Eigen mening mod in groene balk. Mag dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Eigen mening mod in groene balk. Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 14:55

Een topic dat ik actief volgde is vandaag op slot gegooid. Overigens volledig terecht.
Echter deed de mod van dienst nog een laatste zegje in de groene balk. Dus na de gebruikelijke 'dit topic gaat op slot blabla', gaf de mod nog haar mening over de discussie die aan de gang was.
Nu voel ik mij door die mening aangesproken (omdat ik een van hen ben waarover de mod het heeft), alleen, door het slotje zijn mijn antwoordmogelijkheden uiteraard beperkt. Verder vind ik het nu overkomen (zeker omdat het in het groen staat) alsof dat wat de mod zegt de algehele en ware conclusie is van de discussie, waar ik en velen met mij waarschijnlijk het helemaal niet mee eens zijn. Ik krijg nu zo het gevoel dat het modje het laatste woord wilde hebben (dit omdat ze zelf op het laatst in de discussie betrokken was) om dan het spel op slot te gooien. Waarschijnlijk heeft de mod het helemaal niet zo bedoeld, maar dat is wel de nasmaak die ik er bij krijg.

Nu, helemaal niks tegen de mod in kwestie, maar ik vind dat zoiets eigenlijk niet zou mogen. Een groene balk zou toch enkel gebruikt mogen worden om moderatorbeslissingen mee te delen en niet om eigen meningen te ventileren. Het is sowieso al moeilijk om de mens van de mod te onderscheiden op een forum, maar de groene balk is toch overduidelijk een mod-iets.
Verder vind ik het daarna op slot gooien ook not done. Het kan uiteraard zijn dat een mod een mening heeft in een discussie en die moet zich dan helemaal niet inhouden van mij ;) maar dan moet er ook wel de mogelijkheid zijn voor de andere discussiegenoten om daarop te kunnen reageren en dat kan dus door het slotje niet meer.

Wat is nu dus het beleid hierin? Het is niet zo dat ik dit dikwijls zie gebeuren, maar de keren dat het gebeurt is het wel in iets of wat langere en heftigere discussies en dan heb ik al snel het gevoel dat de rest de mond gesnoerd wordt. Ik weet niet hoe anderen daar tegenover staan? Misschien ben ik wel de enige die het zo aanvoelt, dan heb ik helemaal niks gezegd. :+

Mars

Re: Eigen mening mod in groene balk. Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:06

Even zonder het betreffende topic te kennen, heb je al een pbtje naar de mod in kwestie gedaan met je gevoel? Ik kan me voorstellen dat je na een slotje met een -O- gevoel zit, en dat kun je best bespreekbaar maken. Qua beleid: het is in principe inderdaad zo dat we proberen te modden zonder onze eigen mening daar in mee te nemen. Maar nogmaals, ik ken het specifieke topic niet dus ik vind het wat lastig om er concreet iets over te zeggen. Dat kan de mod zelf denk ik het beste doen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:34

Edit; Ik had het denk ik over een ander topic

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:38

Ik ben het wel met je eens (ik ken het topic niet, maar in het algemeen) , ik vind dat een mod ook zeker een mening mag hebben, maar niet in een slotje zodat je er niet op kunt reageren en ze gedwongen het laatste woord hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 16:06

Mars schreef:
Even zonder het betreffende topic te kennen, heb je al een pbtje naar de mod in kwestie gedaan met je gevoel? Ik kan me voorstellen dat je na een slotje met een -O- gevoel zit, en dat kun je best bespreekbaar maken. Qua beleid: het is in principe inderdaad zo dat we proberen te modden zonder onze eigen mening daar in mee te nemen. Maar nogmaals, ik ken het specifieke topic niet dus ik vind het wat lastig om er concreet iets over te zeggen. Dat kan de mod zelf denk ik het beste doen.

Ik heb geen pb'tje gestuurd omdat ik het juist niet persoonlijk wilde maken. Desbetreffende mod is altijd netjes en duidelijk gebleven, dus ik wilde ook geen pb sturen, dat komt meteen zo kritisch over vind ik. :o Ik wilde in Forumzaken gewoon een algemene bedenking plaatsen over de regels hierbij. Het is ook iets wat me af en toe wel opvalt en nu na dit slotje dacht ik, ik open een topic. ;)
Verder hoop ik dus ook dat er niet gevist gaat worden naar namen en topics want dat wordt het weer zo een persoonlijk aanval gedoe en dat terwijl de mod zich waarschijnlijk van niets bewust is. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:09

Ik vind de groene balk ook niet bedoeld van het ventileren van de eigen mening over dat onderwerp, helemaal als het om het letterlijk laatste woord gaat... Dat kan prima zonder de groene balk.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:14

dat valt mij ok op. dat mod altijd laaste woord heeft. alsof ze dan ff snek een antwoord geven en dan slotje er op, als het er een topic is waar het echt niet kan dan zeg ik zet er dan allen op hierbij een slotje verder niets of pb die gene die ht topic geopent heeft zo van sorry dit kan niet ik doe er een slotje op.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:34

Een regel is in ieder geval dat een moderator niet mod in een topic waar hij/zij zelf vaak post. Of het topic moet zo uit de hand lopen dat ingrijpen echt nodig is. Dit om enige partijdigheid etc. te voorkomen. Ook een slotpost moet zo neutraal mogelijk geschreven worden. En dat is soms nogal lastig, immers hoe moet je iets zo neutraal mogelijk formuleren etc.
Zoals Mars aangaf kun je ten alle tijde die mod even een bericht sturen voor wat verduidelijking. Dat hoeft/heeft niets met persoonlijk aanvallen te maken. :)