Liegen/dingen verdraaien op Bokt :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Liegen/dingen verdraaien op Bokt :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 14:37

Hooi
Ik weet niet of dit goed staat, willen jullie anders ff temmen?
Ik lees de laatste tijd steeds vaker topics van mensen met een of ander verhaal.
Dan komt er na een stuk of 100 pagina's pas uit dat het helemaal gelogen is.

(ik noem geen namen, maar hier ff voorbeelden:
Een meisje met shetlanders en vrijheidsdressuur, ze had meerdere topics aangemaakt terwijl het bij haar 1e of 2e topic al duidelijk was dat ze gelogen had :\
En een keer iets met een gestolen paard, mensen gingen gewoon hele paardenmarkten afstropen voor diegene, terwijl het paard blijkbaar niet eens gestolen was :n

Ik kan daar gewoon écht niet tegen.
Dit topic is niet bedoeld om mensen zwart te maken ofzoiets, alleen om even duidelijk te maken dat het heel vervelend is als je lieft op bokt, en mensen je dan allemaal willen helpen en er eigenlijk dus niks was/is.

Dan ook nog de mensen die dingen verdraaien op bokt.
Bijvoorbeeld verhalen over iets helemaal verdraaien. (had ik net, ik was er zelf bij dus en het klopte écht niet :n)
Serieus mensen, waarom liegen terwijl je het ook gewoon gezellig kan hebben op bokt? :\
Wat maakt het uit als je geen eigen pony hebt, dan hoef je niet gelijk te gaan liegen dat je er wel een hebt :n

Nogmaals, ik wil niemand zwart maken of wegjagen van Bokt, maar dit vind ik gewoon echt niet kunnen.
Hopelijk denken meer mensen op Bokt er zo over :)

Groetjes Evy

VenoSnorlax

Re: Liegen/dingen verdraaien op Bokt :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:38

ik vind dat je echt helemaal gelijk hebt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 14:39

Anke98 schreef:
ik vind dat je echt helemaal gelijk hebt

Dankje _O_

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:44

HK > FZ

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:44

Mijn keuze zou dan zijn, negeren. Door juist aandacht daaraan te besteden is het voor die persoon juist leuk om te doen.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 18:46

Nayomie schreef:
Mijn keuze zou dan zijn, negeren. Door juist aandacht daaraan te besteden is het voor die persoon juist leuk om te doen.

Tja, maar je kan het beter ''ontmsakeren'' :') dan gewoon laten agan.
Dat met dat zogenaamde gestolen paard:
Meisjes gingen supervroeg gwn naar de paardenmarkt rijden om dat beest te zoeken, terwijl ie niet gstolen was -.-
(sowiezo is dat al best wel stom, zelfs al was het paard écht gestolen :P)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:48

Doordat je gaat reageren, is het juist een smulpartij voor die persoon achter dat account. Omdat zij dan in de spotlight staat.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:48

Tsja, laat ze lekker? Vind het een verkeerde manier van aandacht vragen maar wie ben ik om als onbekende tegen die mensen te praten?
Dat van dat gestolen paard heb ik mee gekregen, dat vind ik wel erg.

Maar ik heb jou vandaag ook zien reageren in een topic en het valt me wel op dat jij van veel dingen álles lijkt te weten en er vaak als de kippen bij bent als het om iets 'spectaculair spannends' gaat.
Meid, maak je er niet druk om, er zijn belangrijkere dingen in het leven.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:50

ik ben er ook een keer ingetrapt helaas , ben nu wel voorzichtiger daarin geworden .. erg jammer dat mensen gaan liegen voor aandacht

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 18:51

Rubber_Duck schreef:
Tsja, laat ze lekker? Vind het een verkeerde manier van aandacht vragen maar wie ben ik om als onbekende tegen die mensen te praten?

Maar ik heb jou vandaag ook zien reageren in een topic en het valt me wel op dat jij van veel dingen álles lijkt te weten en er vaak als de kippen bij bent als het om iets 'spectaculair spannends' gaat.Meid, maak je er niet druk om, er zijn belangrijkere dingen in het leven.

Hoezo eigenlijk dit?
Dit heb ik later gelezen in een topic van mensen die zó verontwaardigt waren over dat ''gestolen'' paard.
En dat van dat meisje met die shets, tja, die heeft zowat half Bokt vol topics gestouwt over haar zogenaamde shets...
Dan denk ik echt zo van kom op zeg :\
MAAR zij heeft naderhand wel haar excuses aangeboden :)

Mar het blijft vervelend als mensen gaan liegen op Bokt.

xjasmijntjjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:51

Ik vind het inderdaad erg vervelend en ik heb er helaas zelf mee te maken gehad!
Maar toch kan je het beste die mensen negeren, als je ze niet negeerd gaan krijgen ze juist hun zin(aandacht!)
Je moet je er niet boos om maken, lach erom het is overigens best grappig!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 18:52

Nayomie schreef:
Doordat je gaat reageren, is het juist een smulpartij voor die persoon achter dat account. Omdat zij dan in de spotlight staat.

Dat denk ik niet eigenlijk, aangezien ik egen namen noem + diegenen hebben nu een best wel slechte reputatie op Bokt en ik dnek niet dat iemand ze nog gaat geloven :n

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:52

Rubber_Duck schreef:

Maar ik heb jou vandaag ook zien reageren in een topic en het valt me wel op dat jij van veel dingen álles lijkt te weten en er vaak als de kippen bij bent als het om iets 'spectaculair spannends' gaat.

Je neemt mij in alles, de woorden uit de mond :=

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 18:53

xjasmijntjjx schreef:
Ik vind het inderdaad erg vervelend en ik heb er helaas zelf mee te maken gehad!
Maar toch kan je het beste die mensen negeren, als je ze niet negeerd gaan krijgen ze juist hun zin(aandacht!)
Je moet je er niet boos om maken, lach erom het is overigens best grappig!

Ik maak me er niet boos om hoor, het is alleen zo vervelend.
Zoals met die meisjes die rond 12 uur 's nachts naar een paardenmarkt fietsten om een zogenaamd gestolen paard te zoeken.
Dat wil je toch niet op je geweten hebben? :n

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:54

Je hebt helemaal gelijk, ik zie mensen die ik ken dingen op bokt plaatsen alsof ze pro's zijn terwijl ze compleet niets kunnen irl, kinderen kan ik vergeven, dat is hun wens/fantasie, maar volwassenen??? tssss

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:55

XEefjuhX schreef:
Nayomie schreef:

Dat denk ik niet eigenlijk, aangezien ik egen namen noem + diegenen hebben nu een best wel slechte reputatie op Bokt en ik dnek niet dat iemand ze nog gaat geloven :n

Ik zou niet weten wie je bedoeld dus nee. Ik weet niet hoe jij dingen ziet hoor, maar ik zie dat als men aandacht wil, weliswaar bewust maar op een slechte wijze, dat is aandacht. Aandacht kan zowel positief als negatief uitvoeren, maar zo'n persoon maakt een topic met een doel, zoveel mogelijk reacties zodat diegene in de spotlight staat. Door zo'n topic te openen, krijgt hij dus én zijn doel, én de aandacht

vieenrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:57

Ik zou het ook gewoon laten, Bokt is een groot forum, zo'n zaken die gebeuren zijn best vervelend maar ik geloof niet dat je het kan vermijden, dat is nu eenmaal de negatieve kant van een groot openbaar forum en van het hele internet
Dus maak je er niet druk om en best geen aandacht aan besteden.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:57

XEefjuhX schreef:
Rubber_Duck schreef:

Maar ik heb jou vandaag ook zien reageren in een topic en het valt me wel op dat jij van veel dingen álles lijkt te weten en er vaak als de kippen bij bent als het om iets 'spectaculair spannends' gaat.Meid, maak je er niet druk om, er zijn belangrijkere dingen in het leven.

Hoezo eigenlijk dit?
Dit heb ik later gelezen in een topic van mensen die zó verontwaardigt waren over dat ''gestolen'' paard.
En dat van dat meisje met die shets, tja, die heeft zowat half Bokt vol topics gestouwt over haar zogenaamde shets...
Dan denk ik echt zo van kom op zeg :\
MAAR zij heeft naderhand wel haar excuses aangeboden :)

Mar het blijft vervelend als mensen gaan liegen op Bokt.

Maar als het gaat om een manege paardje dat volgens een meisje niet goed te rijden is, meen jij dat zij alles fout ziet/heeft en vertel jij in een half A4tje even wat er volgens jou aan háár niet deugt. Dat vind ik dan een beetje jammer. Je kan ook alleen zeggen dat jij iets anders ziet. En je kunt mensen ook hélpen op die manier, niet alleen maar vertellen wat jij er van vind ;)

En inderdaad, dan nog blijft het vervelend dat mensen liegen, maar je kunt niet in je eentje de wereld veranderen en er zullen altijd mensen blijven die liegen om hun eigen bestwil. Jammer maar helaas :j

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 18:58

Nayomie schreef:
Ik zou niet weten wie je bedoeld dus nee. Ik weet niet hoe jij dingen ziet hoor, maar ik zie dat als men aandacht wil, weliswaar bewust maar op een slechte wijze, dat is aandacht. Aandacht kan zowel positief als negatief uitvoeren, maar zo'n persoon maakt een topic met een doel, zoveel mogelijk reacties zodat diegene in de spotlight staat. Door zo'n topic te openen, krijgt hij dus én zijn doel, én de aandacht

Blijkbaar niet, want je weet niet over wie ik het heb.
---
Mensen, alsjeblieft niet zulke reacties geven, het is NIET om mensen zwart te maken of iets.
Ik zeg gewoon alleen even dat het vervelend is als mensen gaan liegen/dingen verdraaien op Bokt, of waar dan ook.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:59

Dat is wel de reden dat ik vaak dingen met een korreltje zou neem op bokt. Verschillende zaken vooral als er iemand zwart gemaakt wordt bv een verkoper van een paard, of een pensionhouder. Ieder verhaal heeft 2 kanten en vaak verteld iemand het verhaal naar zijn hand toe. Zo is er iemand op bokt die ik kende en daar klopt ook niet zoveel van. Waarom geen idee wat de meer waarde is maar sinds ik daar achter ben gekomen probeer ik niet direct met een TS mee te lopen. Zelfde met verwaarloosde dieren. Ooit een topic gezien waarbij de verzorgster vond dat het dier niet goed verzorgd werd of iets in die aard paar dagen later komt de eigenaar het topic binnen.
Het is makkelijk om op internet te liegen of te verdraaien. Daarbij gaat iedereen anders om met bepaalde zaken die er gebeuren en zie je dingen anders als andere. Je kan jezelf een hoop wijsmaken als je het maar vaak genoeg verteld. Zijn echt mensen die heilig overtuigd zijn van hun gelijk.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:00

En bokt blijft bokt dus vervelende reacties kun je altijd verwachten ;)

Oh en sorry als je mij ook vervelend vind, ik heb ook mijn mening net zoals jij die hebt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:00

XEefjuhX schreef:
Nayomie schreef:

Blijkbaar niet, want je weet niet over wie ik het heb.
---
Mensen, alsjeblieft niet zulke reacties geven, het is NIET om mensen zwart te maken of iets.
Ik zeg gewoon alleen even dat het vervelend is als mensen gaan liegen/dingen verdraaien op Bokt, of waar dan ook.

Het gaat om het principe, over het algemeen. Ik praat niet om die ene persoon uit jouw OP, want sterker nog, dat intresseert mij niks, zal het ook niet opzoeken. Maar dit is in het algemeen gesproken.

Klein stukje psychologie is dat

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 19:01

Rubber_Duck schreef:
Maar als het gaat om een manege paardje dat volgens een meisje niet goed te rijden is, meen jij dat zij alles fout ziet/heeft en vertel jij in een half A4tje even wat er volgens jou aan háár niet deugt. Dat vind ik dan een beetje jammer. Je kan ook alleen zeggen dat jij iets anders ziet. En je kunt mensen ook hélpen op die manier, niet alleen maar vertellen wat jij er van vind ;)

Ten eerste, ik ken dat meisje, jij niet, ik heb haar altijd zien rijden.
Ik heb niet gezegt dat er iets aan haar niet deugt, ik héb gezegt dat er dingen aan haar verhaal neit klopten.
Daar kun je niks van vinden, dat is zo of het is niet zo.
En ik héb gezegt dat ik het dus anders zie dan haar, blijkbaar heb je dus niet dat hele topic doorgelezen.
Doe dat voortaan voordat je ergens op deze manier je mening over geeft.
Maar dit is offtopic, ik ga hier niet over verder en hopelijk jij ook niet.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 19:02

Rubber_Duck schreef:
En bokt blijft bokt dus vervelende reacties kun je altijd verwachten ;)

Oh en sorry als je mij ook vervelend vind, ik heb ook mijn mening net zoals jij die hebt.

Jij hebt je mening, prima.
Maar ik daarna ook.
Maar dan hoef je niet zo'n reactie als dit te plaatsen :\

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:02

Nayomie schreef:
Rubber_Duck schreef:

Je neemt mij in alles, de woorden uit de mond :=

Mij ook, helemaal mee eens