Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mri schreef:Barokke rassen is een verzamel naam voor alle paarden die "barok" bloed hebben.
Het Arabisch Volbloeden fora is een fora voor Arabisch Volbloeden. Daar zit een wezenlijk verschil in.
Onder Barokke rassen valt niet 1 ras, bij Arabisch volbloeden wel.
Een fries x Andalusier is bv een kruising tussen 2 barokke rassen, maar zit bij barokke rassen wel op zn plaats.
Dat gaat bij AV niet op, een arabisch volbloed is een arabisch volbloed.
Agossie schreef:Keona, een arabisch volbloed is 100% arabisch volbloed.
Bij "Barokke fototopic" wordt niet een 100% ras aangeduidt, maar een type. Hoe ziet het paard eruit. Dat hoeven geen volbloeden te zijn.
Ik zie echt de logica wel, hoor.
keona schreef:Agossie schreef:Keona, een arabisch volbloed is 100% arabisch volbloed.
Bij "Barokke fototopic" wordt niet een 100% ras aangeduidt, maar een type. Hoe ziet het paard eruit. Dat hoeven geen volbloeden te zijn.
nee geen type je hebt bepaalde rassen die hier onder vallen.en heeft niks met type te maken.maar denk dat we hier niet uit zullen komen
Agossie schreef:Waarom mag een fototopic van volbloed Lusitano's niet? Ik zou zeggen, als het van AV's mag, mag het ook van Lusitano's.
Agossie schreef:Keona, een arabisch volbloed is 100% arabisch volbloed.
martinique schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Barokpaard en [WZ] barokke paarden
Hier staat duidelijk dat een Barok paard NIET alleen een type is, eerste zin van topic van Cyrina: : "Een paard is niet barok wanneer hij alleen aan de uiterlijke kenmerken voldoet en een barok paard is zeker geen koudbloed!!"
Er staat ook een lijstje rassen bij de bokt wiki, o.a. dus Lusitano, PRE, Knabstrupper etc..
Persoonlijk denk ik dat de regels ook te vaag zijn, een kruising Fries x Tinker, is dat barok? Misschien qua uiterlijk, maar een Tinker is een koudbloed, terwijl een barok paard weer een warmbloed hoort te zijn.
Wat mij betreft kunnen sommige kruisingen best in het topic. Maar er moet wel een duidelijke lijn zijn. Ik heb een merrie met appaloosa stamboek en stippen, maar ze is wel half Fries en stamt in de verte ook nog eens af van de Knabstruppers. Die ga ik toch ook niet in het Barokke fototopic zetten ondanks dat ze barok gebouwd is en half Fries is.
Lezen we de eerste regel van het fototopic: "[1] Dit topic is uitsluitend bedoeld voor foto's van Barokke en Klassieke Paardenrassen. Het is dus niet toegestaan om foto's te plaatsen van andere rassen", dan is het eigenlijk duidelijk wat er in dit topic mag: Barokke en Klassieke rassen, niet kruisingen.
Een topic voor alleen lusitano's zou trouwens nog best leuk zijn (of lusitano's en andere barokke paarden die wat minder aanwezig zijn op bokt), in het barokke en klassieke fototopic zitten erg veel Friezen, en die kunnen erg leuk zijn maar soms mag het van mij wel iets minder
martinique schreef:Nouja, mijn half Fries is wit met zwarte stippen, dus wat dat betreft echt appaloosa, denk toch dat ik daar wel een berichtje van een mod voor zou krijgen als ik die in het BKR fototopic plaats..