Nu ik een tijdje op Bokt rondkijk/post is het de hoogste tijd om me even voor te stellen.
Ik ben Lukas, 34. Ruiter sinds anderhalf jaar. Ik ben bijrijder bij een stal in Soest (blak bij Utrecht), waar ik rijd op Speedy, een schattige oude quarter ruin die in zijn hoogtijdagen met The Future Guys heeft meegedraaid.
Ik ben bijna twee meter lang, wat een beetje maf is op een kleine quarter, maar er is nu eenmaal geen groter paard in die stal, en Speedy heeft altijd nog een hoop energie over, dus kennelijk vindt-ie het allemaal prima.

Ik probeer zo veel mogelijk natural te rijden; nog nooit met bit of stijgbeugels gereden. In de bak rijd ik altijd zadelloos (maar vrijwel altijd wel met teugels). Buiten rijd ik wel met zadel, maar ik wil dat in de toekomst wel minder gaan doen. Ik vind het iets lastiger om op een glad zadel te zitten, dan op een ruwe paardenvacht, maar op zich vind ik dat ik beide moet kunnen. Elke keer de grens een beetje verschuiven, dat houdt het zowel voor het paardje als voor mij interessant en samen kunnen we steeds meer

In de toekomst hoop ik nog ooit teugelloos te kunnen galloperen (op zich is dat niet zo moelijk, maar ik doe graag wel gecontroleerd)

Als ik niet te paard zit, zit ik op mijn werk computers te programmeren of sta ik in de avond op de stijldansvloer.
Binnenkort zal ik mijn profiel verder gaan uitbreiden en er foto's bij zetten, zowel van mijzelf als van Speedy.

Vrolijke groetjes van Lukas