Mijn naam is Maaike, ben 24 jaar en rij sinds mijn jeugd af en aan paard.
Mijn eerste pony waar ik op heb leren rijden was een super lieve en geduldige shetlander merrie genaamd Ismar Isabella
vanaf toen was het klaar natuurlijk

Maar gelukkig heb ik wijze ouders en negeerde ze mijn smeekbeden. Ik had er toch geen tijd en geen ruimte voor. En bij ons de regel of aan huis of niet. ( ik heb er niets op tegen als je je dier op een stal heb staan, het is een ideale uitkomst natuurlijk)
Dus dan rijden op een manege, maar toen die andere eigenaren kreeg ( precies in de tijd dat ik mijn hand had gebroken en 6 weken niet in de buurt van een paard mocht komen van de arts!) ben ik daar gestopt. Ik had immers al een mooie dikke Groninger als verzorgpaard samen met een goede vriendin.
en ik mocht dan misschien niet in de buurt van een paard komen voor 6 weken lang....na 2 weken was ik alweer lekker aan het rijden met mn hand in het gips

Op mijn 19e overleed de eigenaar van de paarden ( waren er 2) en ik mocht mijn verzorgpaard eigenlijk wel hebben. Maar doordat ik op school zat, geen werk en dus ook zijn dierenartsrekeningen kon betalen ( hoefbevangen aan 2 voorbenen) en ook geen ruimte had voor hem, heb ik hem moeten laten gaan nu (age 24) heb ik daar nog steeds spijt van maar ik ga hem niet zoeken. Voor mij is hij in de paardenhemel

Toen was het een heel tijdje uit met de paarden. De manege was ver van leuk, alle paarden die ik kon waren verkocht en het was 2x zo duur geworden. Dus helaas.
Ik heb gelukkig mijn kindje, Leaverd

Maar! Een vriendin van me kwam weer in NH wonen

Het is nu ondertussen een min. een jaar geleden dat ze in NH is komen wonen en ik ben nog steeds ( na meerdere valpartijen en gekneusde ribben

Het is een super leuk eigenwijze Halfinger merrie die het leven van meerdere bijrijders zuur heeft gemaakt. Ze is een heerlijke dwarse dame en ben wel erg blij dat ik met haar mag rijden. Plus soms mag ik op een droompaard rijden.. een schitterende Shire en dat is echt een dream come true.
Zo het is ff een flap tekst

maar dit was ff een speed verhaaltje van mij in relatie met paardjes.