Liefde is hard ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xjemariska

Liefde is hard ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 18:56

Hallo Bokkers,

Ik plaats dit bericht even hier omdat ik er graag vanaf wil en misschien hebben jullie nuttige tips.
het verhaal zit zo :
ik heb anderhalfjaar een relatie gehad met mijn vriend wat sinds 2 maanden uit is omdat mijn moeder het niet accepteerde, we waren echt dol op elkaar, en dat zijn we nog steeds ! maar omdat mijn moeder hem niet accepteerde (volgens haar deed hij niet genoeg leuke dingen met me..) kwam hij niet zo heel vaak bij ons thuis.
We zijn op het punt dat we gewoon opnieuw willen beginnen zonder alle stress, alleen hoe kan ik het beste aan mijn moeder uitleggen dat ik écht gelukkig ben met deze jongen ?
Ik kan me er niet bij neer leggen dat zij voor me bepaald met wie ik een relatie heb (wat ze nu wel aan het doen is ..)
iemand tips ? ik wordt hier radeloos van !

liefs.

mysecrets

Re: Liefde is hard ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:59

Het is JOUW leven, het is JOUW vriend, het is JOUW keuze en het is JOUW gevoel dat je gelukkig met hem bent... :) :)

Schrijf een brief? Of ga eens een goed rustig gesprek met haar aan.

Je bent 18, ik vind dat je hier zelf over moet kunnen beslissen, jou moeder moet het accepteren...

xjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 19:00

@Laurabyoux ik ben 15, mijn leeftijd op bokt klopt niet omdat ik me anders niet kon aanmelden !
maar ik vindt dat je alsnog gelijk hebt .. het is MIJN leven inderdaad

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:28

Ow, ja 15 id idd een ander verhaal, maar dan nog als jij gelukkig bent?

xjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 19:35

is inderdaad een ander verhaal ja maar deze relatie is ook niet zoals de meeste mensen een relatie van iemand van 14/15 voorstellen, mijn ex-vriend is trouwens 17 ..
ik vindt het vervelend dat het voor me bepaald wordt, en ik niet mijn eigen vriend kan of mag uitkiezen terwijl ik een relatie van 1,5 jaar niet ga opgeven, maar ik wil mijn moeder ook niet teleurstellen.
bedankt voor je begrip.

TinkDelilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:09

Mmm, als ouwe taart en mama van een dochter(tje) ... ik ken je situatie niet, ga dus ook geen oordeel vellen.
Maar 15, dan heeft je moeder echt nog alles over je te zeggen, hoe vervelend moeders ook kunnen zijn, meestal bedoelen ze het goed en je kind steeds een beetje meer loslaten is moeilijk hoor, probeer haar punt maar eens te zien.
Aan de andere kant: het is jouw vriendje. Stel dat je moeder gelijk heeft en het is echt niet de juiste jongen voor je: je hebt wel het recht om je eigen fouten te maken, leer je van. En als het goed gaat, leert je moeder ervan.

Misschien eens rustig aan de tafel gaan zitten met je moeder, of inderdaad schrijf eens op hoe je erover denkt, probeer het zonder verwijten naar je moeder te doen (werkt beter, heeft ze niet het idee dat zij de boosdoener is, dus schrijven over jouw gevoel, niet haar gedrag naar jou en je (ex)vriendje toe).

Moeders bemoeien zich nu eenmaal overal mee, wees blij, dat betekent dat ze aandacht voor je heeft en het beste voor je wil!

xjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 20:19

dat snap ik heel goed dat ze het beste voor me wil, dat heb ik haar ook gezegt, maar na een relatie van 1,5 jaar ken ik hem door en door, maar ik denk zelf dat het ook om de situatie gaat wat mijn ouders van zijn ouders vinden en het verwijten naar hem.. (pb voor informatie)
ik ga inderdaad binnekort eens opschrijven wat ik voel misschien draait ze bij..
bedankt voor jullie reacties !

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:28

Zeg dan mss tegen je ma dat je het nog eens met hem wil proberen en leg uit hoe jij je voelt dan zal ze het heus wel berijpen :(:) .

(ik heb dit zelf nooit gehad mijn moeder vind het best zolang ze maar geen 25 zijn ofzo en drugs gebruiken of zo van die typische amsterdammers zou ze ook niet fijn vinden maar ze laat me als ik gelukkig ben.
(ze heeft trouwens 2 van mijn exen nooit gezien (meer omdat ik ze eerst wel leuk vond maar in de relatie zelf vielen ze tegen. ;P )

good luck

xjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 20:36

ik snap niet zo goed waarom hij niet goed zou zijn .. hij heeft letterlijk altijd alles voor me gedaan (bijvoorbeeld in de wintermaanden kwam hij 's morgens om 7 uur naar mij toegefietst zodat ik niet in mijn eentje langs het bos hoefde in het donker, om vervolgens naar school te fietsen) hij gebruikt geen drugs, hij rookt en drinkt zelfs niet, hij zorgt goed voor me, doet alles voor me.. heeft mijn moeder altijd geholpen met alles, kortom de perfecte schoonzoon volgens mij..
1 maand geleden wilde we het opnieuw proberen maar toen ik het mijn moeder rustig vertelde begon ze te schreeuwen dat hij hier thuis niet erin mocht en ik mocht niet naar hem en ik moest maar iemand anders zoeken..
dat heeft mij veel pijn gedaan en ik durf het niet meer aan zegmaar, maar wat wil je 15 jaar en zijn en dan al ongelukkig zijn omdat je ouders het willen ? nee dat dacht ik niet ! ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:22

Dit topic zou op Leven Zonder Paarden thuishoren, maar daar kan je nog niet posten. Daarom kan ik dit topic niet verplaatsen en sluit ik het.