even een serieuze vraag

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:52

Gwen"]
..Ik vind wel dat het DVT (en het Plussies-topic en ... vul maar in) niet een typisch voorbeeld is van Slow Chat in die zin dat er wel degelijk hele serieuze onderwerpen worden geplaatst en er weinig one-liners te vinden zijn. Ik vind het echter onnodig om het DVT in een nieuw forum te plaatsen, ik vind nu al dat er zo veel zijn..
[/quote]
[quote="Chica schreef:
Ik denk dat ik de vinger wel een beetje op de zere plek kan leggen..
De topics zoals DVT, het plussies topic en nog een paar gaan niet over het feit dat het niet in SC past, ook niet over de teller maar over het serieus/niet serieus zijn van de topics.
Bij SC word meteen gedacht dat het alleen maar onzin moet zijn maar ik denk dat het daar dus fout gaat, er kunnen gerust ook serieuse topics geplaatst worden daar Lachen

Het enige wat ik voor zou kunnen stellen is, maak van de wel serieuse topics een sticky zodat die er tussen uit springen zoals ook met het DVT is gedaan.

Op het risico af, dat ik nu een meeloper ben en dat ik "vriendjes politiek" bedrijf: Jullie hebben het goed verwoord Lachen !
Het idee van Chica, om van de serieuse topics een sticky te maken, vind ik helemaal niet verkeerd!
De mensen die vinden dat hun topic serieus is, kunnen dan via de uitroepteken-button, de moddies op hun topic attent maken. Aan hun dan de beslissing om er al dan geen sticky van te maken!

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:52

Anya, helemaal mee eens OK dan!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:54

Anya (en anderen op wie dit van toepassing kan zijn):

Chica schreef:
Bij SC word meteen gedacht dat het alleen maar onzin moet zijn maar ik denk dat het daar dus fout gaat, er kunnen gerust ook serieuse topics geplaatst worden daar Lachen


Wat dit betreft ben ik het volledig met Chica eens. Er staat nergens wat voor regels dan ook dat er alleen maar onzin op SC mag worden geplaatst. Ik krijg het idee dat het voor sommige mensen een 'schande' is als hun topic naar SC wordt verplaatst of daar moet blijven staan, en DAT is iets wat IK niet begrijp. Maakt het uberhaupt uit of 'de buitenwereld' jullie topic niet serieus zou nemen omdat het op SC staat? Het gaat er toch om dat jullie jezelf er thuis voelen?

Overigens maakt een grote hoeveelheid sticky's de eerste pagina van een forum er niet overzichtelijker op.

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:58

Lovely"]
[quote="Ann schreef:
Dus dat is jou omschrijving van de mensen die in de plussie topics posten, Spades Clown

Hij zegt het.
[/quote]

Nou nou, jij wilt me wel heel graag in een bepaald daglicht stellen he. Ik heb het hier over een houding die een groep mensen aan lijkt te nemen. Niet over personen.... zo de waard is Knipoog

Ik moet bijvoorbeeld zeggen ik kan me bij het verhaal van Anya een heleboel voorstellen, het enige punt is: Voor alle onderwerpen die in het +ies topic besproken worden is wel een forum te vinden. Alleen lijken de +ies zich te goed te voelen om daarin te posten. Er moet daarom dus schijnbaar een uberforum aangemaakt worden. Waar ik dan weer benieuwd naar ben is de basis waarop mensen al dan niet serius genomen gaan worden en op dat betreffende forum mogen posten?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:58

Karin:
het gaat om gevoel... Dat is per definitie irrationeel Knipoog
En ik denk dat je het tweede deel van mijn betoog hebt gemist: de onderverdeling op bokt is voor de gemiddelde bokker volkomen onduidelijk. Medisch, rijtechnisch, fokken en plaatjes, wedstrijden zijn nog wel duidelijk. Daarna wordt het voor mij in ieder geval een ratjetoe. En binnen dat ratjetoe snappen de plussies in ieder geval niet waarom dat topic naar slowchat zou moeten.

Verder Spades: de discussie ging niet over een eigen forum, maar over een plaats op algemeen. Of Verslag van de dag of zo. Beter toegankelijk voor niet slow chattende oudere jongere bokkers.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 02:02

Spades schreef:
Alleen lijken de +ies zich te goed te voelen om daarin te posten.


Kijk om dit soort opmerkingen is het gewoon leuker op het plussies forum. Daar is het niet de gewoonte om zaken te verdraaien om zelf gelijk te krijgen

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 02:04

Anya, de discussie ging ook wel degelijk over een mogelijk eigen forum, maar kijkend naar de samenstelling van het betreffende topic is het gewoon een toonbeeld van een chat.

Er zit geen structuur in geen bepaald onderwerp, waarom zou je de rest van een forum lastig gaan vallen met een heel lang topic, vol zin en onzin, waar slechts een beperkte groep in geinteresseerd is, maar die desondanks toch altijd bovenin de lijsten staat?!

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 02:06

Spades, je komt steeds terug op arrogantie en egocentrisch, niets is minder waar, iedereen kan/mag posten in de plussie topics, graag zelfs, de mensen die blijven hebben gewoon dezelfde interesses en die mensen die weggaan zoeken hun plek elders op Bokt Lachen

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 02:07

sarabande"]
[quote="Spades schreef:
Alleen lijken de +ies zich te goed te voelen om daarin te posten.


Kijk om dit soort opmerkingen is het gewoon leuker op het plussies forum. Daar is het niet de gewoonte om zaken te verdraaien om zelf gelijk te krijgen
[/quote]

Euh.... Haha! dus ben ik nu een van de betwetertjes ? Haha! Damn, dan mag ik straks vast niet op [PS] van de PS-mod Haha!

You've just made my evening Knipoog

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 02:07

Spades schreef:
het enige punt is: Voor alle onderwerpen die in het +ies topic besproken worden is wel een forum te vinden. Alleen lijken de +ies zich te goed te voelen om daarin te posten. Er moet daarom dus schijnbaar een uberforum aangemaakt worden. Waar ik dan weer benieuwd naar ben is de basis waarop mensen al dan niet serius genomen gaan worden en op dat betreffende forum mogen posten?


Je hebt niet begrepen waar wij het over hebben.
Wij posten ook op allerlei andere fora, maar het plussies topic is een extra, een soort 'huiskamer' idee waar je binnenvalt en welkom bent. Ongeacht over welk onderwerp je het wilt hebben.

Steeds wordt er juist het tegendeel gezegd van wat jij ons nu in de schoenen wilt schuiven, namelijk dat het voor meer mensen toegankelijk zou moeten zijn, en dat is op SC niet makkelijk, vanwege die 150 posts.

En levenswijsheid en -ervaring is iets anders dan arrogantie.

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 02:13

fabienne"]
Je hebt niet begrepen waar wij het over hebben.
Wij posten ook op allerlei andere fora, maar het plussies topic is een extra, een soort 'huiskamer' idee waar je binnenvalt en welkom bent. Ongeacht over welk onderwerp je het wilt hebben.
[/quote]

En volgens mij leent [SC] zich daar prima voor.....

[quote="fabienne"]
Steeds wordt er juist het tegendeel gezegd van wat jij ons nu in de schoenen wilt schuiven, namelijk dat het voor meer mensen toegankelijk zou moeten zijn, en dat is op SC niet makkelijk, vanwege die 150 posts.
[/quote]

Klopt, maar de toegankelijkheid van een tientallen pagina's tellend topic waarop een groep mensen voornamelijk onderonsjes heeft is toch al niet erg groot voor nieuwkomers en wat dat betreft is het topic ook beter af op [SC]

[quote="fabienne schreef:
En levenswijsheid en -ervaring is iets anders dan arrogantie.


Klopt ook, maar een andere mening is ook iets anders dan betweterigheid. En het een sluit het ander nooit uit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 02:21

Zeg maar van de pot die de ketel verwijt, dat spreekwoord.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 05:58

(Ik heb alles bijgelezen.)

Om - voor zover mogelijk - nog iets toe te voegen betreffende
de 'reputatie' van SC:

Ik ben nog nooit bij DVT gaan kijken, simpelweg omdat ik
het vooroordeel 'Oooh, da's een SC-topic dat al heel lang loopt;
kan niet interessant* zijn' had.
Door dit topic kom ik er pas achter dat dit niet het geval is en
dat vind ik jammer. Scheve mond

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zo redeneert
(gezien de aangegeven karakterisering van het forum)
en dus ook niet dat het plussies-topic door anderen anders gezien
zou kunnen worden.
Dit is waar DVT en plussies kennelijk in overeenkomen, i.t.t.
*'roddelsssssss', dat ik bezocht en weer verlaten heb
(no offense en van harte Lovers gegund aan de roddelaars OK dan! )
omdat het me een heel hecht en klein clubje leek waar ik
- in ieder geval de keren dat ik ben komen kijken - niet zo
gek veel meer voorbij zag komen dan *meldt* (niks mis mee,
alleen niet mijn kopje thee) en oneliners waar ik gezien de lange
gezamenlijke historie van de deelnemers geen vat op kreeg.
En dat is in mijn beleving toch wezenlijk anders dan wanneer
machie (al vanaf het begin) zo nu en dan even bij de plussies
komt buurten en er meteen interactie is (idem RK die komt
spammen met oneliners).

-------------------------------------------------------------------

Op dit topic heb ik al flink wat sneren aan het adres van de plussies
voorbij zien komen.
Ik noem hiervan even 'arrogant' (Spades), 'basisschool' (Bart),
'onvolwassen' (Karin).
Afgezien van de vraag of en waaraan de plussies dit verdienen
vind ik dit onwaardig en sowieso in strijd met de boktregels.

---------------------------------------------------------------------

Het betoog van Anya vind ik helder en het zou zeker voldoende
aanknopingspunten kunnen bieden voor Bart die - voorbijgaand
aan alle genoemde argumenten (of die als niet valide verwerpend)
- wegens drukte vertrekt en vraagt om een 'lijstje'.
Ik wil proberen met Anya en geral (en mensen van DVT?) op basis
van bestaande betogen dit lijstje te maken en niet alleen bij Bart in
te leveren, maar ook hier te plaatsen.
Constructieve bijdragen zijn zeer welkom!

-----------------------------------------------------------------------

Met excuses voor lacunes en evt. vergissingen; 7 pagina's
in het hoofd hebben na 1 x lezen is voor een plussie wat véél... Ziek

Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 06:26

Over de boogie-bibs:
Het lijkt me niet onredelijk als Bart en Karin hun vraag
om die te verwijderen met redenen omkleed zouden
hebben. Op deze manier roepen ze op hun beurt bij mij
het beeld van de basisschool op...
Maar goed, als de humor en vreugde eruit moeten, dan
zoek ik wel een passend alternatief binnen het kader van
de kennelijk gewenste ambiance... Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 08:19

runningkawa schreef:
Citaat:
Runningkawa schreef
Maar waarom wel een jeugdhonk, maar geen ouderenhonk? Ik vind het jeugdhonk ook niet interesant, maar dat is net wat je intresse is
En ook daar word er veel geslowchat, maar dat mag daar wel?
En iedereen kan overal komen, dus dat maakt niks uit.

BartVB schreef:
Laatste vind ik eigenlijk geen argument voor een 'quick-chat'. Wat betreft het jeugdhonk; heel Bokt is bedoeld voor volwassenen, de volwassenen hebben dus al een stuk of 20 fora, de jeugd maar 1tje

spreken we dan nu af dat alles onder de 25 niet meer op rt enzo komt Haha!
heerlijk geen aan de teugel topics meer, pfiiiuw. Haha!

Onzin dus, want ook de jongeren hebben alle fora.
plus een eigen


Ben ik het wel mee eens. Vaak staat er in jeugd iets waar ik gewoon op reageer. Laten we dan echt een scheiding gaan maken.

Maar, pfff, waar mensen zich niet zorgen om maken. Die hele berichtenteller interesseert me geen R E E T Boos!. Ik ben zowieso te lui om telkens een bericht te wijzigen dus mijn teller is niet eens eerlijk. Mag zo weg van mij.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 08:24

Spades"]
Ik doel hiermee op deze zin:
[quote="fabienne schreef:
Op plussies zitten gewoon een aantal mensen waaraan je deze vraag kan stellen en dan een wat serieuzer c.q. betrouwbaarder antwoord kan verwachten, dan van heel veel 'betwetertjes' die op medisch hun oplossingen klaar hebben.


ik heb overigens geen idee wie de eventuele betwetertjes zijn (Heb namelijk niets te zoeken op Medisch Haha! ) Maar ik geloof heus wel dat ze er zijn, dat neemt niet weg dat er ook genoeg serieuze lezers zijn die zich niet aan het +ies topic wagen, maar wel informatie zoeken.
[/quote]

Een betweter ben je natuurlijk al snel wanneer je niet het gewenste antwoord geeft of het ergens niet mee eens bent Knipoog

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 09:29

machie schreef:
En verder heb ik niks op plussies tegen, ben volgensmij de enige beneden de 20 die er ook wel eens post!

ik ben 20

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:50

Sundancer"]
Wat heeft leeftijd er mee te maken Ann?
Dat slaat totaal nergens op...
[/quote]


Maar om weer even terug te raken in het onderwerp:
Waarom moeten jullie persee een groot Plussie en DVT topic hebben?

[quote="Romkabouter"]
Dan post je je avonturen toch in de fora waar ze voor zijn Ann Verward
Heb je
a ) een breder publiek (zodat je meer mensen leert kennen)
b ) een teller op je berichten Lachen
[/quote]
Dít vind ik nou een goed idee, deel gewoon je avonturen en meningen in een topic wat je openend op bijvoorbeeld [AM]
waar nog steeds dat forum voor bedoeld is.

Ik zie het nut niet van één groot topic, voor mensen die net inschakelen: Super vervelend, je moet alles terug gaan zitten lezen want het rateld maar door elkaar heen.

[quote="Anya schreef:
2.
Door het item op slowchat te zetten, maak je het mogelijke nieuwe plussies moeilijk om te posten. Ze moeten zich eerst door die 150 posts heenworstelen. En dat is niet voor iedere plussie een makkelijke actie. Als voorbeeld: mijn vriendin Jip (op dit moment ziek vanwege de laatste chemokuur) zou het heel erg moeilijk hebben gevonden om genoeg 'wat een leuk paard' op ITP bij elkaar te posten om aan die 150 posts te komen.

Ik sluit me hier bij aan, nieuwe bokkers (wellicht ook 40-plussers) willen ook graag in het topic mee kletsen.
Is voor hun onmogelijk, want ze moeten eerst 150 inhoudelijke paardenberichten posten.

Daarom:
1 Als jullie willen dat je tellertje vrolijk door rateld
2 en je wilt dat je serieus genomen word
3 en je wilt een groter publiek aan spreken,

Post je verhalen en avonturen dan gewoon in [AM] net zo als de jongeren in hun [JH] (en eventueel [KH]) en niet meer in een groot topic als het Plussies en DVT in [SC]

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:02

Citaat:
...
Post je verhalen en avonturen dan gewoon in [AM]
net zo als de jongeren in hun [JH] (en eventueel [KH]) en niet meer in een groot topic als het Plussies en DVT in [SC]


Daar vinden we dit niet, Fairie:

Citaat:
Ik denk dat de plussies verschillen omdat het plussiestopic is uitgegroeid tot een uitwisseling van gedachtes en wederwaardigheden van een groep heel verschillinde mensen die elkaar meer of minder kennen, elkaar respecteren en waarderen zelfs ondanks verschillen van mening.
Geen topic van lege oneliners, geen topic om de beste te willen zijn.

Gewoon het uitwisselen van de dagelijkse zaken met de paarden en andere dingen in een sfeer die heel bijzonder is voor internet.


Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil, ik verwacht toch niet dat jij begrijpt waarom we niet op SC willen blijven staan met het topic Doei, doei

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:05

Als het dan niet gaat om het tellertje, en zo als je quote: een groep heel verschillinde mensen die elkaar meer of minder kennen, elkaar respecteren en waarderen zelfs ondanks verschillen van mening. (wat je dus kunt opvatten als: de rest van bokt is niet zo)
Blijf dan gewoon lekker in [SC]

Lol is lol en de lol heb je in [SC]
Lol kun je ook hebben in [AM] maar als jullie echt zo nodig één groot topic moeten hebben, dan moet je het er maar voor over hebben om op [SC] te staan!

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:09

Fairie schreef:
Als het dan niet gaat om het tellertje, en zo als je quote: een groep heel verschillinde mensen die elkaar meer of minder kennen, elkaar respecteren en waarderen zelfs ondanks verschillen van mening. (wat je dus kunt opvatten als: de rest van bokt is niet zo)Blijf dan gewoon lekker in [SC]

Lol is lol en de lol heb je in [SC]
Lol kun je ook hebben in [AM] maar als jullie echt zo nodig één groot topic moeten hebben, dan moet je het er maar voor over hebben om op [SC] te staan!


De rest van Bokt is heus wel zo, alleen niet vaak te vinden in 1 topic, dat is het verschil...verder maak je er maar van wat je wilt Doei, doei

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:11

Ann"]
[quote="Fairie schreef:
Als het dan niet gaat om het tellertje, en zo als je quote: een groep heel verschillinde mensen die elkaar meer of minder kennen, elkaar respecteren en waarderen zelfs ondanks verschillen van mening. (wat je dus kunt opvatten als: de rest van bokt is niet zo)Blijf dan gewoon lekker in [SC]
Lol is lol en de lol heb je in [SC]
Lol kun je ook hebben in [AM] maar als jullie echt zo nodig één groot topic moeten hebben, dan moet je het er maar voor over hebben om op [SC] te staan!

De rest van Bokt is heus wel zo, alleen niet vaak te vinden in 1 topic, dat is het verschil...verder maak je er maar van wat je wilt Doei, doei
[/quote]


Leek me wel zo netjes om even terug te zwaaien.

Anyway, Als het Plussies en DVT topic dan zo nodig van [SC] af moeten, wat dacht je dan van al die andere topic's? Moeten ze ook verhuizen?
Ik denk dat je dan een gaos krijgt die niet meer te overzien is...

[Aan de andere kant vind ik het rond uit belabberd waarom je niet wilt luisteren naar de mening van een 15-jarige : verder maak je er maar van wat je wilt Doei, doei]

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:21

OK, het klopt: de 'plussies' vertonen álle menselijke onhebbelijkheden en fouten. Ik vertegenwoordig er bijvoorbeeld alle mannelijke kwaad; mea culpa. Héérlijk, zo menselijk Haha! OK dan!

'Plussies' heeft voor míj twee toegevoegde waarden:
- er is bij de deelnemers meer ervaring dan het gemiddelde op Bokt en hierdoor is het duidelijk minder 'my little pony'
- doordat er veel oudgedienden zijn hebben die elkaar aardig leren kennen en dat heeft voordelen

Ik ben daarom blij met het topic en het maakt mij niet uit waar en op wat voor manier het er is. Het liefst op een plek die ik makkelijk kan vinden, maar waar het nu staat kan ik dat omdat het lekker onderaan in het kadertje staat.

Tot slot: ik zeg in deze reacties een heleboel níet. Dat zeg ik dus ook allemaal niet Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:25

Huertecilla schreef:
Ik ben daarom blij met het topic en het maakt mij niet uit waar en op wat voor manier het er is. Het liefst op een plek die ik makkelijk kan vinden, maar waar het nu staat kan ik dat omdat het lekker onderaan in het kadertje staat.

Als je iets meer post staat het weer lekker boven aan Knipoog

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:26

HC schreef:
Tot slot: ik zeg in deze reacties een heleboel níet. Dat zeg ik dus ook allemaal niet

Anything you say, can and will be used against you Knipoog Haha!