Status verkoper op bokt markt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Is een verkoperstatus zinvol/prettig?

Ja.
55 (85%)
Nee.
8 (12%)
Maakt me niet uit.
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 64

papagroom

Status verkoper op bokt markt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 23:47

Zou het zinvol,en prettig zijn als je bij een verkoper in een oogopslag kunt zien hoe lang een verkoper actief is,hoeveel transacties hij gedaan heeft,en dat zijn klanten achteraf een beoordeling kunnen geven ,zo dat hij een bepalde status krijgt.
2 slechte beoordelingen op1000 transacties is immers iets anders als 2 op 4....
Dit heeft overigens niets met de gebande van de twee andere topcs te maken ,maar is een gedachte die allanger speeld.

ruitje

Re: Status verkoper op bokt markt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:48

Geef jij mij een goede beoordeling, ik jou een ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:51

Vind het een goed idee, wel moet er dan een soort "beveiliging" worden ingebouwd zodat inderdaad niet iedereen elkaar kan beoordelen, maar enkel mensen die een overeenkomst met elkaar zijn aan gegaan.
Ik denk dat het niet goed te realiseren is.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:51

Volgens mij is iets als dit al eerder ten sprake gekomen, een soort beoordelingssysteem op de Markt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:55

Zoiets als ebay idd. Volgens mij stond er zoiets op de planning, maar weet ik nu niet meer zeker..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:56

Uitstekend plan! Maar idd wel zodanig dat alleen kopers een verkoper kunnen beoordelen. En of dat eenvoudig te realiseren is betwijfel ik helaas :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:57

Als je een groepje tegen je hebt, dan heb je kans dat diegene slechte recensies geven.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 23:58

Brainless schreef:
Als je een groepje tegen je hebt, dan heb je kans dat diegene slechte recensies geven.

Maar dat is nu ook het geval....

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:58

Brainless schreef:

En andersom, als je met een groepje bv samenspeelt, kan je zorgen dat je positief staat qua recensies maar ondertussen wel de boel oplicht. :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:01

Ja en nee, als ik wat van jou koop en dat gaat niet goed.
Dan kun je evt met ontvangen pb's onderbouwen wat er verkeerd is gegaan.
Ik bedoel ermee, als jij mij een pb stuurt dat je het echt gaat opsturen of een pb stuurt dat ik pech heb en naar mijn geld kan fluiten oid... dan heb ik bewijs dat er iets niet goed is gegaan.

Als je openbaar een recensie schrijft heb je daar geen bewijs voor nodig, en kun je dus je vrienden inschakelen om een hele rits slechte te schrijven.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:01

Daarom alleen dat je beoordeling kunt geven als je daadwerkelijk iets gekocht hebt. Net als systeem van ebay.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 00:02

MelanieB schreef:
Daarom alleen dat je beoordeling kunt geven als je daadwerkelijk iets gekocht hebt. Net als systeem van ebay.

Klopt.....en ook de koper moet een beoordeling kunnen krijgen.....die zitten er ook bij die de kluit proberen te belazeren....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 00:30

O ja....bijkomend voordeel is dat je aan het aantal transacties kunt zien of je met een particulier,of een professionele/semi professionele partij te maken hebt.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 01:46

Hier zijn ze al mee bezig.
Dit zat in de test versie wel, maar er waren nog wat problemen mee toen, geen idee hoe ver ze er nu mee zijn.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:00

Dit is inderdaad een functie die op de planning staat om (op termijn) zijn intrede te doen. Een feedbacksysteem kan een handig hulpmiddel zijn om een verkoper in te schatten qua activiteit en transacties en dat is iets wat we heel hoog op de wensenlijst hebben staan. Helaas is er nog geen zicht op wanneer we hiermee van start kunnen gaan omdat het erg ingewikkeld en tijdrovend is om zo'n systeem in te bouwen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 11:12

Kijk...en daar maak je ons blij mee....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:27

Ik denk ook dat er ook goed onder de aandacht gebracht moet worden dat als een transactie niet of verkeerd verloopt, men het team direct in moet schakelen. Dat blijkt gewoon niet altijd te gebeuren waardoor oplichters te lang hun gang kunnen gaan.

Waarderingssysteem lijkt me vriendjes politiek te versterken en wat moet een goedwillende verkoper die net begint ?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 16:30

Ik denk dat het eerst belangrijk is dat alle oude meuk er eens uitgehaald wordt. Ik heb afgelopen tijd om meerdere advertenties gereageerd en 9 van de 10 waren al verkocht, maar kregen de advertentie er niet uit...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:32

Slimmerik, het is inderdaad zo dat nog niet iedereen bekend is met oa. de mogelijkheden van bemiddeling. We proberen dat zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen (op de Markt via de "veilig handelen"-button, in de Help en door het te noemen in bulletins), maar een 100% bereik is altijd lastig.

Het beoogde feedback-systeem is een systeem dat aan een transactie gekoppeld wordt. Het moet inderdaad geen vriendjespolitiek worden en dat willen we op die manier zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Dus alleen feedback als er een koopovereenkomst is gesloten (dat wordt dan ook ingebouwd) en niet zomaar 'losse reacties', want dan krijg je al gauw een systeem waarbij het vooral telt wie de meeste vriendjes heeft.

XoNo, we zijn er inderdaad over aan het nadenken om iets met de oude advertenties te doen, bijv. automatisch sluiten na een x-periode zodat een advertentie alleen blijft staan wanneer deze geheractiveerd/opnieuw geplaatst wordt. Anderzijds zou het eigenlijk zo moeten zijn dat het openen en sluiten van advertenties een automatisme wordt. Voor veel gebruikers is de Markt nog relatief nieuw en nog niet iedereen heeft in de gaten dat men zelf advertenties kan sluiten.