Op bokt wordt op je neer gekeken. Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Op bokt wordt op je neer gekeken. Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 00:10

Door dit bericht wil ik dit topic aanmaken
glenstorm schreef:
Ik ben 15 wordt over 4 maand 16. Maar vaak wordt er hier op bokt zo op neer gekeken van ughl 15.
Zit in 4VWO en ben geestelijk dus eigenlijk al gelijk aan sommige 18 jarigen.
Op bokt wordt echt een streep getrokken onder de 15 en 16+.
Best vervelend (vind ik dan) als ik foto's van een serieuze shoot plaats bij ITP en het dan naar JITP wordt verplaatst.
Dan denk ik, dit zijn heus niet penny foto's. Is hartstikke serieus maar waarom wordt ik niet serieus genomen?

Ik vind dat ze hier best gelijk in heeft , wat vinden jullie hiervan?

renskesanne

Re: Op bokt wordt op je neer gekeken. Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:11

he dat is van die leuke topics :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:12

Tja... Je moet toch ergens een grens trekken..

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:13

Ze heeft deels gelijk, maar over de foto's dat is gewoon een boktregel. Niks met serieusheid te maken, alleen met je leeftijd. Wat inderdaad wel weer jammer is ja!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:14

Haha opzich ben ik het er wel mee eens wat je zegt :j maar je moet het wel in het goede topic plaatsen..

Als je dat zegt in het topic waarin je het zo juist gezegt hebt, dan lacht iedereen zich rot, maar dat komt niet om jou, maar omdat de TS'er in dit geval een SA was en net 10! topics had geopend met EAHSDFJAOWIGNFAOIFJADONFAD

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:16

Ik wou nog reageren maar topic was al gesloten.
Iemand zei: Dat ze maar niet bij RT reageerde.

Ik kijk altijd alle HAW's, RIJ-ITP en SPR-ITP gewoon om er wat van te leren.
Vaak merken andere mensen kleine dingen op, of weten ze het net wat anders te verwoorden dan jij.
Heel leerzaam, reageren doe ik zelden. En dan eerder bij RIJ-ITP van 'leuk paard'. Rijtechnisch wordt ik toch niet serieus genomen....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:16

Uhm, ITP is gewoon voor 16 jaar en ouder :') of je nou geestelijk ouder bent dan SOMMIGE 18 jarige doet er niet toe.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:17

Ik vind wel dat ze inderdaad gelijk heeft, er word wel degelijk op je neergekeken. Terwijl de meeste mensen rond deze leeftijd ook al best wel na kunnen denken en normaal typen en dergelijke..
Alleen dit stukje: "Zit in 4VWO en ben geestelijk dus eigenlijk al gelijk aan sommige 18 jarigen" vind ik een beetje flauwekul..

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:18

Diegene was ik, glenstorm.
Ik kijk altijd, plaats er heel soms wat. Maar reageren, nee. Ze kijken in je profiel, zien dat je maar 14 bent en recreatief rijd en nemen het al niet serieus. Dus nee, dat vind ik zonde van mijn tijd.

Dat is inderdaad wel jammer van Bokt!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:18

Hmm, bij regels en richtlijnen staat het volgende:

Citaat:
Omdat Bokt zo groot is en het gebleken is dat de jeugd graag zijn eigen aparte hoek heeft

Ik vraag me dus wel af in hoeverre 'de jeugd' dat inderdaad zo graag wil. Waarom is het persé nodig om jeugdige bokkers in een hokje te stoppen, waarom hebben die minder recht om met hun foto's in een van de andere itp topics te komen? En waar hebben ze de informatie vandaan dat 'gebleken is dat de jeugd graag zijn aparte hoek heeft'? Blijkbaar heeft degene die is gequote daar namelijk géén behoefte aan.

Aan de andere kant, stond er ook dat dat gedeelte van bokt is afgeschermd van google. Dus een stukje bescherming, dus wat dat betreft vind ik het dan weer wel goed :j

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:19

Ik zit in 5 vwo, kan soms heel serieus zijn, maar ik voel me gewoon een kind hoor. Dus dat stukje vond ik ook een beetje apart..

Maar ik snap het, lijkt wel alsof je met je 16e een onzichtbare lijn over bent ineens.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:19

ShadyCeline schreef:
Ik vind wel dat ze inderdaad gelijk heeft, er word wel degelijk op je neergekeken. Terwijl de meeste mensen rond deze leeftijd ook al best wel na kunnen denken en normaal typen en dergelijke..
Alleen dit stukje: "Zit in 4VWO en ben geestelijk dus eigenlijk al gelijk aan sommige 18 jarigen" vind ik een beetje flauwekul..

Dat vond ik inderdaad ook wel een beetje banketstaaf overkomen.. want daarmee beweer je dat je slimmer bent als ik.. omdat jij toevallig in 4VWO zit en ik nivo 3 MBO doe..
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 05-05-13 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:20

En waarom denk je dat ik mijn leeftijd uit mijn profiel heb gehaald? Omdat ik reacties kreeg van: ''Jij weet er toch niks van, je bent veel te jong''
''En dat zeg jij?" Oftewel, dan wordt je niet serieus genomen. Kijk, topic plaatsen, is een stukje bescherming, en dat respecteer ik ook, wat eigenlijk meer mensen zouden moeten doen, maar gebruikers moeten niet denken dat ze van jongeren niets kunnen leren omdat ze toch maar ''onzin uitkramen''. ;)

Fennee

Re: Op bokt wordt op je neer gekeken. Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:22

Ik wil als 14jarige inderdaad geen eigen hoekje. Ik wil wel een keer reacties van ouderen ivm toch wel serieuze dingen. Maar dat kan niet omdat ik maaaar 14 ben...

Sababber

ShadyCeline schreef:

Ben ik het mee eens.
Ik geloof niet dat je niveau op school iets zegt over op wat voor niveau je geestelijk zit.
Genoeg mensen die niet goed kunnen leren maar wel volwassen zijn en evengoed andersom.

Ik snap dat het niet fijn is dat je het gevoel hebt dat er op je wordt neergekeken, maar er wordt wel een hoop nutteloze berichten gepost door veel "Young Riders" Vandaar het imago dat je krijgt rond die leeftijd. Maar trek je er maar niets van aan, als je genoeg laat blijken dat je serieus bent op bokt gaan ze vanzelf normaal doen.

Rennie89

Die uitspraak duid in mijn ogen dan weer op kinderlijk gedrag maar dat ben ik :') ik ben 23, vind mezelf dan echt niet bijzonder hoor. Wél heb ik heel wat meer levenservaring dan een gemiddelde 14 jarige :) Dus dat maakt mij weer anders. (wat voor iedereen overigens geld. Hoe ouder hoe meer fouten je maakt en hoe meer je er van leert :P )
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 05-05-13 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

glenstorm

Sorry, wist het niet helemaal goed te verwoorden.
Maar het is meer met schoolniveau's. Ik zit nu bijvoorbeeld HAVO examens te maken en zou dus eigenlijk volgend jaar HBO kunnen doen. Mensen van het VMBO zitten daar 4 jaar +(ongeveer) 2jaar MBO en dan pas HBO. Dus eigenlijk soortvan gelijk aan mensen van 2 jaar ouder.

Ik bedoelde het zeker niet banketstaaf of opschepperig, sorry als dat zo overkwam

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:24

glenstorm schreef:
Maar het is meer met schoolniveau's. Ik zit nu bijvoorbeeld HAVO examens te maken en zou dus eigenlijk volgend jaar HBO kunnen doen. Mensen van het VMBO zitten daar 4 jaar +(ongeveer) 2jaar MBO en dan pas HBO. Dus eigenlijk soortvan gelijk aan mensen van 2 jaar ouder.

Ik bedoelde het zeker niet banketstaaf of opschepperig, sorry als dat zo overkwam

Qua leren ja, qua levenservaring niet. Of je moet mijn leven hebben...
Vind het dus eigenlijk wel een rare opmerking, sorry.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:24

Riraito schreef:
Ik zit in 5 vwo, kan soms heel serieus zijn, maar ik voel me gewoon een kind hoor. Dus dat stukje vond ik ook een beetje apart..

Maar ik snap het, lijkt wel alsof je met je 16e een onzichtbare lijn over bent ineens.

wauw weetje hoor ik vaker van ja ik zit zo en zo hoog en dan kom ik aan met me VMBO net als op scouting zit zo'n jongen 4 VWO en doet telkes alsof hij alles beter weet.
tja heel leuk voor je dat je zo hoog zit maar het gaat eigenlijk toch helemaal niet om je nivo? net als mensen snel qwa uiterlijk oordelen van dat iemand dik is onaardig is en een knap iemand heel erg aardig.
sorry hoor maar vind al die nivo's maar onzin. het gaat helemaal niet toch om hoe je er uit ziet en wat voor nivo je hebt? je kan dan alsnog het beter weten dan iemand met VWO.
net zoals die jongen op scouting ik weet het eigenlijk bijna altijd wel beter dan hem hij helemaal van ja ik zit op VWO enzo nouja boeie daar gaat het totaal niet om.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:25

glenstorm schreef:

Tuurlijk niet gelijk aan iemand van 2 jaar ouder :') komop zeg. Niveau staat niet gelijk aan leeftijd. Sommige mensen kunnen goed leren, andere zijn weer beter met hun handen en anderen zijn weer communicatief heel sterk. Wat maakt het uit? Je kan jezelf op zo'n manier niet vergelijken met een 18 jarige ;) het gaat vooral om levenservaring. Dat maakt iemand WIJZER.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:26

Maar ik vind eigenlijk dat als iemand van 14/15 zijn foto's bij ITP plaatst en ze gewoon serieus zijn, de moderator ze daar moet laten staan. Die persoon heeft dus blijkbaar geen behoefte aan zijn eigen hoek.
Hetzelfde geldt voor VVDD -> YRT enzo. Diegene plaatst het niet voor niets daar, die wil serieus genomen worden.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:26

glenstorm schreef:

Ik denk niet dat je volwassener bent omdat je beter kan leren. Dat maakt echt geen verbinding met elkaar. Ik ken mensen van niveau 2 opleidingen die beter weten wat ze in hun leven doen dan mensen die op de universiteit zitten.

Over die topics, waar leg je dan de grens?
Hij is nu getrokken bij leeftijd. Als dat wordt veranderd worden de mensen dus die ze wel serieus oppikken wel bij ITP gezet.
Maar mensen die niet serieus worden genomen bij de young riders. Daar wordt het echt niet beter van, want dan voelen die mensen zich helemaal niet meer serieus genomen bij YITP..
Laatst bijgewerkt door Sababber op 05-05-13 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:27

glenstorm schreef:
Maar ik vind eigenlijk dat als iemand van 14/15 zijn foto's bij ITP plaatst en ze gewoon serieus zijn, de moderator ze daar moet laten staan. Die persoon heeft dus blijkbaar geen behoefte aan zijn eigen hoek.
Hetzelfde geldt voor VVDD -> YRT enzo. Diegene plaatst het niet voor niets daar, die wil serieus genomen worden.

Maar die gene is te jong. Ze kunnen niet voor elke bokker weer een uitzondering maken...

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:27

lifaya schreef:
glenstorm schreef:

Tuurlijk niet gelijk aan iemand van 2 jaar ouder :') komop zeg. Niveau staat niet gelijk aan leeftijd. Sommige mensen kunnen goed leren, andere zijn weer beter met hun handen en anderen zijn weer communicatief heel sterk. Wat maakt het uit? Je kan jezelf op zo'n manier niet vergelijken met een 18 jarige ;) het gaat vooral om levenservaring. Dat maakt iemand WIJZER.

Klopt, ik wou soms dat ik sociaal wat vaardiger was...

Maar zullen we even terug naar het onderwerp en niet een hele discussie gaan houden over mijn slecht verwoorde zin :P

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:28

glenstorm schreef:

ik zet ze daar ook wel eens perongeluk neer maar soms vind ik het dan wel irietand dat ik er dan elke keer op word gewezen dat ik het ergens anders neer moet zetten