Ik ben 14 jaar oud, rijd al paard sinds mijn 6 jaar en woon in België. Ik heb een verzorgpony maar om echt te springen begint hij te klein te worden.
Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe verzorgpony. Verder verzorg ik een shetlander (Timon) van vrienden van ons. Ze hebben hem gekregen van mensen die gingen verhuizen maar doen er zelf niet veel mee omdat ze bijna niets over paarden weten. Ongeveer 3 maanden geleden hebben ze aan mij gevraagd of ik hem wil verzorgen en eventueel ook ruitermak wil maken voor hun kinderen. Tot nu toe heb ik hem al leren longeren en ben ik bezig met hem zadelmak te maken. Hij leert heel snel! Gisteren heb ik al stijgbeugeltjes aan zijn zadel gehangen en hij reageerde hier bijna niet op, in het begin schrok hij een beetje maar na een paar rondjes aan de longe trok hij zich er helemaal niets meer van aan.
Ik heb een account aangemaakt op bokt zodat ik hier met al mijn vragen terecht kan. Het is namelijk de eerste keer dat ik een pony ruitermak maak zonder een echt ervaren persoon. Ik heb vorige zomer wel geholpen om een dartmoor pony van 4 jaar ruitermak te maken dus weet ik wel al de belang.