TREC Noord met Zanzi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-13 08:18

Afgelopen weekend deden Zanzi en ik mee aan TREC Noord in Midlaren. Dit is voor ons een thuiswedstrijd, wat voor- en nadelen heeft. Voordeel: eigen bed. :D Nadeel: paard weet de weg en heeft zo zijn eigen ideeën over de route.

De POR was met name in het begin een beproeving, kort na de start moesten we langs stal, waar Zanzi's vriendin ontzettend stond te gillen. De vertwijfeling sloeg bij Zanzi dus direct toe 'moet ik naar huis?' Even een korte discussie en weer verder. :D We gingen qua route eigenlijk best goed, weinig moeilijkheden, tot ik Zanzi (die zich bij de controleposten nogal opnaaide) even lekker wilde laten lopen. Had ik beter niet kunnen doen, we gingen erg hard en doordat al die zandpaden op elkaar lijken had ik op den duur geen flauw idee meer waar we waren en naar toe moesten. Flink stuk verkeerd gereden, maar uiteindelijk - dankzij wat behulpzame mederuiters die me vertelden dat zij via de andere kant de pauzeplaats bereikten (oeps) - toch weer de goede richting op en de pauzeplaats bereikt. De plaatselijke fanfare was daar ook aan het oefenen, hetgeen voor de nodige hilariteit, geschrokken paarden en muzikale begeleiding zorgde.

Muurp op bokt maakte tijdens de POR een leuke foto van ons:

Afbeelding

Na de pauze wederom discussie, Zanzi vond het niet zo nodig om de pauzeplaats te verlaten want hij stond daar zo lekker te eten. :+ Even afgestapt en een stukje gewandeld, waarna we zonder verdere problemen lekker door konden rijden. Het tweede deel van de POR ging echt heel snel. Voor ik het wist gingen we alweer op stal aan, waar ik nog even knullig verkeerd reed omdat ik uit gewoonte de route nam die we altijd nemen op dat stuk. Tsja, dat is gewoon dom. Uiteindelijk toch langs de goede route gegaan en de finish bereikt. Na de end of route snel even door naar stal om Zanzi af te sponzen en slobber te voeren. Ik zelf de gympen aan in plaats van laarzen en op naar de nakeuring. Zanzi vond het een uitstekend idee om tijdens het voordraven richting huis te draven, maar omdraaien en even terugdraven was daarentegen niet zo nodig. Uiteindelijk met behulp van een aanjager toch een heel behoorlijk drafje eruit gekregen en hij was helemaal goed. :) Hartslag van 48 dus supertevreden.

Zondag was het tijd voor de MA en PTV. Met name de MA is bepaald niet onze sterkste kant. Zanzi heeft nog moeite met het aanspringen in galop op een recht stuk en maakt dan flink wat vaart om in balans te blijven. Om mijn ruiten voor de stap (druk paard en daardoor tölt) niet in te gooien, besloot ik om niet te gaan galopperen. Helaas hebben we lang moeten wachten voor de MA, waardoor Zanzi weinig meer kon verdragen. Tijdens de stap liet hij zich dan ook niet lekker rijden en scoorden we slechts één punt. Zonde, omdat ik weet dat we beter kunnen, maar na dat lange wachten kon ik hem ook wel begrijpen.

Tussen de MA en PTV heb ik hem even lekker laten draven in de hoop dat hij de opgebouwde spanning wat af kon laten vloeien, maar zonder veel resultaat. Op een vaatje buskruit de PTV in dus. Flink in de ankers voor de bezembak, die hij die tijdens de training juist fantastisch vond. Ik kreeg hem er toch voor geparkeerd en ineens viel het kwartje, waarna hij er met een rotsprong overheen klapte. Het zal me een hoop stijlpunten gekost hebben, want dat zag er toch echt niet uit, maar we waren erover. *\o/* De brug vormde een groter probleem, hij wilde er niet eens bij in de buurt komen, dus zelfs erlangs rijden zou niet lukken. Afgestapt, paard wat moed ingesproken en samen wezen kijken bij de brug. Na de brug weer opgestapt, voor de dubbelsprong. Wederom in de ankers en twee bijzondere sprongen, maar hij deed het wel!

In actie bij de poort:

Afbeelding

Afbeelding

Ik kijk even of alles nog heel is en Zanzi spot de volgende hindernissen:

Afbeelding

Na de dubbel werd hij wat kalmer en kon ik ook weer lekker aan hem rijden. Het labyrint was goed voor 10 punten en ook een andere hindernis, waar we normaal helemaal niet zo sterk in zijn (pas op, zwenkt uit) - achterwaarts - ging supergoed!

Labyrint:

Afbeelding

Al met al de PTV na een mindere start heel fijn uit kunnen rijden. Wel een lagere score dan vorig jaar vanwege tijdfouten (gezamelijke inspectie van de brug), maar al met al in de breedte beter gescoord. Waar we vorig jaar op vier hindernissen 0 scoorden vanwege niet uitgevoerd, hadden we dit jaar slechts één 0-score! In mijn optiek een hele verbetering dus.

Het was weer een heerlijk weekend. Ik heb echt genoten, goede organisatie, leuke mensen en natuurlijk mijn fijne (ietwat aparte) paard. :D Voor de oplettende kijker: wij zijn qua lengte en stokmaat inderdaad niet de meest ideale combi (ik 1,75, Zanzi 1,42). Op het optrekken van mijn benen bij de bezembak na (anders vliegen die bezems zo in het rond), hebben we nergens last van. :7

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 08:23

*\o/* Zo zie je maar weer dat een wedstrijd rijden waar je het terrein kent lang niet altijd voordelen heeft :+ Mooi dat jullie verder wel lol gehad hebben, daar doe ik het voor :)

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Re: TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:25

Wat een leuk verslag. Het klinkt als genieten met een hoofdletter G

Een dag niet geHepst, is een dag niet gelachen.
[IM] Dag lieve Ebel
We don't meet horses by accident, they are meant to cross our path for a reason.

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:19

Leuk verslag Mayra! Volgende keer nóg beter! Haha, automatisch je vaste route rijden, niet zo handig :P

Dressuur B+12 / L1+12 / L2

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:02

Leuk!

Love - language - leadership

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:43

Leuk verslag van een geslaagde wedstrijd zo te lezen!

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Re: TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:12

Leuk zeg! Leuk verslag!

Angelllll

Wybrig BD

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Re: TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:58

Zanzi heeft er wel schik in, heerlijk blij bekkie! Leuke foto's en een fijn verslag om te lezen.

Voor positiviteit.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 05:37

Wat een leuk verslag om te lezen Flew, vooral ook de manier hoe je het allemaal verteld ;). Jullie hebben het prima gedaan, wat een knap paard is Zanzi toch :j.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 06:49

Wat een super leuk verslag zeg! :D

Rider01

Berichten: 3053
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oudkarspel

Re: TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:09

Zanzi is echt heel gaaf
leuk verslagje :)

Massie <3

Phrono

Berichten: 8930
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 14:30

Leuk verslag en mooie plaatjes!
Blij paard en een blij baasje, ga zo door. Leuk om te zien jullie samen!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:29

Erg leuk geschreven, volgens mij is jouw paard idd een beetje een aparte, maar wel een hele leuke aparte :D

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

marijke15
Berichten: 95
Geregistreerd: 12-12-12
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:57

heel leuk :j

_Malu_

Berichten: 755
Geregistreerd: 23-09-07
Woonplaats: Deutschland

Re: TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:17

Hee, een bekende op de voorpagina van bokt! Leuk verslag en leuke foto's van jou en Zanzi!

Save a horse, ride a cowboy

FD_horses

Berichten: 1254
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Achterhoek

Re: TREC Noord met Zanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:02

Ziet er leuk uit!

Paarden armbanden en sieraden van paarden haar in opdracht! Zie http://www.Lavitana.com voor paarden sieraad, alles over vrijheidsdressuur, groeps's en privé lessen, workshop's, show's,fotografie, én veel meer!
Info@lavitana.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers