verschillende regels bij de foto topic's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

keona

verschillende regels bij de foto topic's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 11:05

na een flinke disscussie gehad te hebben op/over het barokke foto topic wat nu wel en niet kon.zijn we toen tot het besluit gekomen dat je dus in het topic paarden mocht plaatsen die minimaal 50% barokbloed voerde.nu sluit ik dus weer op een ander foto topic dat van de arabieren,ik plaas mijn nrps met papieren die mnimaal zeker 70% arabische bloed voert ik ben niet welkom,ik moet naar het kruising topic.het kruising topic vind ik nu niet echt voor paarden die een stamboek papier hebben.waarom zijn de regels op bokt niet overal het zelfde.enwaarom moet iedereen zo moeilijk doen.stuiten nog meer mensen op dit probleem bij de foto topic's.zo ja bij welke.ook heb ik gelezen dat sommige foto topic bv helemaal niet moeilijk doen.ik vind het erg onduidelijk en niet leuk als je dus netjes na kijkt of er bv nog meer kruisingen in het topic staan en jij dan niet welkom bent.ik zeg duidelijke regels en dan voor heel bokt.

mariettek

Re: verschillende regels bij de foto topic's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:06

Misschien is duidelijke Nederlandse taal met leestekens eerst een goede afspraak ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 11:23

mariettek schreef:
Misschien is duidelijke Nederlandse taal met leestekens eerst een goede afspraak ;)

er staan toch echt punten en komma's.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:24

Barokke rassen is een verzamel naam voor alle paarden die "barok" bloed hebben.
Het Arabisch Volbloeden fora is een fora voor Arabisch Volbloeden. Daar zit een wezenlijk verschil in.

Onder Barokke rassen valt niet 1 ras, bij Arabisch volbloeden wel.
Een fries x Andalusier is bv een kruising tussen 2 barokke rassen, maar zit bij barokke rassen wel op zn plaats.
Dat gaat bij AV niet op, een arabisch volbloed is een arabisch volbloed.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 11:28

Mri schreef:
Barokke rassen is een verzamel naam voor alle paarden die "barok" bloed hebben.
Het Arabisch Volbloeden fora is een fora voor Arabisch Volbloeden. Daar zit een wezenlijk verschil in.

Onder Barokke rassen valt niet 1 ras, bij Arabisch volbloeden wel.
Een fries x Andalusier is bv een kruising tussen 2 barokke rassen, maar zit bij barokke rassen wel op zn plaats.
Dat gaat bij AV niet op, een arabisch volbloed is een arabisch volbloed.

maar een av x fries is ook welkom en toch echt een kruising

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:33

Een kruising AVx Fries is niet welkom op [AV] Arabieren ITP

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:08

Mri schreef:

wel bij het barokke foto topic.dus waarom bij hun wel en bij het av niet.denk dat jullie de regels overal het zelfde moeten maken bij de foto topic's dan is het ook duidelijk

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:10

Het verschil is dat een AV een ras is. Onder barokke paarden kunnen een hoop rassen vallen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:10

keona schreef:
Mri schreef:

wel bij het barokke foto topic.dus waarom bij hun wel en bij het av niet.denk dat jullie de regels overal het zelfde moeten maken bij de foto topic's dan is het ook duidelijk

Dat is toch ook logisch?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:17

Keona, een arabisch volbloed is 100% arabisch volbloed.

Bij "Barokke fototopic" wordt niet een 100% ras aangeduidt, maar een type. Hoe ziet het paard eruit. Dat hoeven geen volbloeden te zijn.

Ik zie echt de logica wel, hoor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:20

Agossie schreef:

Bij "Barokke fototopic" wordt niet een 100% ras aangeduidt, maar een type. Hoe ziet het paard eruit. Dat hoeven geen volbloeden te zijn.

nee geen type je hebt bepaalde rassen die hier onder vallen.en heeft niks met type te maken.maar denk dat we hier niet uit zullen komen

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:22

Een volbloed is een volbloed.. Dat houdt in 100% Arabisch bloed. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:23

ja maar een pinto is toch wel barok, maar toch duidelijk geen fries?

Jouw nrps staat aardig hoog in het bloed maar maakt het nog geen av.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:24

* Een AV is een 100% AV. Dus logisch dat jou paard daar 'niet thuis hoort', want dat is een kruising met 70% AV bloed.

* Barok is geen ras, maar een verzameling van typen/rassen. Dat is dus geen verzameltopic voor 1 specifiek ras, maar voor verschillende.
Het is daarmee een ander soort topic dan een specifiek rassentopic, zoals bij de AV's. En het is daarmee in mijn ogen logisch dat er andere afspraken gemaakt worden over welke paarden mee mogen doen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:25

keona schreef:
Agossie schreef:

nee geen type je hebt bepaalde rassen die hier onder vallen.en heeft niks met type te maken.maar denk dat we hier niet uit zullen komen

En dat is precies waar het om gaat... Dat meervoud. Het is niet het "PRE Topic" of het "Lusitano" topic, nee, het zijn de rassen/kruisingen die onder het TYPE "barok" vallen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:34

oke jullie hebben gelijk.
maar wat ik dan wel weer vreemd vind,is dat bv een kruising av x fries(ik zeg maar wat).
dat geen barokke uitstraling meer bezit toch daar gepost mag worden.
dan zou dit toch eigenlijk ook niks meer er mee temaken hebben.
maar over het av foto topic jullie hebben gelijk,ik heb een foto topic voor nrps paarden/pony's (met stamboom)aangevraagd,vind het fijn als je paarden in topic's kunt vergelijke bouw/prestaties/afstamming.
dit kan in het barokke foto topic ook niet omdat daar alles gepost word,maar een los foto topic bv van alleen lusitano's mag weer niet erg jammer

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:40

Waarom mag een fototopic van volbloed Lusitano's niet? Ik zou zeggen, als het van AV's mag, mag het ook van Lusitano's.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:45

een arabofries (met papier) zonder barokke uitstraling mag daar wel posten toch? Het is natuurlijk wel pech hebben als je barokke eigenschappen wilt maar dat niet krijgt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:50

Agossie schreef:
Waarom mag een fototopic van volbloed Lusitano's niet? Ik zou zeggen, als het van AV's mag, mag het ook van Lusitano's.

omdat ik dit al eens aangevraagd heb en toen is het afgewezen helaas omdat er een barokke foto topic is en ik daar moet posten.is alleen lastig om zo alleen de lusitano's met elkaar te kunnen vergelijken.ik zal het nog eens aanvragen kijken wat gezegt word

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:51

F_Orumster schreef:
een arabofries (met papier) zonder barokke uitstraling mag daar wel posten toch? Het is natuurlijk wel pech hebben als je barokke eigenschappen wilt maar dat niet krijgt.

ja dat mag inderdaad ook als ze dus geen papieren hebben

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:39

Agossie schreef:

Ook dat is niet helemaal waar. Niet alleen het type paard, maar ook het feit dat het wel paarden waarin een barok ras zit.
Ik heb een kruising Andalusiër x Arabier (ook wel Hispano Arabe genoemd) en dat is een barokke paard door uiterlijk én omdat hij half Andalusiër is. Maar een tinker is weer geen barok paard ondanks mensen menen dat die wel kenmerken daarvan hebben.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:44

http://nl.wikipedia.org/wiki/Barokpaard en [WZ] barokke paarden
Hier staat duidelijk dat een Barok paard NIET alleen een type is, eerste zin van topic van Cyrina: : "Een paard is niet barok wanneer hij alleen aan de uiterlijke kenmerken voldoet en een barok paard is zeker geen koudbloed!!"

Er staat ook een lijstje rassen bij de bokt wiki, o.a. dus Lusitano, PRE, Knabstrupper etc..
Persoonlijk denk ik dat de regels ook te vaag zijn, een kruising Fries x Tinker, is dat barok? Misschien qua uiterlijk, maar een Tinker is een koudbloed, terwijl een barok paard weer een warmbloed hoort te zijn.

Wat mij betreft kunnen sommige kruisingen best in het topic. Maar er moet wel een duidelijke lijn zijn. Ik heb een merrie met appaloosa stamboek en stippen, maar ze is wel half Fries en stamt in de verte ook nog eens af van de Knabstruppers. Die ga ik toch ook niet in het Barokke fototopic zetten ondanks dat ze barok gebouwd is en half Fries is.

Lezen we de eerste regel van het fototopic: "[1] Dit topic is uitsluitend bedoeld voor foto's van Barokke en Klassieke Paardenrassen. Het is dus niet toegestaan om foto's te plaatsen van andere rassen", dan is het eigenlijk duidelijk wat er in dit topic mag: Barokke en Klassieke rassen, niet kruisingen.

Een topic voor alleen lusitano's zou trouwens nog best leuk zijn (of lusitano's en andere barokke paarden die wat minder aanwezig zijn op bokt), in het barokke en klassieke fototopic zitten erg veel Friezen, en die kunnen erg leuk zijn maar soms mag het van mij wel iets minder :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 16:48

martinique schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Barokpaard en [WZ] barokke paarden
Hier staat duidelijk dat een Barok paard NIET alleen een type is, eerste zin van topic van Cyrina: : "Een paard is niet barok wanneer hij alleen aan de uiterlijke kenmerken voldoet en een barok paard is zeker geen koudbloed!!"

Er staat ook een lijstje rassen bij de bokt wiki, o.a. dus Lusitano, PRE, Knabstrupper etc..
Persoonlijk denk ik dat de regels ook te vaag zijn, een kruising Fries x Tinker, is dat barok? Misschien qua uiterlijk, maar een Tinker is een koudbloed, terwijl een barok paard weer een warmbloed hoort te zijn.

Wat mij betreft kunnen sommige kruisingen best in het topic. Maar er moet wel een duidelijke lijn zijn. Ik heb een merrie met appaloosa stamboek en stippen, maar ze is wel half Fries en stamt in de verte ook nog eens af van de Knabstruppers. Die ga ik toch ook niet in het Barokke fototopic zetten ondanks dat ze barok gebouwd is en half Fries is.

Lezen we de eerste regel van het fototopic: "[1] Dit topic is uitsluitend bedoeld voor foto's van Barokke en Klassieke Paardenrassen. Het is dus niet toegestaan om foto's te plaatsen van andere rassen", dan is het eigenlijk duidelijk wat er in dit topic mag: Barokke en Klassieke rassen, niet kruisingen.

Een topic voor alleen lusitano's zou trouwens nog best leuk zijn (of lusitano's en andere barokke paarden die wat minder aanwezig zijn op bokt), in het barokke en klassieke fototopic zitten erg veel Friezen, en die kunnen erg leuk zijn maar soms mag het van mij wel iets minder :+

ja maar kruisingen zijn dus wel toegestaan in het barokke foto topic dus jou half fries mag daar ook geplaatst worden daar hoor je dan niemand over omdat de modjes dat zelf gezegt hebben

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:00

Nouja, mijn half Fries is wit met zwarte stippen, dus wat dat betreft echt appaloosa, denk toch dat ik daar wel een berichtje van een mod voor zou krijgen als ik die in het BKR fototopic plaats..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:20

martinique schreef:
Nouja, mijn half Fries is wit met zwarte stippen, dus wat dat betreft echt appaloosa, denk toch dat ik daar wel een berichtje van een mod voor zou krijgen als ik die in het BKR fototopic plaats..

Zou apart zijn want foto's van een barock pinto kunnen er ook geplaatst worden. Als jouw paard een barok uiterlijk heeft en barok bloed voert, zou dat volgens mij wel daar moeten kunnen.
Denk dat jij in dat geval meer uitleg te vragen hebt dan de ts.