Lauren & Kay

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauren1995

Lauren & Kay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 11:38

Hallo iedereen!
Ik ben Lauren en nieuw op deze site. Ik woon in Limburg en ik ga nog naar school. Ik heb jaren lang op de manege gereden. Na een tijdje werd ik dat "slaan" en trekken aan die paarden zowat beu. Ik besloot te gaan helpen in een vogen en zoogdieren opvangcentrum. Hier heb ik veel bijgeleerd over verschillende dieren, niet enkel over paarden maar ook over herten, cavia's konijnen, roofvogels,... Daar heb ik 2 jaar als vrijwilliger gewerkt. Dit was een unieke ervaring. De tijd was rijp en ik besloot toch voor een paardje te gaan. Ik heb dan een shetland pony aangekocht. Hij (ruin) was 14 jaar oud. Ik heb hem 2 jaar gehad. Ik heb hem verkocht aan een verzorger van hem. Ze wou hem heel graag en was echter wel geschikt om met de pony te rijden aangezien ik te groot ben voor zo'n pony. De pony staat wel nog op de weide waar ik Kay heb staan. Kay heb ik nu al bijna 1 jaar. Hij is een ruin van 9 jaar. Het is een echte Tinker. Tussen mij en Kay klikte het eerst niet, hij heeft me vaak van hem af gegooid en zo heb ik besloten om hem te laten her opleren. Hij wordt nu opgeleerd in een centrum voor paarden. Ze werken daar via het principe van natural horsemanship. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat het de band tussen mij en mijn paard alleen maar kan bevorderen. Ik ben hier op deze site om nog heel wat bij te leren over paarden. :)

Urielle

Re: Lauren & Kay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 13:30

Hoi Lauren,welkom op Bokt! Klinkt heel interessant, al die dieren! Ben erg benieuwd naar je verhalen over herten en roofvogels!

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:04

Welkom, inderdaad: wie weet wat voor verhalen je nog gaat vertellen.

Lauren1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 21:49

Dank je :-) Van het opvangcentrum is echt waar hoor, we moesten vaak op interventie gaan om verdwaalde of gewonde dieren te gaan vangen. Dikwijls ook paarden op de weg. Op een dag 2 ponytjes. De dieren waren zo erg verwaarloosd dat ze niet meer recht konden, hoeven naar boven gegroeid en geen water in de wei. Met 4 mensen hebben we de b ponys omhoog moeten helpen graatmager waren de dieren. toch goed dat die opvangcentra er nog zijn wat zou er anders gebeuren met al die arme dieren?

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:35

Hoe is het afgelopen met de pony's?

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:06

Hoi Lauren,
leuke inleiding, welkom op het forum! :)

Lauren1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 17:23

Met de pony's is het goed afgelopen, 1 merrie (7 jaar) was er wel heel nipt door gekomen. We moesten haar telkens van op de grond eten geven want ze kon niet recht staan. Ze was letterlijk graatmager, haar beenderen staken overal uit, echt heel erg om te zien! Nu staat ze bij oudere mensen in een weide waar ze met rust gelaten wordt omdat ze heel angstig was. Je maakt er wat mee! De meeste paarden werden gevonden wanneer de winterperiode aan brak. Mensen laten ze dan soms opzettelijk los omdat het dan erg duur wordt. Of ze komen ze gewoon binnen brengen. In de zomer is een paardje houden heel leuk natuurlijk maar als de winter er aan komt doen sommigen hun paardjes toch het liefste weg! :(