PB's sturen naar meerdere bokkers tegelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

PB's sturen naar meerdere bokkers tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 15:28

Hallo!

Kan er een mogelijkheid komen om meerder bokkers dezelfde PB tegelijkertijd te sturen? Met de meetings PB ik best veel mensen hetzelfde bericht, het zou dan handig zijn om alles in 1x te kunnen versturen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:37

Die mogelijkheid zou technisch wel kunnen, maar is bewust zo gemaakt. Het wordt de spammers anders heel erg makkelijk gemaakt om daar misbruik van te maken. :)

ChaosJarig

Re: PB's sturen naar meerdere bokkers tegelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:37

Maar spam verwijder je toch gewoon.
Ik vind het knap onhandig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:41

Ten eerste is het niet fijn om constant spam-berichten te ontvangen, en het aantal spammers zal fiks omhoog gaan, nu wordt het ze namelijk ontmoedigd. :)
Ik snap dat je het knap lastig kan vinden, maar in de praktijk zal het sporadisch voorkomen om een pb naar meerdere mensen te verzenden. Waar je anders ook voor kunt kiezen is de algemene communicatie van zo'n meeting via email te doen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 15:48

Nee dat snap ik, maar kun je dan niet een limiet instellen? Maximaal 5 of 10 ontvangers? Dat zou al veel makkelijker zijn :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:52

Inderdaad, misschien dan een limiet van 5 of 10, zelfs 3 zou al wat schelen, ik moet zeggen dat ik me er namelijk ook best wel aan erger, met fotomeetings moet k soms 20 Pb's met dezelfde tekst versturen, dus ctrl+C ctrl+V, en dan mag het ook nog eens niet te snel achter elkaar. Er staan in deze Pb's oa telefoonnummers, dus in het topic posten is geen optie.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:13

Ik snap dat je maar naar 1 iemand tegelijk een PB kan sturen om spammers te ontmoedigen, maar wat ik wel heel fijn zou vinden is als je meerdere mods tegelijk kan PB'en.
Dus bijvoorbeeld een 'PB alle mods van dit subforum'-optie of max 3 mensen tegelijk PB'en bijvoorbeeld. Soms heb je een mod gewoon snel nodig (en is tem even geen goede optie) en dan ben ik toch weer te lui om ze allemaal afzonderlijk te benaderen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:07

Maar als je heel veel mensen uit 1 topic moet pb'en met bijv. Telefoonnummers, kun je dan niet een soort pyramide doen? Dat iedereen 'm naar 5 anderen stuurt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:10

PureSylk, meerdere mods dezelfde pb sturen is ook niet echt handig. Wanneer die mods tegelijk iets oppakken lopen ze elkaar behoorlijk in de weg, wat juist vertragend werkt. Bovendien zijn er meerdere mods "het wiel opnieuw aan het uitvinden". Wanneer er bijvoorbeeld overlegd moet worden kan het zo maar voorkomen dat er meerdere overlegtopics over hetzelfde worden geopend. Niet handig, want de een reageert in topic 1, de ander in topic 2, en de volgende in topic 3. Met als gevolg niet alle informatie bij elkaar, onoverzichtelijk overleg en daardoor vertraging.
Wil je snel actie kun je altijd eerst kijken welke mod er online is en dan 1 mod een pb sturen. Op de homepage staat wie er online zijn, en de mods vallen daarin toch op door het groene kleurtje.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:01

Neonlight schreef:
PureSylk, meerdere mods dezelfde pb sturen is ook niet echt handig. Wanneer die mods tegelijk iets oppakken lopen ze elkaar behoorlijk in de weg, wat juist vertragend werkt. Bovendien zijn er meerdere mods "het wiel opnieuw aan het uitvinden". Wanneer er bijvoorbeeld overlegd moet worden kan het zo maar voorkomen dat er meerdere overlegtopics over hetzelfde worden geopend. Niet handig, want de een reageert in topic 1, de ander in topic 2, en de volgende in topic 3. Met als gevolg niet alle informatie bij elkaar, onoverzichtelijk overleg en daardoor vertraging.
Wil je snel actie kun je altijd eerst kijken welke mod er online is en dan 1 mod een pb sturen. Op de homepage staat wie er online zijn, en de mods vallen daarin toch op door het groene kleurtje.

Tsja, zit wel wat in, maar toch werkt de online mod PB'en ook echt niet altijd handig.
Zo twijfelde ik op een gegeven moment waar ik een topic neer zou zetten, in tegenstelling tot de gemiddelde bokker die gewoon als eerste regel neerzet 'als het hier niet goed staat verplaats het dan maar' en vervolgens denkt dat het opgelost is stuur ik dan even een PB. Maar als ik die op het eind van de ochtend stuur, hij voor 2 uur als uit het postvak uit is en dus gelezen is, en vervolgens aan het eind van de avond een reactie terugkrijg 'ja, ik heb het even achter de schermen gegooid voor overleg, je hoort binnenkort meer', tsja, dan snap ik al die andere bokkers ook wel.
Ik heb het toen ook maar ergens neergeplemt wat me toevallig leuk leek. Overleggen prima, maar wel binnen alle redelijkheid graag. Als ik dan naar meerdere mods had kunnen PB'en en 2 of 3 antwoorden had teruggekregen had ik gewoon het meestgekozen antwoord kunnen kiezen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:58

Maar, als je dan 2 of 3 moderators die pb had gestuurd en ze gaven allemaal als reactie terug "ik moet even overleggen", dan was je echt niets sneller geweest. En waarschijnlijk zelfs trager, want hoe meer topics er staan voor overleg achter de schermen, hoe langer het duurt voor er input en goed overleg is. En wanneer je meerdere mods een pb stuurt loop je de kans dat er meerdere overlegtopics geopend worden.
Helaas gaat een overleg niet binnen een uurtje. Wij zijn allemaal vrijwilligers, hebben naast het modwerk op bokt ook een normaal leven. Zo zijn er mods die nog studeren, maar ook een hoop mods die fulltime bij de baas werken.
Als de mods in dienst zouden zijn van Bokt en geen andere baan of studie daarnaast hadden, dan zou het wat anders zijn, dan zou je kunnen verwachten dat in een bepaalde tijd een overleg gevoerd moet worden. Momenteel houden we eigenlijk zo'n beetje 7 dagen aan voor overlegtopics.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:08

En dus moet je maar een week wachten voordat je je topic ergens neergooid? Dat vind ik behoorlijk onredelijk eerlijk gezegd. Met andere overlegtopics, prima, soms moeten dingen goed overlegd worden voordat je een keuze maakt. Maar waar je een topic neerzet lijkt me niet bepaald een kwestie van leven of dood.