Topic gesloten en andere verplaatst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Topic gesloten en andere verplaatst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 19:05

Hey,

Ik had ooit eens een topic in ITP staan. Helaas mocht dit niet en werd deze zonder pardon op slot gezet. Naja, kleine moeite om dat dan JITP te doen.
Maar nu zie ik regelmatig tot mijn verbazing dat sommige topics tóch verplaatst worden.

Daarbij heeft een moderator mij zelfs verteld dat al deze topics op slot worden gegooit en bewust niet worden verplaats, nav mijn vraag waarom het niet verplaatst kon worden.

Waarom wordt het ene topic op slot gegooit en het andere verplaatst? :?

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 15-01-13 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

TurdusMerula

Re: Topic gesloten en andere verplaatst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:08

Ik zou zeggen: pb betreffende moderator(s), waarschijnlijk kunnen zij het jou uitleggen. :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:09

Je laatste vraag klopt niet Nayomie.

Ik heb geen idee.
Maar, je hebt het al aan een mod gevraagd zie ik?
Waarom vraag je het dan nu nog een keer? :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 19:17

Sani schreef:
Je laatste vraag klopt niet Nayomie.

Ik heb geen idee.
Maar, je hebt het al aan een mod gevraagd zie ik?
Waarom vraag je het dan nu nog een keer? :')

oh grapje haha. Zie het nu ook :Y)

Nee, ik vroeg waarom hij op slot gedaan werd ipv verplaatsen. Was gezegd dat het anders veel moeite kostte of zoiets dergelijks.
Maar toch wordt het ene topic verplaatst en de andere geslotem.
Dan vind ik dat je 1 lijn moet trekken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:33

Het klopt inderdaad wat je zegt, sinds halverwege oktober verplaatsen we de topics i.p.v. dat we ze sluiten.
Het vorige beleid was achterhaald en niet echt gebruikersvriendelijk.

Er is toen gekozen om te sluiten omdat sommige leden JITP te min vonden en hoopten dat hun topic op ITP over het hoofd werd gezien en daardoor toch mocht blijven staan.
Omdat verplaatsing door een moderator in dat geval voor de gebruiker erg makkelijk was en geen extra moeite kostte is besloten de topics te sluiten zodat de gebruiker er zelf werk van had en daardoor het een volgende keer meteen goed zou plaatsen.

Inmiddels blijkt dat de meeste leden die verkeerd plaatsen dit voor het eerst doen en niet bekend zijn met JITP, een reden om nu toch te gaan verplaatsen.
Mochten er leden zijn die stelselmatig verkeerd plaatsen worden deze er wel op aangesproken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:30

@zonnebloem, dus als pietje van 15 vind dat haar topic te goed is om op JITP te staan mag het gewoon op ITP? Dat is toch hartstikke krom! Of lees ik het nu verkeerd?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:30

Nee hoor, die worden gewoon verplaatst naar JITP, ik denk dat je het verkeerd leest.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 17:34

Maar wat als je zelf aan het team doorgeeft dat je wel tegen kritiek kan? Moet hij dan alsnog in JITP blijven?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:41

Het gaat niet zo zeer om de kritiek, JITP en de andere onderdelen van Young Riders zijn afgeschermd van zoekmachines, alles wat daar staat is dus voor een zoekmachine niet te vinden, ook een stukje bescherming dus.
Onder de 16 (en soms zelfs daarboven) denken ze niet altijd even goed na over de gevolgen van een topic of foto's en dan is het fijn als niet alles wat je geplaatst hebt zo te vinden is via Google.

Doorgeven dat je tegen kritiek kan zou ons dusdanig veel extra werk opleveren dat dat niet te doen is, dan zouden we per topic elke keer moeten nazoeken of iemand wel of geen "toestemming" heeft.
Helaas zit er niet anders op als 16 worden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 17:48

Ah oke. Mij is namelijk dat bescherming gedeelte nooit verteld maar juist het kritiek gedeelte.
Het afschermen vind ik goed, maar vind in principe ook dat het in ITP moet. Want zoals een FZ topic zie je dat veel foto's van bokt worden geplukt en voor andere doeleinden gebruikt wordt. Dan wordt het voor de gebruiker al minder aantrekkelijk om een topic te plaatsen lijkt mij.