Ik wil me graag even aan jullie voorstellen;
Ik ben Claudia, en al mijn hele leven verslaafd aan paarden. Ik heb lang een eigen paard gehad, met de laatste heb ik uiteindelijk Z2 gereden en toen vond ik het mooi geweest. Met een gezin en een drukke nieuwe baan was het houden van mijn paard niet meer te doen. Ik heb hem verkocht aan een hele lieve nieuwe eigenaar, die veel plezier met hem heeft. Gelukkig staat hij in de buurt dus kan ik hem vaak even zien.
Verder werk ik dus ook met paarden; een aantal jaar geleden ben ik begonnen met mijn omscholing. Eerst de opleiding humane sportmassage, door mijn eerste beroep van verpleegkundige was dit niet zo moeilijk te doen. Hierna de opleiding Jack Meagher sportmassage voor paarden gedaan. Wat een mooi werk met vaak goede resultaten! Helaas, dit werk is heel zwaar en uiteindelijk heb ik door blessures moeten besluiten hiermee te stoppen. Inmiddels was ik al begonnen aan de MSFC opleiding.
Tijdens mijn werk als masseur kwam ik heel veel paarden tegen met problemen in hun lijf door een zadel wat niet paste, niet comfortabel was of waar iets anders mee aan de hand was (je wilt niet weten hoeveel mensen er met een gebroken boom rijden!). Het frustreerde me alleen dat ik die problemen wel kon benoemen, maar er geen oplossing voor had. Daarom gestart met de msfc opleiding. Een pittige opleiding van totaal 3 jaar. Met veel trots kan ik nu zeggen dat ik 1 van de drie mensen in Nederland ben die het einddiploma van deze opleiding hebben gehaald. Dat klinkt misschien vreemd, er zijn meerdere msfcers werkzaam, zijn die dan niet gediplomeerd? Ja dat zijn ze wel! Na elk jaar haal je een diploma. Alleen het laatste diploma kun je halen door een aantal examenwerkstukken in te leveren in Engeland. Als deze goedgekeurd worden krijg je het diploma Qualified Saddler MSFC.
Samen met mijn collega Marjolein ben ik een bedrijf begonnen; Zadelservice Nederland. Ook Marjolein heeft het diploma Qualified Saddler op zak!
Ons voornaamste doel is ons werk goed te doen. Dat betekent dat we elk paard en elk zadel met dezelfde kritische en professionele blik bekijken. Ja, we verkopen zadels, uiteraard want zonder zadel kun je niet rijden. Maar we doen nog veel meer! We maken prachtige hoofdstellen op maat en volledig naar wens van de klant, we doen alle reparaties, vullingen etc. Afijn, hiervoor kun je ook op onze site kijken.
Ik hoop met mijn aanmelding bij Bokt een bijdrage te kunnen leveren. Niet alleen als zadelmaker, maar vooral ook als paardenmens!