Idee: persoonlijk voorpagina filter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Idee: persoonlijk voorpagina filter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 15:18

Op tablets en telefoons zijn een aantal nieuws/lifestyle apps waarbij je (bijvoorbeeld) kan aanvinken wat voor soort nieuws je interessant vind, wat voor type berichten je graag leest, en welke berichten je liever niet wilt lezen. Als je zo'n app dan opstart, krijg je in het hoofdmenu vaak een soort van nieuwspagina met daarop alleen maar de artikelen die je wilt lezen.

Zou het mogelijk zijn om de voorpagina op zo'n manier te kunnen filteren? bijvoorbeeld, zodra je als user ingelogd bent, dat je onder het kopje 'laatste berichten' de boel kan filteren op paard-only materiaal, en dat de mens, huis tuin en keuken e.d. berichten allemaal voortaan niet meer in dat lijstje komen te staan.

Voorbeeldje van een app die dit heeft, is Zite (http://www.zite.com/)

Zelf vind ik het bijvoorbeeld niet interessant om steeds topics voorbij te zien komen over honden, nagellak, make-up, verliefde tieners, en mensen met hun mensenproblemen... maar die staan vaak wel in de lijst van laatste berichten. Berichten van artwork, creabea, topics over bepaalde stromingen in de paardensport, en andere dingen die me dan juist weer wél boeien, staan niet in de lijst en zie ik dan vaak over het hoofd. Zelf zou ik het dus leuk vinden, om als user dat lijstje zelf samen te kunnen stellen, welk forumtype wel of niet in die lijst zou kunnen staan :) Dan is het makkelijker om de leuke topics eruit te vissen!

En ik zeg overal ik, omdat ik natuurlijk alleen voor mezelf kan spreken :)

Anoniem

Re: Idee: persoonlijk voorpagina filter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:02

Als je de fora die je interessant vindt toevoegt aan je favorietentabblad, dan komen alle nieuwe onderwerpen binnen dat forum links in een kader te staan wanneer je op 'eigen berichten' klikt. :)

Misschien heb je daar iets aan? Ik vind het in elk geval super handig! :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 16:31

Bedoel je dat stipje zetten? Dat ken ik al, het gaat mij er voornamelijk om om makkelijker nieuwe leuke topics te vinden :) begrijpen we elkaar zo goed of bedoel je iets anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:36

Nee, als je naar de tabs bovenaan gaat (nadat je op forums hebt geklikt) heb je uiterst links 'favorieten' staan. Aan dat tabblad kan je subfora toevoegen.

Wanneer je dat doet krijg je bij je eigen berichten links een kader met nieuwe topics die in je favoriete subfora zijn geopend :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 16:47

Ik ben op zoek naar wat je hebt uitgelegd, heb het nog niet gevonden maar heb wel een knopje gevonden waarmee de 'actieve onderwerpen' (rechts bovenin beeld) gesorteerd worden op paardgerelateerde topics, dan heb ik voor de zekerheid ook maar even aangevinkt.

Voor liefhebbers, dat knopje is te vinden linksboven op deze pagina:
search.php?search_id=active_topics

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:56

Als je helemaal bovenaan op 'forums' klikt (naast het boktlogo) krijg je een aantal tabblaadjes (algemeen, kantine, young riders, nieuws) Het meest linker tabblad is 'favorieten'. Als die nog niet in gebruik is staat daar een hele uitleg :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 16:58

Gevonden!! Precies wat ik zocht, je bent een engel! ik wist echt niet dat die optie er zat, anders had ik dit topic niet eens gestart. Super, dankjewel!

Edit:
Voor als meer mensen dit leuk vinden en zo kippig zijn als ik :D het staat bij het kopje Forums, en dan in het tabblad 'Welkom' Ik neem aan dat dit nog welkom heet (en nog niet favorieten) bij mensen die deze optie nog niet actief hebben staan, vandaar dat ik het er even bij post :) Bij mij is dit namelijk het geval, daarom kon ik het in eerste instantie ook niet vinden.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 20-01-13 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:00

Ooooh ja dan heet het welkom inderdaad :D

En geen dank hoor :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:29

Telpeva schreef:
Gevonden!! Precies wat ik zocht, je bent een engel! ik wist echt niet dat die optie er zat, anders had ik dit topic niet eens gestart. Super, dankjewel!

Edit:
Voor als meer mensen dit leuk vinden en zo kippig zijn als ik :D het staat bij het kopje Forums, en dan in het tabblad 'Welkom' Ik neem aan dat dit nog welkom heet (en nog niet favorieten) bij mensen die deze optie nog niet actief hebben staan, vandaar dat ik het er even bij post :) Bij mij is dit namelijk het geval, daarom kon ik het in eerste instantie ook niet vinden.

Geeft toch niks, misschien hebben er nu nog meer mensen een aha-moment. :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:46

Onder andere ik, dit wist ik niet en is superhandig, want ik zat ook al langer met deze vraag.
Super zeg! Volgens mij ken ik nog niet de helft van wat bokt allemaal kan. :D