Stoor jij je aan een grappige "noot" in een ernstig topic ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stoor jij je aan een grappige, weliswaar off-topic, reactie

Ja, maar ik besteed er geen verdere aandacht aan.
22 (9%)
Ja, dat TeM ik want het verstoort het topic en zet aan tot nog meer off-topic reacties.
9 (3%)
Nee, leven en laten leven.
41 (16%)
Nee, soms komt het zelfs de sfeer ten goede als de gemoederen dreigen uit de hand te lopen.
170 (70%)

Totaal aantal stemmen: 242

rea

Stoor jij je aan een grappige "noot" in een ernstig topic ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 12:12

Ik vraag het me af : Ervaren bokkers grapjes van een medebokker in een ernstig topic, als storend aanwezig zijn ?

julius_juut

Re: Stoor jij je aan een grappige "noot" in een ernstig topic ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:17

Hangt helemaal af van waar het topic over gaat en waar het grapje over gaat. Een topic van iemand die overweeg zijn dier af te laten maken o.i.d. vind ik geen plek om grappig te willen zijn, terwijl een discussietopic er soms behoefte aan heeft even weer een beetje lichter te worden. Optie vier dus, maar geheel afhankelijk van het onderwerp.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:18

Verschilt per situatie. Persoonlijk hou ik wel van een beetje droge humor en een beetje zelfspot maar dat is zeker niet overal gepast. Je moet natuurlijk wel altijd iedereen in zijn waarde proberen te laten zeker met gevoelige onderwerpen. Ligt denk echt aan het topic en het mag natuurlijk niet zo zijn dat er iemand door gekwetst wordt. Gevaar loert natuurlijk ook altijd dat ze lezer het niet als grapje opvat of het echt niet kan waarderen. Hangt dus echt wel van het topic en de gebruikers af. In sommige topics zou ik het niet durven, in andere wel.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:19

Meestal volgen daarna meer off topic reacties..

Ik heb wel het idee van leven en laten leven..
Maar soms gaat iedereen in op 1 reactie en dat irriteert mij wel :+

rea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 12:20

Jullie brengen een mooie nuance aan; dat het onderwerp van gesprek eigenlijk bepaalt of het kan of niet.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:25

rea schreef:
Jullie brengen een mooie nuance aan; dat het onderwerp van gesprek eigenlijk bepaalt of het kan of niet.

ja die stond er bij de poll niet tussen :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:53

Bedoel je grapjes van 1 medebokker? Ik neem aan dat als er eentje het zou mogen, iedereen het mag en dan het hele topic naar de knoppen zou gaan.... Ik weet nog niet of ik dat zou waarderen als TS. Ik denk er dus nog even over na wat ik stem :D

rea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 13:06

Tja, dat is het 'm juist. Blijft het bij 1 grapje of ontaardt het topic ?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:14

dat is toch verschillend per situatie? ik denk niet dat je zo de vinger er op kunt leggen

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:17

Grapjes zijn via platte tekst altijd lastig in ernstige topics. Humor helpt mij wel om vervelende dingen te verwerken. Maar dat snapt niet iedereen. Toen ik mijn geblesseerde paard twee jaar geleden heb laten schieten had ik daar gigantisch veel verdriet van, maar ben ik er ook bewust om gaan lachen. Tot ik in de supermarkt paardenrookvlees op de foto zette en op twitter plaatste met daarbij de tekst 'RIP Winand'... Toen vonden de mensen die mij kennen het erg grappig, maar anderen nogal bruut... :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:35

Als iemand anders een dergelijk "grapje" zou maken zou ik het bijzonder ! ongepast vinden .
Zou het bij één van mijn eigen dieren ook niet in mijn hoofd halen, maar als jij je er zelf goed bij voelt ...

Ik sta ook vaak op het punt een woordgrapjes te maken, dat doe ik in het dagelijks leven ook heel gemakkelijk, maar slik ze zowel daar als hier ook heel vaak weer in, uit angst niet goed begrepen te worden.

Kan het echter soms toch niet laten en kan het van een ander ook gewoon hebben, mits de situatie het toelaat :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:37

Het hangt van diverse zaken af. Van het onderwerp natuurlijk, en van de aard van de 'grappige' opmerking. Ook van de betrokkenheid van degene die de opmerking plaatst. Iemand die bv erg betrokken is bij het onderwerp, serieus meedenkt, of een goede band heeft met de TS kan wat meer maken dan een onbekende die alleen maar binnenvalt om een gevatte opmerking te maken.

In de praktijk komt het echter wel regelmatig voor dat die opmerkingen storend zijn (een lopende discussie onderbreken) of ten koste gaan van anderen (en dat vind ik eigenlijk niet nodig.) Dus wat mij betreft is het verstandig om er terughoudend mee te zijn in serieuze topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:43

ik vind dat een grapje best kan net als het plaatje van die vrouw die werd geplaatst in het topic over de aangespoelde johanna

maar de persoon die dat plaatste had ook nuttige dingen in het topic geplaatst dus kwam er niet om het topic te verpesten lijkt me

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:51

Ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn met humor in persoonlijke topics. In algemene topics zoals de bultrug en rauwkost topics kan het net het zetje geven om niet alles te serieus te nemen.
Ik zie ook niet dat een topic geheel ontaard in een flauwekul topic, meestal zijn er wel mensen die gewoon weer ontopic gaan.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:52

Dat is het nadeel van offlife contacten. Je weet niet hoe je een tekst moet opvatten.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:56

Is niet zo moeilijk:
_ Of het is grappig en je lacht er om
_ Of het is niet grappig en je antwoordt serieus
_ Of je twijfelt en vraagt of het grappig bedoelt was.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:58

Hangt inderdaad af van het onderwerp van het topic.
En ergens maakt het mij ook wel uit welke bokker, sommigen staan bij mij namelijk niet altijd even positief bekend, dan kan ik me er wel aan ergeren. :Y)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:04

Wel als een groepje bokkers die elkaar kent van een HK topic of zo, met een paar mensen grappig komen doen.
En verder hangt het af van het soort grapje, maar dat kan je vaak ook weer verschillend opvatten.
Maar gewoon een grapje moet kunnen, zolang het maar niet de bedoeling was van de poster om het topic de nek om te draaien, zeg maar.
Dat verschil is niet altijd meteen te merken.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:16

Het ligt aan het topic. Bij NM in een discussie over politiek waar alle stellingen en meningen al geventileerd zijn kan een grappig plaatje van een politicus de discussie weer aanzwengelen. Ik vind dat positief.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:25

Ik stoor mij daar niet aan, dus dit heb ik gestemd, "Nee, soms komt het zelfs de sfeer ten goede als de gemoederen dreigen uit de hand te lopen." En zelfs in serieuze topic's kan het mensen tot anders denken zetten, zelfs een hard onder de riem steken. Door er een humoristische draai aan te geven worden mensen tot denken aan gezet dat het niet door iedereen zo gezien word. Daar is niks mis mee. Ik vind het storender als er een seksueel gefrustreerd persoon een topic binnen komt met praat waar niemand op zit te wachten en vervolgens worden topic leden verweten geen niveau te hebben. Geef mij de "sarcastische" humor maar. Daar kan ik mee uit de voeten, geeft mij plezier in het leven.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:36

Nee, integendeel zelfs. Ik vind het juist leuk om tussendoor eens een luchtige noot te zien, eens even te kunnen lachen en terug verder te kunnen. Op voorwaarde natuurlijk dat je niet express de TS of iemand in het topic wil belachelijk maken of kwetsen. Iedereen heeft hopelijk genoeg gezond verstand om te weten wanneer een grapje op zijn plaats is of niet. Je gaat natuurlijk geen grapje maken over bv paardenvlees als een TS heel emotioneel vertelt dat haar paard naar de slacht gaat.

Ik erger me om eerlijk te zijn veel meer aan al die azijnpissers die zonder onderbouwing overal maar tegen aan moeten klagen en zagen hoe slecht alles en nog wat wel niet is en overal het goed gevoel van mensen moeten vergallen zonder dat ze netjes kunnen vertellen waarom ze met iets niet akkoord gaan. Die in topics die luchtig zijn bedoelt weer de hele negatieve en zware "realiteit" per se moeten vermelden en de grap niet snappen. Geef mij dan maar honderd keer liever iemand die zogenaamd het topic zou "verzieken" met wat flauwe humor dan zo iemand tegen te komen...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:11

aikon schreef:
Ik stoor mij daar niet aan, dus dit heb ik gestemd, "Nee, soms komt het zelfs de sfeer ten goede als de gemoederen dreigen uit de hand te lopen." En zelfs in serieuze topic's kan het mensen tot anders denken zetten, zelfs een hard onder de riem steken. Door er een humoristische draai aan te geven worden mensen tot denken aan gezet dat het niet door iedereen zo gezien word. Daar is niks mis mee. Ik vind het storender als er een seksueel gefrustreerd persoon een topic binnen komt met praat waar niemand op zit te wachten en vervolgens worden topic leden verweten geen niveau te hebben. Geef mij de "sarcastische" humor maar. Daar kan ik mee uit de voeten, geeft mij plezier in het leven.

Ik ben het helemaal met je eens.

Ik word ook vreselijk moe van dat eeuwige getem op Bokt. Zeg gewoon in zo'n topic, dat je de humor niet kan waarderen of dat het niet gewenst is op dat moment, maar dat getimmer op die tem-knop om mensen een OW aan te smeren, vind ik vooral laf.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:23

Kwanyin schreef:
Nee, integendeel zelfs. Ik vind het juist leuk om tussendoor eens een luchtige noot te zien, eens even te kunnen lachen en terug verder te kunnen. Op voorwaarde natuurlijk dat je niet express de TS of iemand in het topic wil belachelijk maken of kwetsen. Iedereen heeft hopelijk genoeg gezond verstand om te weten wanneer een grapje op zijn plaats is of niet. Je gaat natuurlijk geen grapje maken over bv paardenvlees als een TS heel emotioneel vertelt dat haar paard naar de slacht gaat.

Ik erger me om eerlijk te zijn veel meer aan al die azijnpissers die zonder onderbouwing overal maar tegen aan moeten klagen en zagen hoe slecht alles en nog wat wel niet is en overal het goed gevoel van mensen moeten vergallen zonder dat ze netjes kunnen vertellen waarom ze met iets niet akkoord gaan. Die in topics die luchtig zijn bedoelt weer de hele negatieve en zware "realiteit" per se moeten vermelden en de grap niet snappen. Geef mij dan maar honderd keer liever iemand die zogenaamd het topic zou "verzieken" met wat flauwe humor dan zo iemand tegen te komen...

Hier kan ik mij ook prima in vinden en ga ik in mee.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:10

Dit hangt echt af van topic tot topic. Soms kan ik het zeer zeker appreciëren en soms denk ik 'he, moet dit nou weer', dat alles bijna kan, mag en moet onder het mom 'het is maar een grapje'. Maar ik ben dan weer niet de persoon die gaat temmen, ik sluit het topic gewoon af dan.
Een grapje in een serieus topic moet ook kort zijn. Ik vind het niet kunnen dat er 5 pagina's over het grapje verdergegaan wordt en dat je dan serieus de beginpost opnieuw moet gaan lezen om nog te weten waarover het topic daadwerkelijk ging.

Maar in het algemeen kan ik een humoristische toets best wel smaken. ;)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:19

Kwanyin schreef:

Nou, inderdaad!