even een serieuze vraag

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16023
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:30

uhhh, roddels is meer dan alleen aan en afmeldingen!
In dat topic kan ik zeker mijn verhaal ook kwijt!

Ik ken het plussies topic wel, heee plussies Knipoog
Maar vind idd dat het niet 100% SC is, maar om er nu een nieuw forum voor aan te maken

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:30

Je mag met oneliners smijten op [SC], je mag ook een gesprek opzetten dat lang doorloopt, door verschillende onderwerpen heen... laat daar nou een leuk Engels woord voor zijn.... chat..... of je het dan snel of langzaam wil doen kun je met een korrel zout nemen. Als jij snel wilt chatten zien de moddies dat vast door de vingers

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:31

Sterre schreef:
Dan krijg je toch geen "gesprek" meer ??!

En een gesprek is een ...... Juist ja.

Citaat:
waar je off-topic mag gaan en met one-liners mag smijten en dat is nu juist wat in het DVT en plussies´topic niet (nauwelijks Knipoog )
Nee, het MAG, wat nioet wil zeggen dat het MOET
En ik zie best wel veel onliners voorbij komen (nee, niet alleen van mij) en allerlei onzin verhalen voorbij komen. Niets mis mee overigens!

Machie

Berichten: 16023
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:33

ik kom er net achter dat zowel: Plussies topic, DVT, roddels, Bokt orgie enz. enz. gewoon allemaal kliekjes zijn!
Niks mis mee, maar om voor elk "kliekje" n nieuw forum te starten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:35

Volgens mij gaat het maar om een ding. Het plussiesteam wil bokkers niet afschrikken dat ze eerst 150 postings moeten plaatsen voor ze mee kunnen doen met het topic. En daarom willen ze het liever niet op slowchat...........

Of zie ik het verkeerd Verward

Machie

Berichten: 16023
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:37

maar Pipo, dat geldt voor Roddels net zo, en ik weet zeker dat dat voor DVT ook zo is...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:39

Dat geldt dan voor veel meer topics op SC....
Vergeet niet dat bokt in eerste instantie een paardenforum is, en dat SC een (welkome Knipoog) bijzaak is.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:39

Joh, een beetje actieve nieuweling heeft al 150 posts voordat ze in de gaten hebben dat dat topic er is Haha!
En als ze niet actief zijn, zijn ze dat in dat topic waarschijnlijk ook niet Lachen

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:40

denk nl. dat al die [rassen]praat topics ook wel naar [RP] willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:44

machie schreef:
ik kom er net achter dat zowel: Plussies topic, DVT, roddels, Bokt orgie enz. enz. gewoon allemaal kliekjes zijn!
Niks mis mee, maar om voor elk "kliekje" n nieuw forum te starten

Zie je dat zo? In dat geval zijn wij dan verruit de grootste kliek met regelmatige verversing in allerlei vormen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:46

horseless schreef:
denk nl. dat al die [rassen]praat topics ook wel naar [RP] willen



Rassen zouden bij F&A moeten.
Dan zou het daar ook niet overwegend over KWPN gaan, maar of ik Joost dat zou willen aandoen

Machie

Berichten: 16023
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:46

nee Lov, ik denk dat je me beetje verkeerd begrijpt!

Maar als je praat over WIJ, vind ik wel dat je over een bepaald groepje praat...
En verder heb ik niks op plussies tegen, ben volgensmij de enige beneden de 20 die er ook wel eens post!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:47

Wat nog steeds geen recht op een nieuw forum afdwingt imo Lovely

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:55

Romkabouter schreef:
Wat nog steeds geen recht op een nieuw forum afdwingt imo Lovely

No. 1, ik probeer niks af te dwingen en als ik dat wel zou willen doen, dan zou IK mijn argumentatie duidelijk profileren als zodanig.

No.2, ik zeg ook nergens dat roddelssssssss niets meer is dan *meldt* en *meldt af*. Het is voor mij slechts een kenmerkend iets van dat topic, ik heb een van de delen namelijk gevolgd.

No.3, de plussies zijn een bepaald groepje volgens machie, ze noemt het zelfs een "kliek".
Ik ben een dagelijkse poster in het plussies topic en vandaar het *wij-gevoel*.

Machie

Berichten: 16023
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 00:58

wat is er mis met het woord kliek?
Wees eerlijk Lov, maar het zijn wel steeds dezelfde mensen die er posten, dat is in DVT en roddels niet anders. Af en toe komt er wat nieuws tussen. Misschien op plussies meer dan ergens anders, maar dus?
Snap het probleem met t woordje kliek niet zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:01

De leden van die "kliek" reizen elkaar tenminste niet de hele dag over bokt achterna om elkaar bij elke gelegenheid gelijk te geven, dat maakt het al minder kliekerig voor de buitenwereld, vind je niet???

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:03

ad 1: Ik zeg ook niet dat jij dat doet. Ik zeg dat het feit dat "het verruit de grootste kliek met regelmatige verversing " zijn dat niet doet.
ad 2: Heb je gelijk in
ad 3: meedere topics op SC zijn een kliek volgens machie. Dus?

Machie

Berichten: 16023
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:04

zeker, dat is helemaal waar!

Maar reis ik heel de dag bokt af om mensen van roddels gelijk te geven?
Waardoor is roddels de groep die het nu is?
Heel simpel, met lydia kon ik het al goed vinden, Petit en ik hadden op bokt vaak dezelfde ideen over bepaalde dingen, dus toen bij roddels terecht gekomen, enz. enz.

maarja, ik ga me er niet druk om maken!
Nu slapen, T is tukjestijd voor mij!

Oja.. *meld af*

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:07

Lovely schreef:
De leden van die "kliek" reizen elkaar tenminste niet de hele dag over bokt achterna om elkaar bij elke gelegenheid gelijk te geven, dat maakt het al minder kliekerig voor de buitenwereld, vind je niet???
Nee, ik zie het Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:08

Romkabouter"]
[quote="Lovely schreef:
De leden van die "kliek" reizen elkaar tenminste niet de hele dag over bokt achterna om elkaar bij elke gelegenheid gelijk te geven, dat maakt het al minder kliekerig voor de buitenwereld, vind je niet???
Nee, ik zie het Cool
[/quote]
Verklaar je nader Romkabouter.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:08

Eerlijk gezegd heb ik me er als die-hard dvt-er nooit druk om gemaakt dat we op [SC] zitten. Het was even wennen in het begin, en ik vind het nog steeds wel eens jammer dat niet iedereen mee kan doen om het simpele feit dat niet iedereen op [SC] kan, maar ik heb er totaal geen moeite mee dat de teller niet loopt als ik in het DVT post (eerder het tegenovergestelde: het werd wel erg confronterend Haha!). In het DVT is het volgens mij ook allang geen issue meer of we wel of niet op [SC] thuishoren.

Ik vind wel dat het DVT (en het Plussies-topic en ... vul maar in) niet een typisch voorbeeld is van Slow Chat in die zin dat er wel degelijk hele serieuze onderwerpen worden geplaatst en er weinig one-liners te vinden zijn. Ik vind het echter onnodig om het DVT in een nieuw forum te plaatsen, ik vind nu al dat er zo veel zijn.

Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen een topic als het DVT begrijpt. Ook in dit topic kom ik weer reacties tegen als "waarom plaatsen jullie niet gewoon in [AM], [VvdD]", etc.. Dat vind ik best een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik zal een poging doen: het is vaak heel prettig je ervaringen te delen met mensen die je kent en die jou kennen. Bokt is zo enorm groot dat dat soms heel moeilijk is in de "gewone" fora. Je bericht zakt er vaak snel weg, het is moeilijk bij te houden doordat het zo versnipperd is, doordat het onmogelijk is iedereen goed te kennen krijg je soms wat oppervlakkige reacties. In de "subfora" om het maar even zo te noemen (DVT, plussies, etc.) wordt het aandachtsveld wat verkleind, waardoor het wat intiemer en soms wat persoonlijker wordt.
Het leuke is er wel dat iedereen die wil er zo in kan vallen, ik vind het dan ook erg jammer dat het meteen afgedaan wordt als "kliekjes", maar zolang mensen elkaar op blijven zoeken in kleinere kring blijf je dat commentaar toch houden.

Zelf kom ik nog heel regelmatig op de andere fora, en we houden elkaar in het DVT regelmatig op de hoogte van interessante topics her en der, die ik anders niet eens gezien zou hebben, gewoon omdat ik er overheen lees door de grote hoeveelheid.

Het zou misschien inderdaad een optie kunnen zijn om de naam Slow Chat enigszins aan te passen, maar ach, of dat werkelijk iets veranderd... Voor mij hoeft het in elk geval niet per se.

Ik maak me er in elk geval niet druk om, er zijn wel nuttigere dingen die ik kan doen Knipoog .

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:09

Lov' even zonder dollen, je plaatst net een vraag over zemelen in het betreffende topic. Op zich een hele serieuze vraag en ik ben het er roerend mee eens dat dit eigenlijk van een ander kaliber is dan een gemiddeld slowchat topic, maar waarom heb je deze dan niet afzonderlijk geplaatst in 'Medisch' of 'Vraag maar raak' ?

Door verschillende onderwerpen in een heel lang topic te verweven wordt het namelijk automatisch een chat en is het erg moelijk er een vaste wooon of verblijfplaats aan toe te kennen. Daarnaast is het voor nieuwelingen ook nog eens veel makkelijker zoeken op dit soort vraagstukken wanneer het in aparte topics staat! Wanneer je een los topic maakt en iemand zoekt op iets als 'paard eet niet' vinden ze een topic met 1 a 2 pagina's en daarin alle al dan niet relevante antwoorden. Wanneer ze een 'hit' krijgen op een slowchat topic van 100 pagina's gaat niemand de moeite nemen om de reeds gespuide kennis er tussenuit te filteren......

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:16

Spades schreef:
Lov' even zonder dollen, je plaatst net een vraag over zemelen in het betreffende topic. Op zich een hele serieuze vraag en ik ben het er roerend mee eens dat dit eigenlijk van een ander kaliber is dan een gemiddeld slowchat topic, maar waarom heb je deze dan niet afzonderlijk geplaatst in 'Medisch' of 'Vraag maar raak' ?


In de roos. Omdat men op andere topics vaak een heleboel nonsens moet doorworstelen alvorens tot een bruikbaar antwoord te komen.

De plussies geven of antwoord, of verwijzen naar een relevante oplossing.
Dat scheelt voor ons langzame plussies een hoop tijd en ergenis.
Ook komt er bijna nooit iemand om je te vertellen dat je onzin kletst en dat je het fout doet dat hij/zij het veel beter weet en daar weer een discussie over Gaaaap .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:16

Spades, omdat ik er speciaal in geinteresseerd ben wat de plussies er van vinden.

Machie

Berichten: 16023
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 01:17

Lovely schreef:
Spades, omdat ik er speciaal in geinteresseerd ben wat de plussies er van vinden.


stel je mijn antwoord vast niet op prijs Knipoog