stelen van fotos...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

casanova

stelen van fotos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 10:16

ik verkoop regelmatig zadels zo,ook 2 dagen geleden 3 zadels.

nog op de dag van verzending kom ik 1 van de zadels alweer op bokt markt tegen met mijn fotos.maar dan onder andere boktnaam.

ik heb contact gehad dat ik dat niet wilde en ze beter eigen fotos kan maken met haar eigen info.

nu vandaag weer hetzelfde zadel met mijn fotos weer ondere ander boktnaam.

hoe kan ik dit bij jullie melden??
Laatst bijgewerkt door Oscar op 10-01-13 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam koper verwijderd.

Arrabel

Re: stelen van fotos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:21

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:24

Ze verkoopt dus hetzelfde zadel ?

Het zadel wat ze net van jou gekocht heeft, wordt ook gelijk weer aangeboden ?

( Even voor de duidelijkheid dat niet iemand gewoon jouw foto aan een willekeurig zadel "plakt" )

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo, waarom is dat zo erg dan ?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:24

Ik heb dit ook al vaker meegemaakt.
De meesten halen de foto er wel weer af als je daar naar vraagt.
En anders kan je ook nog vragen of ze er nadrukkelijk bij willen zetten dat dit niet hun eigen foto is.
Maar dit blijft lastig, je kan niet heel internet afspeuren naar je eigen foto's.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 10:38

Shirley schreef:
Ze verkoopt dus hetzelfde zadel ?

Het zadel wat ze net van jou gekocht heeft, wordt ook gelijk weer aangeboden ?

( Even voor de duidelijkheid dat niet iemand gewoon jouw foto aan een willekeurig zadel "plakt" )

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo, waarom is dat zo erg dan ?

omdat ik vind dat als je iets koopt niet klakkeloos fotos en info kan overnemen waar de ander moeite voor gedaan heeft.

ik heb netjes pb gestuurd dat het voor de verkoop ook niet gunstig is aangezien de fotos herkenbaar zijn voor vaste bokkers en zo ook kunnen denken,''goh'' wat staat dat zadel allang te koop.zal wel iets mis mee zijn.

en zo ook kunnen denken dat ik zadels ondere meerdere boktnamen verkoop!
ik heb maar 1 naam,daar koop en verkoop ik mee en wil niet onbetrouwbaar lijken dat bij mijn fotos meerdere boktnamen staan..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:50

Dan begrijp ik het :)

Ik doe het zelf namelijk ook weleens :o

Dan bewaar ik de foto even ter kontrole en mocht het artikel dan niet bevallen, bied ik het met dezelfde foto weer aan ( komt zelden voor, maar daarvoor zou ik de foto dan gebruiken. Echter wel na het vragen van toestemming van de verkoper en met vermelding dat het een foto is van de vorige eigenaar )

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:59

Ik zie de advertenties van haar nu niet staan, was ff benieuwd of ze ook in prijs omhoog was gegaan. :o

Edit: maar lijkt me netjes die foto's er weer af te halen, gezien jij er bezwaar tegen hebt gemaakt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:12

Casanova, ik heb de naam van de koper even uit je openingspost gehaald omdat het niet toegestaan is om specifieke bokkers te bespreken.

Wanneer je ziet dat er foto's van je gebruikt worden, kun je het beste even een PB aan de desbetreffende gebruiker sturen. Als maker van de foto bezit jij het copyright en zonder toestemming mogen jouw foto's niet gebruikt worden.
Wordt er geen gehoor gegeven aan je verzoek, dan mag je altijd een PB aan een moderator sturen en daarin aangeven wat je specifieke klacht is. Wij zullen dan de plaatser verzoeken om jouw foto's te verwijderen en niet meer te gebruiken en/of de foto's zelf verwijderen als er geen gehoor wordt gegeven aan ons verzoek.

NienkeMona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:09

Ik vind dat ook niet kunnen van de fotos maar info boeit me niet zo als het gwn hetzelfde merk en ding is