miscommunicatie of gemeend vals uit de hoek komen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

miscommunicatie of gemeend vals uit de hoek komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 20:42

ik vind dat bokkers vaak gemeen reageren op andere bokkers. ik merk dit zelf, maar ook regelmatig als ik andere verhalen en reacties lees.
dit maakt dat ik zelf minder snel iets op bokt zal zetten omdat ik bang ben voor gemene of overdreven reacties. natuurlijk is commentaar goed om te krijgen, evenals advies, maar heel vaak vind ik dat dat wel op een andere manier zou kunnen.
wanneer bokkers soms om advies vragen, moet je er gewoon bijzetten 'houd het netjes' om een beetje fatsoenlijk behandeld te worden, dat vind ik persoonlijk erg ver gaan.
dit is helemaal niet het geval bij iedereen, maar ik lees en ervaar het vaak.

ik was benieuwd of anderen deze mening met mij delen?

sorry als dit verkeerd geplaatst is, ik wist niet waar ik het bij moest zetten.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: miscommunicatie of gemeend vals uit de hoek komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:44

Ik deel dezelfde mening als jou.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:46

ik ben het helemaal met je eens. Ik vraag me af of die mensen niet door hebben hoe hun schrijven op een ander overkomt, of dat ze het niet kan schelen.
Vaak werkt het ook averechts, maar dat zien ze ook niet. Maar reageer je op dezelfde manier, dan is het huis te klein!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:54

Weet jij wat ik vreemd vind?

Als iemand een topic opent dan komen daar reacties op. Geef ik een reactie wat het tegenovergestelde is van alle gegeven reacties, krijg ik in het hele topic over mij heen. Terwijl ik via PB berichten krijg dat mensen het volledig met me eens zijn maar het er niet neer durven te zetten.

Schijnheilige bende hier :r

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:14

[MW]---[FZ]

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:17

Ik vind het eigenlijk wel meevallen, of ik kom die bitchietopics niet vaak tegen. Sommige bokkers zullen het er wel om doen, maar over het algemeen zie ik wel pittige, maar vaak wel eerlijke discussies.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:30

Ik vind het ook erg meevallen; ja er zijn wel bokkers die het snel persoonlijk maken, maar dat zijn wel altijd dezelfde. Dus die neem ik al niet serieus :=
Meeste bokkers kunnen het gelukkig wel discussiëren op de inhoud.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:31

capopjekop schreef:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen, of ik kom die bitchietopics niet vaak tegen. Sommige bokkers zullen het er wel om doen, maar over het algemeen zie ik wel pittige, maar vaak wel eerlijke discussies.

Ik vind het ook meevallen heb eerder het idee dat hier mensen zitten die gewoon slecht tegen kritiek kunnen. je mag alleen maar 'oooohhhh' en 'aaahhhhh' zeggen. Daar doe ik gewoon niet aan mee. Dan kan je beter een troetelbeertjes forum opzetten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:34

eenitraM schreef:

Als iemand een topic opent dan komen daar reacties op. Geef ik een reactie wat het tegenovergestelde is van alle gegeven reacties, krijg ik in het hele topic over mij heen. Terwijl ik via PB berichten krijg dat mensen het volledig met me eens zijn maar het er niet neer durven te zetten.

Ja, dat is wel vervelend idd. := Maar ik moet zeggen dat ik wel 1 van de mensen ben die gaat pb-en in plaats van reageren, omdat ik simpelweg geen zin heb in het hele topic over me heen te krijgen :+ Hoewel ik het beide niet echt gauw doe.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:46

eenitraM schreef:

Joh weet je het :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:47

Heb ook nog nooit een forum gezien waarbij zoveel ' meldingen' worden gedaan, gewaarschuwd wordt om een scheet, gezeurd wordt en je niet echt door zee kan zijn

Maa verder vind ik het wel leuk hier hoor :D

Cannac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:49

UMayDream schreef:
eenitraM schreef:

Ja, dat is wel vervelend idd. := Maar ik moet zeggen dat ik wel 1 van de mensen ben die gaat pb-en in plaats van reageren, omdat ik simpelweg geen zin heb in het hele topic over me heen te krijgen :+ Hoewel ik het beide niet echt gauw doe.

Watje! ;-) Je moet gewoon voor je mening uitkomen. Nou en als anderen het er niet mee eens zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:49

Ik wil een enkele keer nog wel eens scherp reageren op een kind; maar ja... Je gaat niet elke keer het profiel doorspeuren :+
Ik verwacht ook niet snel een kind van 10 hier, dan moet er maar een waarschuwing naast de naam staan; pas op; ik ben onder de 13 jaar!

(Maar goed, aan de andere kant als ze mee willen spelen met de volwassenen dan kan het wel een consequentie zijn. T is niet altijd een ballenbak :+ )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-01-13 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:50

Je hebt 100% gelijk. Ik merk vaak, dat als ik een filmpje of foto's upload, dat ik mezelf op voorhand al begin te verantwoorden en excuseren, en dan ook inderdaad benadruk dat de bokkers het netjes moeten houden, en opbouwende kritiek moeten geven.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:52

Cannac schreef:
UMayDream schreef:

Watje! ;-) Je moet gewoon voor je mening uitkomen. Nou en als anderen het er niet mee eens zijn.

Ik weet, ik weet 't. :D 't is niet dat ik niet durf, als het in een topic van mezelf zou zijn zou ik het wel doen maar ach.. Gewoon geen zin om m'n mening te gaan verdedigen als mensen en toch alleen maar vol tegenin gaan. Je kan over de berg, en eromheen. En in dit geval loop ik er omheen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:55

vuurneon schreef:
Ik wil een enkele keer nog wel eens scherp reageren op een kind; maar ja... Je gaat niet elke keer het profiel doorspeuren :+
Ik verwacht ook niet snel een kind van 10 hier, dan moet er maar een waarschuwing naast de naam staan; pas op; ik ben onder de 13 jaar!

(Maar goed, aan de andere kant als ze mee willen spelen met de volwassenen dan kan het wel een consequentie zijn. T is niet altijd een ballenbak :+ )

Och, Bokt is voor alle leeftijden en ik vind dat volwassenen echt wel rekening kunnen houden met jongere kinderen. 't is niet altijd een ballenbak, maar Bokt is ook geen opvoedingskamp. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:57

Dat zeg ik ook niet, maar het is niet altijd gelijk duidelijk dat hem om een jong kind gaat (ook andersom; bij volwassen bokkers waarvan ik juist het voorzichtig aanpak omdat ik denk dat het om een kind gaat := ) en dat kan verwarrend zijn.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-01-13 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:59

Ah zo bedoel je. Daar heb ik ook wel 's last van idd, zie je een topic denk je oh, kind, voorzichtig reageren. Is 't iemand van 35 :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:00

UMayDream schreef:
Ah zo bedoel je. Daar heb ik ook wel 's last van idd, zie je een topic denk je oh, kind, voorzichtig reageren. Is 't iemand van 35 :+

Of het advies geven; heb je het al met je papa en mama besproken want pubertijd is ook lastig :(:)

O... Je bent al ruimschoots volwassen.

Maar goed, discussiëren kun je leren en wat mij betreft mogen de scholen daar nog meer aandacht aan schenken! Is nuttig voor de rest van het leven :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:00

Idd _O- Da's dan wel een beetje een genant moment als je erachter komt dat zo iemand allang de pubertijd voorbij is :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:01

Mij boeit het eigenlijk niet zo veel. Hoe aardig ik ook probeer te doen, ik blijf evenveel boze pb's ontvangen. En ik ben niet zo van de boel in doekjes winden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:11

Ik merk het ook steeds vaker dat bepaalde mensen blijkbaar heel negatief in het leven staan ofzo, en overal wat achter zoeken en alles dat ze maar negatief uit kunnen leggen, ook negatief uit ZULLEN leggen.

Je moet alles echt in bolletjes watten verwoorden en op een gouden schaaltje wegen bij sommige mensen die iets dat helemaal niet negatief bedoeld is, dan toch negatief op weten te vatten, pffffft.

Meteen allerlei (foute) conclusies trekken die uit gaan van het slechtste in de mens, in plaats van het goede.

Ook niet een geintje kunnen onderscheiden :P

Als je hier bvb. verteld dat je gekscherend tegen je kind zegt: "wat ben jij een sukkel" :+ terwijl kindlief iets stoms doet, dan heb je grote kans dat je meteen opgehangen wordt als iemand die zijn kind een laag zelfbeeld geeft, geestelijk mishandeld, waarschijnlijk ook lichamelijk, enz.

Die mensen kunnen zich dan blijkbaar gewoon niet voorstellen dat zoiets niet heel negatief bedoeld is, maar in het echt onder een liefdevolle knuffel gezegd wordt terwijl moeder en kind er samen om lachen :P

Ik trigger dit blijkbaar ook bij sommige mensen, dat ze heel hatelijk reageren op iets dat totaal niet slecht bedoeld is (wat volgens mij iedereen met een vingerhoedje verstand en inlevingsvermogen ook wel kan snappen := )
Laatst bijgewerkt door pmarena op 25-01-13 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:12

Ik zie het aan allebei de kanten. Soms mensen die oververhit reageren op eerlijk, maar niet onvriendelijk advies, en soms mensen die dingen aardiger neer mogen zetten of zelfs een ander de grond in stampen. Denk overigens dat het merendeel van die mensen niet doorheeft dat ze zo reageren. Ik ben zelf vrij tactisch, maar dat is van nature, dat is niet omdat ik me inhoud. Ik heb ook nog nooit een boze PB gehad ofzo omdat ik mijn mening ergens gaf.

Ik denk trouwens dat het op zo'n enorm forum als bokt lastig te voorkomen is dat er wat mensen tussen zitten die oververhit reageren op dingen op wat voor manier dan ook. Helemaal als het om dieren gaat, want iedereen wil toch het beste voor zijn/haar dier en als iemand anders dan zegt "eigenlijk vind ik dat je je dier helemaal niet het beste geeft..." dan zijn de rapen al gauw gaar bij de gemiddelde dierenliefhebber, hoe aardig en opbouwend het ook gebracht wordt.

Ik ben het met je eens, vuurneon, dat ze op school er meer aandacht aan zouden moeten besteden. Ik had altijd een hekel aan debatten, omdat je van te voren al je argumenten moest voorbereiden en klaarzetten, en het ging altijd over onderwerpen die me niks boeiden (mocht je namelijk niet zelfs kiezen, soms nieteens aan welke kant je stond...). Nam de kracht totaal weg van het leren debatteren dat je een onderwerp en standpunt toegeschoven kreeg, evenals het feit dat er in elk debat maar twee standpunten waren, alsof alles altijd ja/nee is. 8)7 Ik denk dat dat systeem voor verbetering vatbaar is, en het nuttig zou zijn als kinderen op school leren te discussiëren en hun mening te uiten in een veilige setting met onderwerpen die hun aanspreken zonder dat er gelijk een goed/fout of voor/tegen situatie ontstaat. Maar goed, da's weer een heel andere discussie. :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:15

Ik herken het wel.. Bij mezelf herkende ik het ook, maar dat kwam door 1 meisje die gewoon altijd gemeen op mij reageerde :') Lees haar reacties niet eens meer, kan ze ook niet meer lezen, want heb haar geblokkeerd op dit forum.

Maar ik lees ook wel hier dat mensen die een topic openen niet echt een andere mening willen horen. Heeft iemand een totaal andere mening, dan wordt diegene compleet aangevallen.
Het lijkt ook wel alsof je niets meer mag vragen in een topic, want dan verwijzen ze allemaal gelijk naar google. Ja, zo hoef er geen enkele topic meer geopend te worden en kan je nooit meer een vraag stellen. Kunnen gelijk veel sub fora (heet dat zo?) hier wel opgedoekt worden. Via google kom je ook vaak je antwoord tegen op een ander forum.
:+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:21

Ik deel opzich ja mening.
Maar zonder non-verbale communicatie kan alles 100x anders opgevat worden dan bedoeld. Iemand kan iets sarcastisch brengen en daarmee een grapje maken, maar zonder iemand te zien kan dit gigantische miscommunicaties opleveren.

Ik merk bij mezelf bijvoorbeeld ook wel eens dat ik via bokt/email/sms/social media dat ik op moet passen met mijn reactie. Ik kan te makkelijk zeggen wat ik van iets vind, als mensen mij kennen en ik praat me ze, kan ik sommige opmerkingen rustig maken. Maar in andere gevallen zal ik dat iets anders moeten formulieren, en dat is geen probleem omdat ik dat weet van mezelf.

Wat ik wil zeggen, is dat ik sommige manieren van reageren wel kan begrijpen. Ik denk dat het grootste gedeelte hier op bokt elkaar wil helpen, maar dat bij een aantal dat een beetje krom uit de mond(toetsenbord ;) ) komt. Even een keer je tekst overlezen en kijken of dit niet totaal verkeer opgevat kan worden, helpt al een boel!