Maximale lengte onderschriften / berichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Maximale lengte onderschriften / berichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 02:25

Ik vroeg me af of er een maximale lengte op onderschriften / berichten / links kan ?
Dit bedoel ik dan niet in de zin van een maximaal aantal tekens, maar echt de lengte....

Ik kom regelmatig onderschriften en soms ook berichten tegen die de totale pagina uit zijn verband rukken. Buitendat het zwaar vervelend leest (andere berichten lijken kleinere letters te krijgen) heb ik ook wel eens mee gemaakt dat ik de hele pagina van rechts naar links moest bewegen wou ik het hele bericht kunnen lezen.

Zou dit mogelijk zijn of niet ?
Laatst bijgewerkt door Shayla op 16-02-13 02:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Re: Maximale lengte onderschriften / berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 02:32

De maximale lengte van een onderschrift is 500 tekens.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 02:34

Ja maar dat bedoel ik dus niet.... ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 02:36

Ohhh ik snap hem al :)
Ja dat vind ik ook irritant. Ik lees dan een topic en dan zie je opeens 7zinnen en denk je dat het daarbij hoort maar dat is dan niet zo :(

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 02:41

Vind het ook niet fijn al die grote onderschriften.
Die van Maureen vind ik bv ook al erg veel ruimte in beslag nemen maar ook van TS kan kleiner (waarom bv de regels niet gewoon onder elkaar zetten, zonder witregel).

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 02:55

Nou wat gewoon recht onder elkaar staat vind ik geen punt.....zolang de pagina maar gewoon in verband blijft.
Wat ik bedoel zie je ook nog wel eens met foto's die eigenlijk net te groot zijn voor het scherm.
Laatst bijgewerkt door Shayla op 16-02-13 03:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 03:00

Of dat er te lange zinnen zijn en dan kan je je pagina opeens een stuk opschuiven...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 03:05

Daar heb ik op mijn mobiel geen last van, die maakt het automatisch zo dat het past...
Op computer vond dat het ook altijd wel erg storen!

MAAR als mensen dan in het midden gaan schrijven haak ik direct af! Kan die functie er niet uit?
Het leest voor geen meter en heeft geen toegevoegde waarde...

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 03:10

Maureen95 schreef:
Of dat er te lange zinnen zijn en dan kan je je pagina opeens een stuk opschuiven...

Dat bedoel ik ! :D :j

Waar ik het ook vaak bij zie is bij mensen die hun onderschrift vol hebben staan met lijntjes, hartjes, smileys en dat soort dingen.
Of bij links die eigenlijk veel te lang zijn, noem maar op.....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 06:09

De centreer functie eruit?
Liever niet, ik wil mijn tekst juist in het midden.

Maar ik vind het wel vervelend lezen als de pagina wordt uitgerekt ja.

Cherubijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 06:30

Ik stoor me er niet zo aan eerlijk gezegd. Lees alleen sommige onderschriften automatisch mee met de tekst uit de topic's wanneer dit onder elkaar staat in dezelfde kleur etc. Dat vind ik wel vervelend.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:03

Je kunt de onderschriften ook uit zetten in je profiel. Dan zie je ze niet meer staan.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 09:05

Ik vind het zoals bv bellatrix het heeft absoluut net storend, maar indd je komt soms van die rare lange onderschriften tegen die de hele pagina uit hun verband trekken en dat lees heel vervelend op de ipad want de rest is vervolgens zo klein dat het nauwelijks meer leesbaar is zonder in te zoomen haha.
Ik zie liever meerdere kortere zinnetje gecentreerd in het midden of gewoon links :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 11:58

Maximale grote zit automatisch ingesteld, die is er dus wel.
Wat betreft de lengte, als iemand alles achter elkaar zet zonder enter kun je die lange onderschriften krijgen.
Wanneer het de pagina uiteen rekt is het storend. Het beste wat je kunt doen dan is even temmen en de moderators erop attenderen, dan gaan wij samen met de gebruiker kijken hoe we het onderschrift aan kunnen passen zodat het niet storend is.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 12:18

Oké, bedankt :D

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:25

Ik heb daar eigenlijk helemaal geen last van, alles past prima binnen mijn scherm, ik moet nooit scrollen :?
Onderschriften stoor ik me niet aan, ik lees daarover, zie ze eigenlijk amper staan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:36

Ik herken het probleem eigenlijk niet :o sterker nog, voor mij is het onderschrift van Jury (niet persoonlijk en/of vervelend naar jou bedoelt hoor!) juist moeilijk te lezen omdat het zo mini is, mijn scherm heeft moeite met dat kleine lettertype waardoor delen van sommige letters gewoon wegvallen. Lastig om iedereen gelukkig te houden als iedereen een ander scherm en/of een ander apparaat heeft waarop ze bokken.

Is het niet redelijk simpel op te lossen door het kader van het onderschrift vast te pinnen op een x breedte,dezelfde breedte als het post venster bijvoorbeeld? dan kunnen users alsnog lekker los gaan en lange zinnen tikken, maar dan komt de boel alsnog gewoon onder elkaar te staan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:05

Het probleem is meestal dat mensen heel veel [ list ]-tags gebruiken om hun tekst op te schuiven. Op schermen van andere formaten geeft dat dan problemen. Met [ center ] en [ right ] zijn die problemen er niet. Te brede teksten zijn alleen een probleem als er geen spaties gebruikt worden maar dat is niet zo vaak (ik kom het tenminste niet vaak tegen.)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:03

Bellatrix schreef:
De centreer functie eruit?
Liever niet, ik wil mijn tekst juist in het midden.

Maar ik vind het wel vervelend lezen als de pagina wordt uitgerekt ja.

Waarom doe je dat dan graag met je teksten? Het wordt een on overzichtelijk zooitje en wat heb je eraan?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:05

Bij [FK] en [UK] vind ik het persoonlijk mooi staan, zoiets als dit dus [FK] [FOTO] Spelen?. Maar dat is naar mijn mening ook het enige.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 04:27

Ja dat is op tablet en mobiel al niet te lezen..
Mooi maar totaal zonder functie, en zoals ik zei voor tablet of mobiele gebruikers niet te doen.
Zo zul je dus mensen die dat gebruiken mislopen en daarmee misschien zeer zinvolle dingen?!

Maar ook in andere delen dan fk en uk word het gebruik, zelfs wel is met onderzoeken tegen gekomen:
heel leerzaam, maar onleesbaar op mijn apparaten :(

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 01:36

Zo kom je het een paar dagen niet tegen en vandaag dus al 2x een uit z'n voegen getrokken pagina tegen gekomen vanwege een te lang onderschrift bij 2 verschillende gebruikers.

Heb maar gelijk op de tem knop gedrukt. Ben benieuwd naar de reactie ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:25

smurffie schreef:
Ja dat is op tablet en mobiel al niet te lezen..
Mooi maar totaal zonder functie, en zoals ik zei voor tablet of mobiele gebruikers niet te doen.
Zo zul je dus mensen die dat gebruiken mislopen en daarmee misschien zeer zinvolle dingen?!

Maar ook in andere delen dan fk en uk word het gebruik, zelfs wel is met onderzoeken tegen gekomen:
heel leerzaam, maar onleesbaar op mijn apparaten :(

Daar heb je dus bijvoorbeeld bokt.mobiel voor. Ideaal voor tablets en telefoons, maak er zelf ook gebruik van. Geen 'last' dus van onderschriften en lange paginas. En anders kun je nog steeds de onderschriften uit zetten in je profiel.

Edit: dat centreren zorgt vaak net even voor meer sfeer in het algemeen op de kunst fora, dus functie heeft het dáár zeker. Overigens zijn gecentreerde teksten via bokt.mobiel prima te lezen, ik snap het probleem niet hoor. Maar goed.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:36

Bokt mobiel vind ik echt 100% niks omdat htc sense het daarop niet doet en het zo sfeerloos is, onderschriften geniet ik van alleen dat vervelende gecentreer.
Dus die topic's worden direct weggeklikt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:40

Hij doet het wel bij mij op de Sense en op de Desire S? Ik gebruik als browser Opera. Tja dat sfeerloze is een kwestie van keuzes maken naar mijn mening.