Foto's worden zomaar heel groot in profiel ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Foto's worden zomaar heel groot in profiel ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 12:51

Hoi allemaal!

Ik heb een probleempje met mijn profiel, namelijk dat foto's zomaar heel groot worden. Soms staan ze eerst gewoon in normaal formaat in mijn profiel, en dan ineens zijn ze echt supergroot. Ik doe alle foto's op dezelfde manier uploaden met imageshack, dus ik snap er niets van!
Wie weet hoe dat kan?

rosaprinces

Re: Foto's worden zomaar heel groot in profiel ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:51

dan kan je ze verkleinen met bokt :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 12:53

rosaprinces schreef:
dan kan je ze verkleinen met bokt :)

Hoe dan? Want ik snap al niet eens waarom sommige foto's groot worden. Soms zijn ze eerst gewoon normaal, en als ik dan mijn profiel wijzig door nieuwe foto's toe te voegen, worden andere foto's ineens heel groot! Dat is toch raar? Want dan is er niets veranderd..

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:56

jaa dat is wel heel raar.....
ik zoek ff de link hoe je ze kan verkleinen :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 12:57

rosaprinces schreef:
jaa dat is wel heel raar.....
ik zoek ff de link hoe je ze kan verkleinen :)

thx :)

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:58

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 13:01

rosaprinces schreef:

Maar dat is het probleem niet, ze zijn al het goede formaat. Imageshack verkleint ze namelijk ook.. En zoals ik zei, in eerste instantie staan ze er vaak mooi op, en dan later staat ineens 1 of 2 van de foto's heeeeeel groot op de pagina. Maar dat was dus niet zo
Heb je al gezien in mn profiel ? Ik vind het zo raar? En ik denk niet dat ik wat aan die link heb, want ze zijn al in het goede formaat, alleen gaan ze daarna soms ineens een eigen leven leiden :S

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:06

hu? ja ik heb het gezien, wat raar. Dan weet ik het ook niet....misschien even aan een mod vragen?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 13:06

rosaprinces schreef:
hu? ja ik heb het gezien, wat raar. Dan weet ik het ook niet....misschien even aan een mod vragen?

hoe doe je dat? pb ofzo?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:35

Imageshack geeft een hele grote foto terug op de link die er staat (2.736px × 3.648px). Ook als ik rechtstreeks naar de link van de foto ga.

Ik denk dus dat de fout in Imageshack zit. Je zou toch de bokt-verkleintool kunnen proberen, of kijken of er een andere link is in Imageshack die naar een kleinere foto linkt. Ik ben niet zo bekend met imageshack, misschien dat iemand anders dat weet?

Anders misschien een andere fotoupload proberen, er staan er meer genoemd in de Help

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:35

Zo te zien heb je die foto's toch groot ge-upload. Als je de afbeeldings-url namelijk kopieert en die in een apart venster opent op internet, krijg je een aanklikbaar plaatje, als je die aankikt wordt de afbeelding zo groot.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:40

Ik heb het ook wel eens gehad met Imageshack, toen had ik een topic geopend en dat kan niet met extreem grote foto's maar één voor één begonnen ze groot te worden in de loop van de tijd.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-13 13:58

Katja schreef:
Ik heb het ook wel eens gehad met Imageshack, toen had ik een topic geopend en dat kan niet met extreem grote foto's maar één voor één begonnen ze groot te worden in de loop van de tijd.

Ja inderdaad ze WORDEN groot.. Wat stom..
Maar als ik dus die verkleinlink gebruik heb ik geen imageshack nodig, maar gewoon alleen het originele bestand van de foto?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:43

De verkleinfunctie en de upload staan helemaal los van elkaar.
Je kunt dus het beste eerst de foto verkleinen en daarna kun je 'm uploaden in het kleinere formaat :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:58

De verkleinfunctie van imageshack werkt na het uploaden Oscar en normaal werkt dat prima en er zijn honderden topics op Bokt waarbij de foto's normaal blijven. Maar soms is er een bugje en worden ze opeens groot.
Ik heb het één keer gehad en daarna ook niet meer dus ik denk dat het net pech is.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:30

Yup, ik had het inderdaad begrepen. Vervelend dat het soms zo gaat.
Met de verkleinfunctie bedoelde ik eigenlijk de verkleinfunctie van Bokt. Ik vermoed dat als je de foto eerst echt verkleind en daarna via Imageshack uploadt dat ze dan niet zullen vergroten omdat de originele afbeelding dan al verkleind is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:32

Klopt dan zullen ze niet groter worden. Alleen is volgens mij de kans dat het nog een keer gebeurt niet zo heel groot en dan is het misschien heel veel extra werk om een incident te voorkomen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:35

Daar heb je gelijk in :j
't Is nogal wat extra werk als je het puur 'preventief' zo zou doen omdat het meestal wel gewoon goed lijkt te gaan met die automatische verkleinfunctie.
Maar ik denk wel dat het een oplossing kan zijn voor die specifieke foto in het profiel van Dorine92 zodat alles weer een beetje toonbaar wordt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:39

Ik upload mijn foto's via mijn album..
De bestaande foto's waren niet groter geworden, maar de nieuwe foto's werden wel groter weergegeven.
Na het vergelijken van de links, bleek dat er ineens een getal in stond die er eerder niet in werd vermeld.
Dit getal heb ik uit de link gehaald en nu zijn de foto's weer van 'normaal' formaat..

Misschien ligt het bij jou aan imageshack zelf ;)
Het lag bij mij dus aan 'mijn album'..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 11:29

Katja schreef:
Klopt dan zullen ze niet groter worden. Alleen is volgens mij de kans dat het nog een keer gebeurt niet zo heel groot en dan is het misschien heel veel extra werk om een incident te voorkomen.

Ik heb het echt vaak hoor.. Dit is denk ik al de achtste keer ofzo.. En nu dus ook met meerdere foto's. Maar is idd wel veel werk. Een beetje te veel werk als je het mij vraagt..