even een serieuze vraag

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:20

Dus eigenlijk willen jullie een forum waarin alleen jullie meningen gehoord worden of meningen die daarmee overeenkomen Scheve mond
hmmmm.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:21

Spades schreef:
Dus eigenlijk willen jullie een forum waarin alleen jullie meningen gehoord worden of meningen die daarmee overeenkomen Scheve mond
hmmmm.....

Vanwaar deze conclusie eigenlijk?
Dat is niet wat ik bedoel namelijk.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:22

Spades, de oplossingen die te pas en te onpas op Medisch aangedragen worden hebben we zo ongeveer wel gezien in 2,5 tot 3 jaar bokken.
Op plussies zitten gewoon een aantal mensen waaraan je deze vraag kan stellen en dan een wat serieuzer c.q. betrouwbaarder antwoord kan verwachten, dan van heel veel 'betwetertjes' die op medisch hun oplossingen klaar hebben.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:22

Lovely"]
[quote="Romkabouter"][quote="Lovely schreef:
De leden van die "kliek" reizen elkaar tenminste niet de hele dag over bokt achterna om elkaar bij elke gelegenheid gelijk te geven, dat maakt het al minder kliekerig voor de buitenwereld, vind je niet???
Nee, ik zie het Cool
[/quote]
Verklaar je nader Romkabouter.
[/quote]
Jij bent ook in dit topic. Van jou kan dus hetzelfde achterna reizen gezegd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:23

Romkabouter"]
[quote="Lovely"][quote="Romkabouter"]
[quote="Lovely schreef:
De leden van die "kliek" reizen elkaar tenminste niet de hele dag over bokt achterna om elkaar bij elke gelegenheid gelijk te geven, dat maakt het al minder kliekerig voor de buitenwereld, vind je niet???
Nee, ik zie het Cool
[/quote]
Verklaar je nader Romkabouter.
[/quote]
Jij bent ook in dit topic. Van jou kan dus hetzelfde achterna reizen gezegd worden.
[/quote]
Dit topic gaat over het topic waar ik veel in deelneem, vandaar dat ik me er mee bemoei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:25

fabienne schreef:
Spades, de oplossingen die te pas en te onpas op Medisch aangedragen worden hebben we zo ongeveer wel gezien in 2,5 tot 3 jaar bokken.
Op plussies zitten gewoon een aantal mensen waaraan je deze vraag kan stellen en dan een wat serieuzer c.q. betrouwbaarder antwoord kan verwachten, dan van heel veel 'betwetertjes' die op medisch hun oplossingen klaar hebben.

Bij de plussies zitten een aantal die al een levenlang tussen de paarden zitten, daarnaast toch veel verschillende invalshoeken. Maar het belangrijkste blijft het dat men graag even meedenkt.
Het gaat mij trouwens niet om een leermoment voor de rest van bokt, het gaat mij in dit geval vooral om het paard zelf, die moet namelijk eten.

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:27

fabienne schreef:
Spades, de oplossingen die te pas en te onpas op Medisch aangedragen worden hebben we zo ongeveer wel gezien in 2,5 tot 3 jaar bokken.
Op plussies zitten gewoon een aantal mensen waaraan je deze vraag kan stellen en dan een wat serieuzer c.q. betrouwbaarder antwoord kan verwachten, dan van heel veel 'betwetertjes' die op medisch hun oplossingen klaar hebben.

En hoe ga je die in 's hemelsnaam van het 'Plussies Forum' weren? Moet er dan een 'plussies-mod' waarschuwingen e.d. gaan uitdelen op het moment dat iemand die geen plussie is reageert Verward

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:30

als je alleen van bepaalde mensen een antwoord wil krijgen, dan moet je je vraag niet stellen in een topic, maar per PB. Of je moet een nieuw forum starten, en alleen mensen toelaten waarvan jij denkt dat ze goed genoeg zijn om te antwoorden.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:31

Ik denk dat ik de vinger wel een beetje op de zere plek kan leggen..
De topics zoals DVT, het plussies topic en nog een paar gaan niet over het feit dat het niet in SC past, ook niet over de teller maar over het serieus/niet serieus zijn van de topics.
Bij SC word meteen gedacht dat het alleen maar onzin moet zijn maar ik denk dat het daar dus fout gaat, er kunnen gerust ook serieuse topics geplaatst worden daar Lachen
Ook ik vond het toendertijd erg jammer dat het DVT naar SC verplaatst werd maar meer omdat er mensen zijn die niet mee konden praten omdat hun daar niet terecht konden ivm. de teller.
Zoals Gwen het dus ook omschrijft krijg je een band met mensen die met je begaan zijn, het is een bepaalde saamhorigheid die je met het woord 'kliek' teniet doet, het is geen kliek die tegen de andere bokkers van bokt samenspant.
Het is een plek (ondertussen dus meerdere plekken) op bokt waar je je verhaal kwijt kan zonder de helft te missen omdat dit verhaal op VvdD staat of op PP of op weet ik waar.
Zelf vind ik het nu wel een fijne plek daar op SC, niet iedereen kan meelezen als je niet geregistreerd staat en ook de storende one-liners van mensen waar het wel om de teller ging komen ook niet meer voor.
Het enige wat ik voor zou kunnen stellen is, maak van de wel serieuse topics een sticky zodat die er tussen uit springen zoals ook met het DVT is gedaan.
Maar wat nog belangrijker is, maak gewoon plezier in dat topic wat je bezig houd.. de mensen die zien dat het ernst is komen dan ook gezellig langs en blijven misschien zelfs kleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:33

Mause schreef:
als je alleen van bepaalde mensen een antwoord wil krijgen, dan moet je je vraag niet stellen in een topic, maar per PB. Of je moet een nieuw forum starten, en alleen mensen toelaten waarvan jij denkt dat ze goed genoeg zijn om te antwoorden.

Misschien mag ik gewoon zelf weten waar en hoe ik een vraag stel over iets wat voor mij belangrijk is??

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:34

Dat is wel een goed plan Chica, gewoon sticky maken Lachen

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:34

ja klopt lovely, maar misschien mogen de andere bokkers ook zelf weten wanneer ze waar en wanneer antwoorden in een bepaald topic??

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:35

Lovely"]
[quote="Mause schreef:
als je alleen van bepaalde mensen een antwoord wil krijgen, dan moet je je vraag niet stellen in een topic, maar per PB. Of je moet een nieuw forum starten, en alleen mensen toelaten waarvan jij denkt dat ze goed genoeg zijn om te antwoorden.

Misschien mag ik gewoon zelf weten waar en hoe ik een vraag stel over iets wat voor mij belangrijk is??
[/quote]
k zie er nergens specifiek jou naam bij staan Lovely Verward
Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:36

Romkabouter schreef:
Dat is wel een goed plan Chica, gewoon sticky maken Lachen


En dan staat heel SC vol met sticky's... lijkt me ook een beetje zinloos.

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:37

Lovely schreef:
Bij de plussies zitten een aantal die al een levenlang tussen de paarden zitten, daarnaast toch veel verschillende invalshoeken. Maar het belangrijkste blijft het dat men graag even meedenkt.
Het gaat mij trouwens niet om een leermoment voor de rest van bokt, het gaat mij in dit geval vooral om het paard zelf, die moet namelijk eten.

Ik denk dat er ondanks de betwetertjes ook genoeg mensen zijn die wel iets zouden kunnen met al die gecombineerde jaren ervaring waar je het over hebt. Dus op zich is het jammer om dat in een honderden pagina's tellend topic weg te stoppen. Maar ik denk niet dat er op enige wijze genoeg steekhoudende argumenten te bedenken zijn die een eigen forum rechtvaardigen voor zo'n selecte groep, dus lijkt zo'n chat topic als er nu is mij de aangewezen oplossing.

En gezien de afwisseling in onderwerpen lijkt (slow)chat mij daar een prima forum voor. Bovendien heb je dan gratis en voor niets ook nog eens de automatische filtering die bokt al biedt dat je eerst 150 zinnige paardenberichten moet hebben geplaatst! waardoor de instroom van betweterige newbies redelijk ingedamd zou moeten blijven! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:37

Romkabouter"]
[quote="Lovely"][quote="Mause schreef:
als je alleen van bepaalde mensen een antwoord wil krijgen, dan moet je je vraag niet stellen in een topic, maar per PB. Of je moet een nieuw forum starten, en alleen mensen toelaten waarvan jij denkt dat ze goed genoeg zijn om te antwoorden.

Misschien mag ik gewoon zelf weten waar en hoe ik een vraag stel over iets wat voor mij belangrijk is??
[/quote]
k zie er nergens specifiek jou naam bij staan Lovely Verward
Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten.
[/quote]
Dat bedoel ik dus. En ik heb er voor gekozen om mijn vraag aan de plussies te stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:38

Spades"]
[quote="Lovely schreef:
Bij de plussies zitten een aantal die al een levenlang tussen de paarden zitten, daarnaast toch veel verschillende invalshoeken. Maar het belangrijkste blijft het dat men graag even meedenkt.
Het gaat mij trouwens niet om een leermoment voor de rest van bokt, het gaat mij in dit geval vooral om het paard zelf, die moet namelijk eten.

Ik denk dat er ondanks de betwetertjes ook genoeg mensen zijn die wel iets zouden kunnen met al die gecombineerde jaren ervaring waar je het over hebt.
[/quote]
Wat bedoel je precies??

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:39

en niet-plussies kunnen dus ook reageren in dat topic, dus ik snap eigenlijk niet zo goed waarom dat topic beter/betrouwbaarder is dan een topic op MD??

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:41

Spades schreef:
Ik denk dat er ondanks de betwetertjes ook genoeg mensen zijn die wel iets zouden kunnen met al die gecombineerde jaren ervaring waar je het over hebt. Dus op zich is het jammer om dat in een honderden pagina's tellend topic weg te stoppen.


Ja maar soms wordt je zo verschrikkelijk moe van die betwetertjes. En dan is het fijn om je kennis gewoon met anderen te delen die het wel of niet op de juiste waarde schatten zonder er meteen weer over te moeten gaan vechten.

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:42

Lovely"]
Wat bedoel je precies??
[/quote]

Ik doel hiermee op deze zin:
[quote="fabienne schreef:
Op plussies zitten gewoon een aantal mensen waaraan je deze vraag kan stellen en dan een wat serieuzer c.q. betrouwbaarder antwoord kan verwachten, dan van heel veel 'betwetertjes' die op medisch hun oplossingen klaar hebben.


ik heb overigens geen idee wie de eventuele betwetertjes zijn (Heb namelijk niets te zoeken op Medisch Haha! ) Maar ik geloof heus wel dat ze er zijn, dat neemt niet weg dat er ook genoeg serieuze lezers zijn die zich niet aan het +ies topic wagen, maar wel informatie zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:43

Spades"]
[quote="Lovely"]
Wat bedoel je precies??
[/quote]

Ik doel hiermee op deze zin:
[quote="fabienne schreef:
Op plussies zitten gewoon een aantal mensen waaraan je deze vraag kan stellen en dan een wat serieuzer c.q. betrouwbaarder antwoord kan verwachten, dan van heel veel 'betwetertjes' die op medisch hun oplossingen klaar hebben.


ik heb overigens geen idee wie de eventuele betwetertjes zijn (Heb namelijk niets te zoeken op Medisch Haha! ) Maar ik geloof heus wel dat ze er zijn, dat neemt niet weg dat er ook genoeg serieuze lezers zijn die zich niet aan het +ies topic wagen, maar wel informatie zoeken.
[/quote]
Marco, jij gaat alsmaar uit van *de andere bokker* die misschien wel informatie zoekt.

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:46

Lovely schreef:
Marco, jij gaat alsmaar uit van *de andere bokker* die misschien wel informatie zoekt.


Dat doe ik omdat ik het vriendelijker vind overkomen dan hakken op het egocentrisme en de arrogantie van een hele kleine groep die schijnbaar van mening is dat hun vermeende gezamenlijke kennis recht geeft op een eigen forum.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:46

Tjonge jonge, wat wordt het hier vreselijk ingewikkeld gemaakt. Beste boktleiding. Het lijkt me zo vreselijk handig als er voor dit soort discussies een vaststaande set regels komt waar je naar kunt verwijzen en dan het NEE, JA, of MISSCHIEN-woord spreekt.

Nu is het onduidelijk. Voor iedereen. Er is een soort gevoel bij de bokt-leiding....Als we dit toestaan, dan krijgen we DVT ook weer over ons heen lijkt de belangrijkste leidraad hier te zijn.

Er is een gevoel van onduidelijkheid en onbegrip onder de plussies: waarom snappen ze nu niet dat het heel handig is om met een groep van pakweg 20 mensen (nog steeds groeiende overigens) en een aantal gezellige voorbijgangers (die overigens altijd antwoord krijgen (dit in tegenstelling tot andere groepstopics op bokt) te praten over paarden en de dingen des levens.

Natuurlijk kun je al die onderwerpen opdelen over de verschillende forums, maar dat is voor de gemiddelde plussie dus niet bij te houden.

Is er iets tegen slow chat?
Ja. Volgens mij zijn er twee redenen:

1. Slow chat is een forum dat niet serieus genomen wordt. Het is het one-liner, klets maar raak forum. Erger nog dan kippenhok of jeugdhonk Knipoog No offence bedoeld aan de kippenhokkers of jeugdhonkers Lachen. En de plussies (niet allemaal boven de veertig, maar toch ook niet meer piep) nemen zichzelf serieus. Anderen kennelijk niet. Want zo voelt het.

2.
Door het item op slowchat te zetten, maak je het mogelijke nieuwe plussies moeilijk om te posten. Ze moeten zich eerst door die 150 posts heenworstelen. En dat is niet voor iedere plussie een makkelijke actie. Als voorbeeld: mijn vriendin Jip (op dit moment ziek vanwege de laatste chemokuur) zou het heel erg moeilijk hebben gevonden om genoeg 'wat een leuk paard' op ITP bij elkaar te posten om aan die 150 posts te komen.

Misschien is het de bedoeling van de boktleiding om het aantal plussies relatief klein te houden. Het is juist de intentie van de plussies om de groep uit te breiden.

Omdat we allemaal gemerkt hebben dat leeftijd wel degelijk een bindmiddel is. Ervaring, gevoel van omgaan met paarden, prioriteiten zijn gewoon anders.... En gedeelde ervaring en soms ook oneliners van Plussies blijkt heel plezierig te zijn.

Daarom de vraag aan de boktleiding om eens creatief te zijn.
Er is een verdeling van bokt op onderwerp gemaakt. Die verdeling wordt daarnaast aangevuld op leeftijd (jeugdhonk). Mij is de onderverdeling tussen kippenhok en jeugdhonk, Algemeen, paardenpraat en verslag van de dag allang onduidelijk. DVT geeft aan zich ook geen typisch slow chat-clubje te voelen... Roddels is een duidelijk geval van een vriendenclub. Tja misschien moet de topic verdeling wel op de schop.

Maar in ieder geval moeten de regels echt echt echt duidelijker.

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:48

Dus dat is jou omschrijving van de mensen die in de plussie topics posten, Spades Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:50

Ann schreef:
Dus dat is jou omschrijving van de mensen die in de plussie topics posten, Spades Clown

Hij zegt het.