Ik heb hier al redelijk lang een account, maar heb me nog nooit echt voorgesteld, dus maak ik daar nu maar eens tijd voor

Ik ben 18 jaar en woon in België

Naast school zijn er natuurlijk ook nog de paardjes. Al heel mijn leven ben ik gek op deze viervoeters. Mijn tante, zus, oom, .... hebben ook allemaal paarden en ik ben er dus in opgegroeid

Na ongeveer 7 jaar op maneges te rijden kreeg ik mijn eerste paardje. Bieke was een draversmerrie van bijna 3 jaar en ging door haar vorige eigenaars naar de slacht gebracht worden omdat ze niet snel en groot genoeg was voor de koers. Bieke is een heel gevoelig paardje, liet zich in het begin niet aanraken en had niks van vertrouwen in mensen. Achteraf gezien was het misschien niet ideaal om zo een groen en bang paard als eerste paard te nemen. Maar ik ben enorm blij met haar en we hebben beiden heel erg veel van elkaar geleerd. Bieke is mijn pareltje, mijn beste vriendinnetje. Ze weerspiegeld mijn gedrag enorm. En wanneer ik een fout maak zal ze me daar ook voor straffen :p . Zo heeft ze me geleerd altijd heel geconcentreerd te zijn als ik met haar bezig ben. Ik moet maar even mijn aandacht op iets anders verleggen en ze heeft me door

Mijn 2e paardje, eigenlijk pony

Hij is een dartmoorpony van bijna 10 jaar. Moonlight was vroeger mijn verzorgpony ( voor ik Bieke had ) . Maar door problemen moesten zijn eigenaars hem en zijn broertje verkopen. Maanden heb ik er van afgezien, ik miste hem zo hard. 3 jaar geleden zag ik hem plots op Kapaza staan. Ik stuurde die mensen onmiddelijk een mail, dat ik hem graag nog eens zou zien want ik had nooit afscheid van hem kunnen nemen. Nog geen 5 minuten later kreeg ik een mail terug... dat als ik hem wou ik hem nog diezelfde avond moest gaan kopen want dat hij anders de dag erna naar een handelaar ging. Na heel wat gesprekken met mijn mam hebben we hem dan toch weest kopen. Misschien een beetje impulsief maar tot de dag van vandaag heb ik hier nog geen spijt van gehad. Moonlight is een ontzettend lieve pony, die kan mennen, dressuur, een klein sprongetje en heeft hij ook nog hippotherapie gedaan. Een echte allroundpony dus

Na deze 2 was het niet de bedoeling dat er nog paarden bijkwamen. Maar het 'lot' besliste anders. We stonden op een pensionstalling van iemand die nogal berucht is in de paardenwereld. Die persoon puchte me om Bieke te laten dekken door haar hengst. Maar ik en mijn mam wouden dit niet aangezien 2 paarden meer dan genoeg was voor ons. Uiteindelijk heeft die persoon ons Bieke toch laten dekken, zonder ons toestemming. Hierna kwam die persoon af dat ik zolang Bieke drachtig was op haar paarden mocht rijden, maar dat zei het veulen wou want we hadden geen dekgeld hadden betaald ( ja duuuh we wouden ook geen dekking ... :shock: )
Uiteindelijk zijn we met deze persoon in ruzie gevallen en om een lang verhaal kort te maken, we kregen geen toegang meer tot ons paarden. De papieren van ons paarden lagen bij haar voor als de DA moest komen. Ons pony had ze verkocht naar de andere kant van het land ( ze had onze naam op het paspoort met typex uitgedaan en de hare erover geschreven... ) Ons merrie had ze ook te koop gezet maar kreeg ze niet verkocht en dus liet ze ze maar aan haar lot over. Na enkele rechtzaken zijn we uiteindelijk onze merrie helemaal verwaarloosd gaan terughalen. Beestje was hoogdrachtig maar je kon haar ribben tellen. DA laten komen en die gaf mijn merrie en het ongeboren veulen 10% overlevingskans. Haar bloedwaardes waren enorm slecht. Maar we mochten haar niet alle nodige medicatie geven omdat het schadelijk was voor het ongeboren veulen. Uiteindelijk is ze na bijna een maand overtijd te gaan bevallen van een klein wondertje. We noemden hem Sharif, wat prins betekend in het arabisch. En als een prins zou hij behandeld worden! Hij was heel zwak en had problemen met zijn immuunsysteem, hij is hiervoor overgebracht naar de dierenkliniek in Merelbeke.
Hij heeft het overleefd en dat bewijst nog maar eens zijn sterke willetje

Al een hele tijd zocht ik meer info over waar Sharif zijn vader nu zou zijn, omdat het toch wel een mooie hengst was en ik graag wat meer foto's wou hebben van de vader van mijn sharifje. Ik wist dat die persoon van wie hij toen was hem had verkocht naar Nederland maar ondertussen zou hij al weer verderverkocht zijn en terug in België staan. Onlangs kreeg ik een mailtje via een ander forum van iemand die hem wist staan, blijkbaar zou hij opnieuw te koop zijn omdat de huidige eigenaar plots ziek is geworden en er niet meer voor kan zorgen. Ik heb de eigenaar gebeld en vroeg of hij me enkele foto's kon doormailen, maar die man kon blijkbaar niet met pc werken. Dus nodigde hij me uit om zelf foto's te komen maken. Vorige maand was het dan zover en gingen we er naar toe. De hengst zag er veel beter verzorgt uit dan vroeger en hij had nog steeds dat lieve zachte karakter, hele tijd kusjes geven

Plots zei mijn liefje dat hij even naar de bank het voorschot ging gaan halen... Ik stond daar echt zo van ' whaaaat :shock: ' ? Maar hij meende het... en als vervroegd verjaardagscadeautje heeft hij dus onze nieuwe aanwinst gekocht

Mag ik jullie voorstellen aan
AG Al Shatan!
Een zwarte goedgekeurde arabische dekhengst!
Zijn vader is Masada Fahsim ( uit de US geïmporteerd)
en zijn mama is Rubinah Aliha ( uit Duitsland geïmporteerd)

Zo dit was het zo een beetje

en bedankt om het lange topic te lezen 8)