Vandaag opende ik dit topic: [LZP] Het weggeef-topic!
Met als gedachte erachter dat we mensen blij kunnen maken door onze (overtollige) spullen weg te geven. Gewoon om anderen blij te maken, zonder daar zelf iets voor terug te hoeven, de voldoening van het weggeven moet genoeg zijn!
Gelukkig was er heel veel animo voor en waren er veel mensen die volgden en ook dingen wouden weggeven

Helaas trof ik vanavond dan ook een slotje aan op het topic, in mijn ogen erg onterecht! Ik vind dat een goede actie als dit juist bokt positief kenmerkt (net zoals de bokt kaartenacties in het verleden en dergelijke). Ik ben het absoluut oneens met het slotje.
Motief van moderator erachter is dat dergelijke dingen maar op de bokt-markt moeten. MAAR: Op de bokt-markt zijn gratis spullen nauwelijks terug te vinden, want als je via de zoekfunctie zoekt op gratis, krijg je vooral teab advertenties, of ruitershops met GRATIS verzendkosten. Daarnaast zou ik zelf nooit kijken op de bokt-markt of er iemand een gratis appeltaart wil weggeven, een gratis wasbak aanbied, of een stapel oude donaldducks weggeeft!
Op deze manier slaat het volledig de plank mis, dit was absoluut niet de bedoeling van mijn weggeef-topic.
Ik verzoek dus dat het topic z.s.m. weer opengaat. Zodat lieve bokkers nog steeds via het topic spullen kunnen weggeven en er anderen blij mee kunnen maken die het nog graag willen/kunnen gebruiken!
Blijkbaar nodig met een aantal regels:
- Geen gebedel/gezocht reacties
- Alleen dingen aanbieden die je GRATIS weggeeft zonder er iets terug voor te hoeven o.v.v. waar af te halen
- Reacties daarop via PB
- In het topic eventueel laten weten welke bokker je blij hebt kunnen maken
- Offtopic reacties kunnen verwijderd
Zo blijft het topic overzichtelijk en blijft de goede bedoeling achter het topic voortbestaan. Meer mensen die het slotje graag zien verdwijnen?