Idee: Rollenspellen op Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LexPony

Idee: Rollenspellen op Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 12:04

Hallo Bokker's,
ik had een idee om Rollenspellen(ook wel RS/RPG genoemt) op Bokt te laten komen. hiervoor heb ik een uitleg om jullie er al een beetje kennis meer te laten maken. heb je vragen stel ze gerust.

Wat is een RPG?
Een RPG en Rs zijn precies hetzelfde.Een RS betekent Rollen Spel en een RPG betekent Role Playing Game.Er zit dus geen verschil tussen RS en RPG.

Hoe speel ik een RPG?
Laten we beginnen bij het begin. Je leest de beginpost van de RPG helemaal door, zodat je de verhaallijn weet. Dat is het verhaal wat je gaat spelen. Lees ook de regels goed door. Dan ga je het lijstje invullen, ik geef nog een voorbeeldje. Let hierbij op dat het fijn is om een link te gebruiken en geen plaatje (Is niet verplicht). Je moet het karakter van je personage goed beschrijven en geef een duidelijk plaatje van hem/haar of geef een duidelijke beschrijving van zijn/haar uiterlijk. Dan komt jou eerste post. Lees altijd de post van andere, zodat je weet waar ze zijn. Als ze al ver in het verhaal zijn kan je om een 'Up-Date' vragen, dan geef je een soort samenvatting van wat er is gebeurt. De naam van je personage zet je in het Vet boven aan de poost. Dan begin je met het typen van de actie van je personage. Beschrijf alles duidelijk en let op spelling, komma's, hoofdletters en punten. Een goede zinsopbouw is ook belangrijk. (Dus niet: 'Piet niet loopt.' maar 'Piet loopt niet.' ). Je praat tussen 2 haakjes. Bijv: ''Hallo.'' De gedachtes van je personage zet je in het Cursief. Beschrijf alles nauwkeurig. Dus niet 'Piet pakt een broek' maar 'Piet pakt een blauwe spijkerbroek met gaten.'

een voorbeeld van zo'n poost:
Bettie
word langzaam wakker en gooit de dekens van haar af.
ze gaapt en rekt zich uit. zo maar eens eten denkt ze en ziet molly haar kat binnenkomen "goedemorgen molly.." zei ze slaperig

een voorbeeld van zo'n lijstje:
Naam+achternaam: hier achter antwoord.
Leeftijd: hier achter antwoord
geslacht: hier achter antwoord
karakter: hier achter antwoord
uiterlijk: hier achter antwoord
extra: hier achter antwoord

ik hoop dat het duidelijk is en dat het mogelijk word. als het nodig is plaats ik wel de eerste Rollenspel, voor beginners om te wennen en tips te geven.

Mars

Re: Idee: Rollenspellen op Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:13

Spellen als deze horen thuis op de [SK] De Speelkamer Omdat TS daar nog niet kan posten plaats ik hier een slotje op.