Schooitopics voor zielige hondjes buitenland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Schooitopics voor zielige hondjes buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 14:19

Mag dit op de boktmarkt?

Zijn er ergens regels te vinden wat betreft wat mag en niet mag?
Kan ze niet vinden.

kimmie261

Re: Schooitopics voor zielige hondjes buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:27

waarom mag dat niet dan??

je moet het toch ergens vragen of mensen wat spulletjes over hebben? en het zijn goede doelen hoor,als je zo wat honden in mindere situaties kan helpen,waarom dan een probleem daar over maken?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 14:32

Waarom?
Omdat je er geen enkele controle op kan uitvoeren of het daadwerkelijk daar aan komt.
Regelmatig worden goede doelen misbruikt om zogenaamd spullen voor ze op te halen om ze vervolgens weer door te verkopen en geld in eigen zak te steken.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:34

Indien dit over mijn advertentie gaat ik kan genoeg bewijzen aandragen dat de ontvangen spullen inderdaad uiteindelijk aankomen bij de hondjes.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 14:35

Als mensen hun spullen willen doneren, dan kunnen ze op google 100en zogenaamde stichtingen vinden.

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:37

Mieke_Cunna schreef:
Indien dit over mijn advertentie gaat ik kan genoeg bewijzen aandragen dat de ontvangen spullen inderdaad uiteindelijk aankomen bij de hondjes.

Indien dit ook over mijn advertentie gaat heb ik hier alvast een bewijs van een vorige actie die ik heb gedaan! nog diep zoeken en ik vind er nog een op de site :)

Afbeelding

kimmie261 schreef:
waarom mag dat niet dan??

je moet het toch ergens vragen of mensen wat spulletjes over hebben? en het zijn goede doelen hoor,als je zo wat honden in mindere situaties kan helpen,waarom dan een probleem daar over maken?

1+ helemaal mee eens!

nog ene bewijs :o
Afbeelding
Bay the way ik ben geen 10 meer.... :)
Laatst bijgewerkt door rosaprinces op 19-05-13 15:02, in het totaal 2 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:45

Mensen kiezen er toch zelf voor iets weg te geven? Ik zie het probleem niet eigenlijk..

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 15:07

Spullen inzamelen voor het goede doel en vervolgens door verkopen en geld in eigen zak steken valt bij mij onder de categorie oplichting.

En omdat je amper controle kan uitvoeren, stel ik hier de vraag of het is toegestaan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:08

Inzamelingsacties zijn niet toegestaan op Markt, dit omdat wij niet altijd kunnen controleren of het geld of de spullen bij het goede doel aankomen.
Natuurlijk kan er wel gebruik gemaakt worden van de profiel/onderschrift om een goed doel onder de aandacht van gebruikers te brengen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:09

Kitty1985 schreef:
Waarom?
Omdat je er geen enkele controle op kan uitvoeren of het daadwerkelijk daar aan komt.
Regelmatig worden goede doelen misbruikt om zogenaamd spullen voor ze op te halen om ze vervolgens weer door te verkopen en geld in eigen zak te steken.

ach....ik denk niet dat het zulke ernstige vormen aanneemt als de misstanden bij bijvoorbeeld greenpeace ;)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 15:09

C_arola schreef:
Inzamelingsacties zijn niet toegestaan op Markt, dit omdat wij niet altijd kunnen controleren of het geld of de spullen bij het goede doel aankomen.
Natuurlijk kan er wel gebruik gemaakt worden van de profiel/onderschrift om een goed doel onder de aandacht van gebruikers te brengen.

Bedankt C_arola. Exact wat ik dacht.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 15:11

geerke schreef:
Kitty1985 schreef:
Waarom?

ach....ik denk niet dat het zulke ernstige vormen aanneemt als de misstanden bij bijvoorbeeld greenpeace ;)

Nee?? De zogenaamde stichtingen schieten de grond uit.

Had een partijtje hondenspullen te koop. Zeker 30 reacties van de ene nog dubieuzer stichting dan de andere.
Als je vraagt om een website dan hebben ze die niet, want ze besteden liever hun tijd aan de honden dan aan een website.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:12

waar je je maar druk over kan maken..

lijkt mij dat zeker bij een bokker dat je toch kan pb-en met zo iemand,als je twijfelt aan de oprechtheid van een aktie..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:22

Of het wel of geen ernstige vormen kan aannemen op bokt staat niet ter discussie, ook niet dat bij twijfel contact opgenomen kan worden opgenomen met de gebruiker. We hebben op bokt de regel gesteld dat inzamelingsacties niet zijn toegestaan waardoor antwoord is gegeven op de vraag in de beginpost.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 15:23

kimmie261 schreef:
waar je je maar druk over kan maken..

lijkt mij dat zeker bij een bokker dat je toch kan pb-en met zo iemand,als je twijfelt aan de oprechtheid van een aktie..

Jij vindt het niet vervelend als je denkt je spullen te hebben gedoneerd aan zielige hondjes in Spanje, en de volgende dag je spullen op marktplaats te koop te zien?

Als je dit soort schooitopics en schooiadvertenties op bv. marktplaats consequent blijft verwijderen, is de lol voor de malafide stichtingen er vanzelf waardoor de echte goede doelen vanzelf over blijven.

Ik neem geen contact op met bokkers of andere mensen. heb inmiddels zoveel bakken pleur over mij heen gehad dat ik alleen nog maar meldt bij bokt/marktplaats

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:26

nee,als ik al zou doneren ( wat ik niet doe want ik heb hier zat honden lopen dus nooit teveel aan spullen) zou hetgene wat ik doneer anders in de vuilnisbak beland zijn,dat iemand daar dan moeite voor zou gaan doen om een euro aan te verdienen zou ik me ten eerste nog niet eens mee bezig houden( dus zou de advertenties niet eens zien waarschijnlijk), ten tweede heb ik wel andere dingen in mijn leven om me zorgen of druk over te maken als dat..

maar waar moeten de "goede"stichtingen en doelen en mensen die het wel goed bedoelen dan wel adverteren als deze overal verwijderd moeten worden?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:30

Op bokt kunnen ze gebruik maken van hun profiel en/of onderschrift.

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:09

kimmie261 schreef:
nee,als ik al zou doneren ( wat ik niet doe want ik heb hier zat honden lopen dus nooit teveel aan spullen) zou hetgene wat ik doneer anders in de vuilnisbak beland zijn,dat iemand daar dan moeite voor zou gaan doen om een euro aan te verdienen zou ik me ten eerste nog niet eens mee bezig houden( dus zou de advertenties niet eens zien waarschijnlijk), ten tweede heb ik wel andere dingen in mijn leven om me zorgen of druk over te maken als dat..

maar waar moeten de "goede"stichtingen en doelen en mensen die het wel goed bedoelen dan wel adverteren als deze overal verwijderd moeten worden?

Zo dacht ik precies! Nee mag weer niet op bokt. Dan maar naar marktplaats eerst was er ook zo'n leuk fjordenforum (wees gerust niet op bokt) kijken of het daar wel mag :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 18:23

kimmie261 schreef:

Als mensen spullen willen doneren dan kan je toch een stichting opzoeken op internet...niet zo moeilijk.

rosaprinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:38

Kitty1985 schreef:
kimmie261 schreef:

Als mensen spullen willen doneren dan kan je toch een stichting opzoeken op internet...niet zo moeilijk.

ja maar als iemand speciaal een actie heeft is het leuk om veel spullen te verzamelen en dan in 1 keer alles aan het goede doel geven

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:29

Aangezien er antwoord is gegeven op de vraag en het topic een tijdje stil ligt plaats ik hier een slotje.