Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mieke_Cunna schreef:Indien dit over mijn advertentie gaat ik kan genoeg bewijzen aandragen dat de ontvangen spullen inderdaad uiteindelijk aankomen bij de hondjes.
kimmie261 schreef:waarom mag dat niet dan??
je moet het toch ergens vragen of mensen wat spulletjes over hebben? en het zijn goede doelen hoor,als je zo wat honden in mindere situaties kan helpen,waarom dan een probleem daar over maken?
Kitty1985 schreef:Waarom?
Omdat je er geen enkele controle op kan uitvoeren of het daadwerkelijk daar aan komt.
Regelmatig worden goede doelen misbruikt om zogenaamd spullen voor ze op te halen om ze vervolgens weer door te verkopen en geld in eigen zak te steken.
C_arola schreef:Inzamelingsacties zijn niet toegestaan op Markt, dit omdat wij niet altijd kunnen controleren of het geld of de spullen bij het goede doel aankomen.
Natuurlijk kan er wel gebruik gemaakt worden van de profiel/onderschrift om een goed doel onder de aandacht van gebruikers te brengen.
geerke schreef:Kitty1985 schreef:Waarom?
Omdat je er geen enkele controle op kan uitvoeren of het daadwerkelijk daar aan komt.
Regelmatig worden goede doelen misbruikt om zogenaamd spullen voor ze op te halen om ze vervolgens weer door te verkopen en geld in eigen zak te steken.
ach....ik denk niet dat het zulke ernstige vormen aanneemt als de misstanden bij bijvoorbeeld greenpeace
kimmie261 schreef:waar je je maar druk over kan maken..
lijkt mij dat zeker bij een bokker dat je toch kan pb-en met zo iemand,als je twijfelt aan de oprechtheid van een aktie..
kimmie261 schreef:nee,als ik al zou doneren ( wat ik niet doe want ik heb hier zat honden lopen dus nooit teveel aan spullen) zou hetgene wat ik doneer anders in de vuilnisbak beland zijn,dat iemand daar dan moeite voor zou gaan doen om een euro aan te verdienen zou ik me ten eerste nog niet eens mee bezig houden( dus zou de advertenties niet eens zien waarschijnlijk), ten tweede heb ik wel andere dingen in mijn leven om me zorgen of druk over te maken als dat..
maar waar moeten de "goede"stichtingen en doelen en mensen die het wel goed bedoelen dan wel adverteren als deze overal verwijderd moeten worden?
kimmie261 schreef:nee,als ik al zou doneren ( wat ik niet doe want ik heb hier zat honden lopen dus nooit teveel aan spullen) zou hetgene wat ik doneer anders in de vuilnisbak beland zijn,dat iemand daar dan moeite voor zou gaan doen om een euro aan te verdienen zou ik me ten eerste nog niet eens mee bezig houden( dus zou de advertenties niet eens zien waarschijnlijk), ten tweede heb ik wel andere dingen in mijn leven om me zorgen of druk over te maken als dat..
maar waar moeten de "goede"stichtingen en doelen en mensen die het wel goed bedoelen dan wel adverteren als deze overal verwijderd moeten worden?
Kitty1985 schreef:kimmie261 schreef:nee,als ik al zou doneren ( wat ik niet doe want ik heb hier zat honden lopen dus nooit teveel aan spullen) zou hetgene wat ik doneer anders in de vuilnisbak beland zijn,dat iemand daar dan moeite voor zou gaan doen om een euro aan te verdienen zou ik me ten eerste nog niet eens mee bezig houden( dus zou de advertenties niet eens zien waarschijnlijk), ten tweede heb ik wel andere dingen in mijn leven om me zorgen of druk over te maken als dat..
Als mensen spullen willen doneren dan kan je toch een stichting opzoeken op internet...niet zo moeilijk.