Gevaar op bokt markt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fajsa

Gevaar op bokt markt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 22:57

Wist niet goed waar ik dit moest plaatsen dus zet ik het voorlopig hier.

Ik ben afgelopen week naar onderstaand paard weest kijken. Eerst en vooral was het paard heel schrikkerig. We moesten de eigenaar zelf helpen het paard te vangen. We waren een half uur eerder dan voorzien. Hij zei: had ik dat geweten had ik al wat voorzorgen genomen. In de bak is het paard tilt geslaan met mij erop. Het is door een ijzeren afsluiting gevlogen! Ik kon gelukkig er gelukkig afspringen en veilig in het gras landen. Achteraf bleek dat het paard al een jaar niet meer in het werk zat. Hij wist dat ik beginnende ruiter was (ik werd bijgestaan door mijn vriendin, dewelke al 12 jaar rijdt). Eerst ging alles goed maar na 10 min rijden sloeg ze tilt. Dus opgelet! Was het een kind die erop zat. Ze was mss wel ernstig verwond of mss erger.. Onverantwoord is het van de eigenaar!!!!

**link**
Laatst bijgewerkt door Ods op 25-03-13 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd uit OP

Legoblokje

Re: Gevaar op bokt markt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:59

Sjonge jonge, het inderdaad erger kunnen aflopen!
Wel een mooi paardje trouwens..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 22:59

T is ook een bokker zonder enige info.. geen posten...
vage foto's.. weinig info over het paard

Komt op mij al niet fijn over..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:01

Beetje rustiger mag ook wel. Waarom heb je het paard niet eerst laten voorrijden? Niet gelijk naar de verkoper wijzen als de klik er kennelijk niet is. Het is misschien niet helemaal zuivere koffie, maar zo dramatisch hoeft ook niet lijkt me.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:02

allebei zitten ze niet op bokt, ts en dieverkoper.

wel handig om gewaarschuwd te zijn, door ts.
beter dan ongelukken.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:04

Waarschuwen kan altijd, maar dit is wel heel dramatisch gelijk. Misschien is ts wel gewoon een beginnende ruiter die niet bij een jong paard past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:05

Met het weer nu zijn de paarden ook niet allemaal even braaf en lief en kunnen ze ook een stuk frisser uit de hoek komen met de kou en wind. Het is rot dat je zo'n ervaring eraan hebt over gehouden maar dit kan ook met de meest brave paarden gebeuren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:06

Utixo schreef:
Beetje rustiger mag ook wel. Waarom heb je het paard niet eerst laten voorrijden? Niet gelijk naar de verkoper wijzen als de klik er kennelijk niet is. Het is misschien niet helemaal zuivere koffie, maar zo dramatisch hoeft ook niet lijkt me.

Inderdaad, als het paardje al zo'n eerste indruk maakte, snap ik eerlijk gezegd niet dat je er als beginner opklimt :?

Dan had ik mooi de verkoper ( of de "ervaren" vriendin ) daarvoor gevraagd :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:06

Jolliegirl schreef:

net zoals de TS hier

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:07

Happinez schreef:
Jolliegirl schreef:

net zoals de TS hier

TS heeft tenminste nog wat informatieve berichten.. Check maar eens ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:07

Utixo schreef:
Waarschuwen kan altijd, maar dit is wel heel dramatisch gelijk. Misschien is ts wel gewoon een beginnende ruiter die niet bij een jong paard past.

Ik laat bij een verkoop geen onervaren ruiter op mijn paard zonder vooraf herhaaldelijk te zeggen 'Paard is druk, paard is jong' en zal ik zéker voor rijden, paard laten afkoelen met een hand die die kent.

Onprofessioneel ja :)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:08

Haha, wat zijn we toch weer 'goeddenkend' over de verkoper.
Als verkoper weet wat voor paard ie heeft, laat je geen beginner erop.
Ik vind dit erg kwalijk.

Fajsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:09

Hij heeft ze voorgereden.. 1toertje stap en half drafje.. Was al verdacht.. Mijn vriendin maakt al jaren paarden zadelmak. Ze weet hoe ze er moet met omgaan. Het is pas na een tijdje rijden dat ze plots tilt sloeg.. En de eigenaar.. Hij kan ze toch in het werk steken of niet? En achteraf pas zeggen dat ze een jaar stil staat? Sorry hoor.. Ik heb al slechte val gehad door zo'n paard en brak mijn been op 3 plaatsen.. Is er nu niet echt met verbeterd mijn vertrouwen.. Buiten het feit dak goed gereageerd heb, of gewoon geluk heb gehad.

Op foto is ze inderdaad heel mooi. In werkelijkheid is ze moddervet. Echt vet! Die foto's zijn van een jaar geleden.

Ik wil alleen mensen waarschuwen. Veiligheid gaat bij boven alles. De keuze wat ze ermee doen is aan hen zelf dan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:11

Mijn paard kan ook schrikken en op hol slaan, terwijl ik er zo een 6 jarig kind op heb laten lessen en alles....

Oude foto's kom je vaker tegen, en als het paard echt zo lang stil staat, is het wel jammer dat de eigenaar niet meer gedaan heeft aan de conditie van het beest voor de verkoop.. Aan de andere kant, het is de paardenmarkt, niets is viezer... Wees blij dat het paard niet al de ochtend voor je kwam 4 uur gereden is omdat ze wisten dat er een beginnende ruiter kwam...

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:18

Dit topic krijgt een slotje omdat het forum Marktzaken bedoeld is om (technische) problemen op de Markt te bespreken. Het bespreken van advertenties valt daar niet onder, dit is nergens toegestaan op Bokt.