vergeten voor te stellen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faithx12

vergeten voor te stellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 00:13

Hoi allemaal,

Schandalig, ik ben sinds juni ongeveer al lid en ik heb me nog niet voor gesteld, terwijl ik toch regelmatig van alles lees en bekijk op bokt.

Maarja, beter laat dan nooit toch?

Mijn naam is Ilse, 22 jaar, student en komt uit Vlaardingen. Ik heb sins 5,5 maand een NRPS E-Pony, ze is een 5 jarige merrie genaamd; Faith van Stal Romano
Ik vind haar nog steeds een mega knappe pony, omdat ze zo'n lief wit kolletje op haar voorhoofd heeft en daar overheen valt een super mooie, zwarte, lange voorpluk! Daarnaast is ze volledig bruin, met zwarte manen, zwarte staart en 4 zwarte benen.
Ze heeft echt een eigen willetje, en af en toe word ik gek van der, maar ik kan ook enorm lachen om haar stomme acties; als haar hoofd bijvoorbeeld weer onder het touw vastzit; ze kijkt me dan echt aan zovan; kom je mij nog helpen? :+

Behalve dat ze erg lief is, gaan we meteen door een minder leuke tijd. Zoals ik al zei, is ze bij mij sinds 5,5 maand. In die 5,5 maand hebben we al aardig wat mee gemaakt, wat ons aan de ene kant dichter bij elkaar heeft gebracht, maar aan de andere kant worden we er beide niet vrolijk van. Ze heeft 2 a 2,5 maand geleden een trap gehad van een ander paard, dit zat boven de aanhechting van haar pezen. Haar knie, pezen en ales op haar onderbeen werd ontzettend dik en je zag duidelijk een wondje van een trap zitten. Heel wat dierenartsbezoekjes, medicijnen die elke keer half aanslaan en een echo later, worden er van de week een controle echo en foto's genomen om alles uit te sluiten.
Ik ben zo aan het duimen dat er niets uit komt, maar dan nog is het vreemd dat dat been zo dik blijft..

Eigenlijk is het stomste hieraan nog, dat ze geen pijn heeft, en totaal niet kreupel loopt, toont of wat dan ook. Ze wil dolgraag weer wat doen, want dat 3x per dag aan de hand stappen wordt een beetje saai.

Gelukkig had ik haar al wat trucjes aangeleerd, dus ze pakt wat nieuwe trucjes leuk op en zo wordt haar hoofd ook even afgeleid. Dit gewoon maar om even het stappen een ' soort van' leuker te maken.

Wat ook echt balen is, is dat alle paarden buiten staan overdag. Ze staat daarom helemaal alleen en omdat het een kleinschalige stal is, is er ook weinig aanloop en verveelt ze zich rot. Ik heb al wel heel veel er aan gedaan om het haar zo ' leuk' mogelijk te maken, maarja ik begrijp ook wel dat ze dat hok uit wil!

Nou hopen dat de uitslag vrijdag een beetje goed is, dan kunnen we misschien binnenkort weer wat gaan doen, als is het maar wat grondwerk, want dat hooibuikje van der wordt er ook niet beter op, ze lijkt wel drachtig!

Verder sta ik op een kleine stal, op een boerderij in Schipluiden, waar iedereen enorm behulpzaam is, wat echt super fijn is nu ze er 3x per dag uit moet. ' Gelukkig' is het nu winter en is de bak bij ons toch niet zo goed, want als het 20 graden met een zonnetje was had ik waarschijnlijk nog meer gebaald..

Voor ik Faith heb gekocht heb ik de fries x haflinger, Famke, verzorgt van mijn schoonzusje. Dit is echt een schat van een paard, ze doet echt geen vlieg kwaad, maar onder het zadel was ik er niet helemaal tegen op gewassen. De match klopte denk ik niet helemaal, Ondanks dat voelde het wel als mijn ' eerste' paardje. M'n schoonzusje zei ook altijd; ze is ook van jou hoor (ook al was dit op papier niet zo).

Als je dan nog verder terug gaat, dan heb ik een hele tijd eigenlijk niet gereden, omdat ik fanatiek hockeyster was.. Maar toen heb ik nog wel eens op ponykamp geweest en reed ik op friese paarden van kennissen. Zij fokten de paarden, de dochter reed ze in en gaf mij weer les. Maar dit is wel een hele tijd geleden alweer..

Nu ik al weer een hele tijd niet gereden heb, omdat Faith uit de running is, heb ik nog een vriendinnetje die af en toe vraagt of ik haar paard wil rijden. Vind ik echt super relaxed, want hij wijst mij continue op mijn fouten en zij trouwens ook, waardoor ik en weer beweeg en lekker kan rijden, maar ook meteen nieuwe dingen leer. Zij is bezig met haar Orun, dus ziet goed vanaf de zijkant wat ik beter moet doen of waar ik aan moet werken. Daarnaast kent ze haar paard goed, want ze heeft hem zelf zadelmak gemaakt en ingereden. Het is een springpaard van 4(uit september), genaamd Doncor de la W. Hij is, weet ik hoeveel groter dan ik, dus ik kan me voorstellen dat het best een grappig gezicht is met mij er op.. Geval van: Paard, waar ga je met dat meisje naar toe?

Nou ik weet niet of dit helemaal de bedoeling was en het verhaal is langer geworden dan gepland, maar ik denk dat het een goede indruk is van mij en mijn paardje.

Ilse

lovelady1

Re: vergeten voor te stellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:17

welkom op bokt heb je ook foto's van haar en samen heel veel plezier gewenst

tinkywinky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:18

Welkom :j

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:23

Welkom, ik ben eens benieuwd naar je knappe pony ! hopelijk heb je een positieve uitslag :)

Faithx12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 08:42

Dankjewel allemaal! Nou ik probeerde foto's op mijn profiel te zetten, maar dit lukt niet.. Weet niet of jullie het me uit kunnen lleggen toevallig?

Faithx12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 22:54

lovelady1 schreef:
welkom op bokt heb je ook foto's van haar en samen heel veel plezier gewenst

T is gelukt, foto's staan op me profiel

Faithx12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 22:55

SmartBH schreef:
Welkom, ik ben eens benieuwd naar je knappe pony ! hopelijk heb je een positieve uitslag :)

Dankje! Foto's staan op me profiel, zojuist uitgevonden hoe, hihi!