De 'uitgelichte' advertenties op BM, hoe werkt dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

De 'uitgelichte' advertenties op BM, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 13:40

Het valt mij al een tijd op. De zogenaamde uitgelichte advertenties [die die je ziet staan als je de boktmarkt opent, dus niet op de voorpagina van bokt] zijn vaak en lang dezelfde advertenties.
Ik heb nu 2 maal een nieuwe advertentie geplaatst van mijn merrie die te koop staat. En dan staat ze er heel even tussen en is daarna weg. Terwijl andere advertenties er letterlijk dágen blijven staan.

Ik ben gewoon benieuwd hoe dit kan, hoe worden die advertenties 'uitgekozen' die daar staan bijv?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:50

Zal het er niet aan liggen hoe vaak een advertentie bekeken wordt?

Horse_xx

Re: De 'uitgelichte' advertenties op BM, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:52

Die advertenties worden volgens mij het meest bekeken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 14:04

Ja maar als ze op de eerste pagina uitgelicht worden gaan ze er natuurlijk ook niet zomaar af. Want dan worden ze nóg meer bekeken. Beetje krom systeem :Y)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:24

Ik ben er voorstander van om de nieuwste advertentie's daar te plaatsen :D.

Vaak zijn het hele commerciele advertenties die daar komen te staan, net de advertenties waar ik geen interesse in heb. Als ik nieuw spul wil kopen kan ik zelf wel op webwinkels neuzen.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:57

Ik had het zelf ook. Ik dacht altijd dat er extra betaald werd voor die advertenties.
Maar ik had laatst zelf een advertentie geplaatst en die kwam op de voorpagina terecht en ik kreeg er echt superveel reacties op. Begreep er niets van maar wel leuk natuurlijk!
Dus doordat hij zoveel bekeken werd bleef hij op de voorpagina staan?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 15:22

Het is dus blijkbaar zo dat de advertenties die veel bekeken worden daar komen te staan, waardoor ze dus nog vaker bekeken worden en zo dus soms echt dagen tot wel een week blijven staan.

Lekker logisch systeem 8)7

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:49

Hier is pas geleden een topic over geopend. Enkele maanden geleden had je wekenlang van dezelfde bokker een advertentie met oude dekjes, die continue op de voorpagina stond.
Het blijkt, dat als je maar vaak genoeg inlogt en veranderingen aanbrengt, je advertentie ook bovenaan komt te staan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 18:50

Ja maar ik heb het niet over de voorpagina ;) Dat zei ik in de OP al.
Het gaat om de advertenties die als eerst verschijnen als je de boktmarkt opent. Daar staan anderen dan op de voor/home pagina van bokt :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:31

Ik heb het ook over dat stukje :j

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 07:20

FZ => MZ

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:31

Lowara schreef:
Hier is pas geleden een topic over geopend. Enkele maanden geleden had je wekenlang van dezelfde bokker een advertentie met oude dekjes, die continue op de voorpagina stond.
Het blijkt, dat als je maar vaak genoeg inlogt en veranderingen aanbrengt, je advertentie ook bovenaan komt te staan.

Dat was destijds inderdaad zo, maar dat is ondertussen aangepast. Het wijzigen van een advertentie heeft daar nu geen invloed meer op.

Het huidige systeem is gebaseerd op aantal kijkers. Een goed bekeken advertentie komt daardoor sneller op de openingspagina van de Markt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 14:32

Ja precies. Raar systeem want daardoor word ie nog vaker bekeken en blijft zO echt dagen staan. Beetje krom?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:36

Maar aan de andere kant een beloning voor een goede advertentie. Als eenzelfde ad lang op de voorpagina blijft staan zal die na een tijd ook wel minder bekeken worden en wegzakken.
Iedereen wil natuurlijk een plaatsje vooraan. ;) Maar ik zou het wel zo eerlijk vinden dat wanneer ik een goede advertentie heb of een leuke aanbieding en veel mensen kijken ernaar, dat ik dan ook wel langer dan een dagje vooraan mag blijven staan.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:36

't Is maar wat je krom noemt ;)
Op de openingspagina is natuurlijk maar beperkt plaats, helaas kunnen niet alle advertenties daar geplaatst worden. Dan moet je ergens een keuze maken qua selectiecriterium. Bij veel verkoopsites gaat dat op basis van betaling (je koopt dan als het ware een plek om in de schijnwerpers te staan), bij ons werkt het op aantal bekijkers van een advertentie.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 14:52

Hoe langer een advertentie daar blijft staan (zit overigens een maximum aan) hoe meer hij inderdaad bekeken wordt. Maar als een advertentie ouder is dan moet hij ook vaker bekeken zijn. Daardoor hebben alle advertenties even veel kans. Een nieuwe advertentie die meer kijkers (per uur) trekt dan een oudere advertentie die daar al even staat zal de oude advertentie 'wegdrukken'.

Maar inderdaad, er is maar beperkt plaats, veel advertenties zullen dan ook snel verdrongen worden door andere die wat meer in het oog springen. We gaan nog wel kijken naar een mogelijkheid om je advertentie meer in beeld te krijgen.

(beetje laat antwoord van me overigens, had al wel heel verhaal getiept 3 dagen terug maar afgeleid geraakt en daardoor nog niet op 'Plaatsen' geklikt in dit tabblad :+)