk toch? Hier kan ik me dus totaal niet aan ergeren..

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:59

Eens met TS. Of van die topics die afhankelijk zijn van ieders specifieke situatie... "Hoeveel rijbroeken heb jij?" "Hoeveel dekjes heb jij?" en "Hoe vaak was jij je zadeldekje?"

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:01

Een ander wil zijn of haar verhaal ook kwijt of even 'luchten'. Wat voor jou een scheet is, is dat voor een ander misschien niet. Lees er dan gewoon overheen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:03

Ik vind het opzich wel meevallen, ik ben een forum gewend waar je topic na een minuut op pagina 2 staat, daar worden gewoon topic's geopend met: Hoi ik moet zo werken. Of mijn vriendin is irritant.
Dat is pas om iedere scheet :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:05

Oreo schreef:
Eens met TS. Of van die topics die afhankelijk zijn van ieders specifieke situatie... "Hoeveel rijbroeken heb jij?" "Hoeveel dekjes heb jij?" en "Hoe vaak was jij je zadeldekje?"

Welke ook leuk was 'hoe bewaar jij je paardrijkleren' met uitgebreid erbij omschreven op welke plank de rijbroeken en in welke la de sokken lagen :P.

Ik ben het wel met de TS eens.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:07

Ik snap wat je bedoelt, deze scheet is bedoeld om verdere broekhoest te voorkomen, in tegenstelling tot andere topics. :j

Ik ben het wel met je eens trouwens, er worden onnodig topics geopend. Bokt biedt niet vaker een antwoord dan Google, of desbetreffend bedrijf of school of instantie.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:07

luckyboy5 schreef:

+1 _/-\o_

Ts" wat voor jou een 'scheet"is is dat voor de ander blijkbaar niet! voor diegene is het wellicht wel urgent, Daar kunnen wij toch niet over oordelen. -O-
Iedereen relativeert dingen anders

Ik kan ergens wel begrijpen dat het soms bij bokkers ergernis oplevert , echter ben je toch niet verplicht het te lezen??? Als je bi titel al denkt gaan we weer, open het dan gewoon niet Simpel toch

Nogmaals wat voor jou easy googlebaar is of een scheet lijkt is voor diegene wellicht gewoon urgent

Soms willen mensen ipv google bing duckduck go etc te raadplegen gewoon een interactie :)En tja als bokt dan hun vaste forum is, Dan is dat op Bokt gelukkig mag en kan dat ook :)

edit zie dat pasamba sneller kan tikken dan ik haha iig :)
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 15-07-13 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:08

Roosch schreef:
Ik snap wat je bedoelt, deze scheet is bedoeld om verdere broekhoest te voorkomen, in tegenstelling tot andere topics. :j

Ik ben het wel met je eens trouwens, er worden onnodig topics geopend. Bokt biedt niet vaker een antwoord dan Google, of desbetreffend bedrijf of school of instantie.

Nee maar wellicht wel meer interactie ook daar kan het om gaan he :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:08

Oreo schreef:

Dat zal me nou echt worst wezen. Dat zijn vaak YRT-topics en daar kijk ik gewoon overheen. Maar inderdaad, er zijn er tussen... Ik persoonlijk erger me vooral dood aan topics met foto's waarbij staat: 'Wat kan dit zijn? Mijn paard heeft dit sinds vandaag'. Krijg dan soms echt de indruk dat mensen eerst de situatie op Bokt gooien en dan pas een dierenarts o.i.d. bellen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:12

Ik vind de topics in de trant van 'Bokt, help me, ik moet voor een toets morgen weten welke kleur trui mijn lerares aan had gisteren ' erg irritant. De kans dat iemand op Bokt dat weet is nihil en er zijn snellere en betere manieren om aan het antwoord te komen. En in het kader van interactie kan wel iedereen zeggen 'ik weet het niet maar succes!', maar wie heeft daar wat aan?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:12

Ik vind dat iedereen lekker moet doen waar hij of zij zelf de behoefte toe voelt.
Lekker overheen lezen.
Je hoeft niet alles te lezen. Wat ik belangrijker vind is dat mensen duidelijk in hun onderwerp zetten waar het over gaat, want dan kan ik er makkelijk overheen lezen.
Verder? Ach laat gaan.....!?

Louise1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:14

Er zijn blijkbaar toch mensen die de scheten graag lezen (opsnuiven)! Het 'hoeveel heb jij van..' spel heeft ondertussen al 35 pagina's. Bokt geeft daarbij ook de nodige sociale interactie. Voor sommigen dan.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:17

Ik heb ook even dat gepost gewoon voor de gein. Soms moet je eens iets doen gewoon omdat het wel onnozel is. Haha.
Maar daarna verwijder je hem uit je lijst en hoef je er nooit meer naar te kijken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:18

Ach, ja waar een mens zich al niet druk om kan maken.. O:)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:19

Eigenlijk is dit ook gewoon een soortgelijk topic. Gewoon lekker zeuren om het zeuren, terwijl je van te voren weet dat het niets zal veranderen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:19

Zolang de topictitel duidelijk is vind ik het niet zo erg.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:21

Ik erger mij vooral aan de "Ik heb waarschijnlijk 2 weken geleden mijn pink gebroken, moet ik nu naar de dokter gaan?" / "Ik denk dat ik MS heb"/"Wat kan dit zijn?" topics.....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:27

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Google moet ook gevuld worden met ervaringen en hoe vul je google als niemand het ooit vraagt? :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:29

Wat kan dit zijn topics snap ik wel. Je ziet toch regelmatig dat mensen een oplossing weten voor bijvoorbeeld een paard met een plekje ofzo en dat scheelt toch snel 50 euro dierenarts kosten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:30

En ach een topic als deze is er ook al tig keer, dus als ts even gegoogled had......

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 00:31

Ik doelde eigenlijk meer op de topics waarin mensen voor zichzelf medisch advies willen. Paarden snap ik overigens ook niet, maar goed.