weer een nieuw lid komt zich voorstellen!
Hier iemand van het verre België. Ik heb heel wat paarden waar ik mijn dagen mee vul

Ik heb een (vermoedelijk, leeftijd weet ik niet zeker) 10 jarige fjordenmerrie. Dit was de eerste keer dat ik in contact kwam met een fjord en ik ben sindsdien helemaal verliefd geworden op dit ras! Hier is nog veel werk aan wat rijden betreft (omdat paard buiten buitenwandelingen niets kent dressuurmatig), maar met behulp van mijn lesgever hebben we al veel vooruitgang gemaakt.
Verder is er nog een fjordenveulentje dat ik verzorg en vanaf februari komt hier nog een jonge fjord bij waar ik mijn handen vol mee ga hebben!
Buiten fjorden heb ik nog een spaans paard waar ik geregeld mee rijd. Een echte pracht! Deze heb ik nog niet zo lang en rijden lukt nog niet zo goed, maar blijkbaar is dit bij iedereen zo die voor het eerst met dat paard rijdt. Het paard is 400% betrouwbaar en dit is precies wat ik nodig heb. Paard is letterlijk bom-proof!

En alsof dat nog niet genoeg (verzorg)paarden zijn, heb ik nog schoonouders die ook helemaal zot zijn van paarden en zelf 5 paarden hebben. Als ik daar ben help ik dan ook altijd mee met stallen te doen, longeren, grondwerk.. Rijden doe ik heel zelden want het zijn ècht niet mijn type paarden. Paarden met veel te veel bloed in en dus veel te heet van temperament voor mij.
Al moet ik toegeven dat ik me heb laten overtuigen om springlessen te nemen met 1 van hun paarden om ook af en toe een jumping mee te pikken (ai ai

Voila, dat is het een beetje, als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel!
PS: foto's volgen nog, maar ben er nog niet uit hoe je foto's plaatst

MVG