Artikel over Letlands zwaar trekpaard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MeMarijke

Artikel over Letlands zwaar trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 19:47

Ik zag dat er een apart artikel is over het Letlands zwaar trekpaard. In dat artikel staat alleen een foto.
Nu leek het me wel leuk om dat artikel aan te vullen maar op internet is er in het Nederlands, Engels en Duits niets over te vinden. Ik kan alleen artikelen vinden over het Letlands paard waar er kort wordt genoemd dat er een zwaarder type is.
In de kast heb ik ook een boek staan over allerlei paardenrassen. Hierin wordt het Letlands paard onderverdeeld in drie types: het zware type, het tuigpaard en het lichtere rijpaard type.
Verder wordt er nog over het zware type gezegd dat deze is gekruist met het Finse trekpaard, de Oldenburger en de Zweedse Ardenner om een zwaardere bouw en meer vermogen te krijgen en dat het gebruikt kan worden als zwaargewicht rijpaard.

Is er iemand die meer informatie heeft over het Letlands zwaar trekpaard?
Of is het handiger om het zware type te behandelen in het artikel over de Letlander?

Artikel Letlands zwaar trekpaard:
http://www.bokt.nl/wiki/Letlands_zwaar_trekpaard

Artikel Letlander:
http://www.bokt.nl/wiki/Letlander

Sammyoo

Re: Artikel over Letlands zwaar trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:07

He, wat leuk. Ik wist niet dat er op de Wiki een artikel over een Letlander stond. Eventueel kan ik nog een foto van de onze doneren :D Helaas kan ik je niet aan informatie helpen over de zware Letlander. Ik zou het wel bij het Letlander artikel te voegen, tenzij je heel veel informatie hebt.

MeMarijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 20:12

Wat in het berichtje staat is alles wat ik kon vinden. De rest gaat over de Letlander in het algemeen of over de andere types.

Zou wel leuk zijn als je een foto van jouw eigen Letlander bij het artikel wilt zetten. Ik vind het altijd leuk als er meerdere foto's bij staan.

Sammyoo

Re: Artikel over Letlands zwaar trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:20

Vind je deze foto leuk?
Afbeelding

Ik heb ook nog een leuke springfoto van hem, maar die staat op een andere computer. Die moet ik even zoeken. Kan ik zelf de foto bij het artikel plaatsen? :o?

MeMarijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 20:26

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 09:33

Ik breek even in :)

Als je een foto in de Wiki wilt uploaden is het belangrijk dat deze aan de eisen voldoet:
Citaat:
De foto's moeten qua formaat minimaal 400 x 600 pixels zijn. Zorg dat de foto's die je upload naar de Wiki van goede kwaliteit zijn. Gebruik een fatsoenlijke camera, vermijd foto's van mobieltjes-kwaliteit. Bewerk de foto waar nodig na in een fotobewerkingsprogramma zodat de foto spreekt en eventuele storende elementen zijn verwijderd. De Bokt Wiki kan zelf zorgen voor thumbnails (kleine aanklikbare afbeeldingen).
Een logo van een fotograaf op een afbeelding is geen probleem, mits het logo niet te groot is en niet dwars over de foto staat. Een klein logo in een hoek van de foto is echter wel toegestaan. Verder is het niet toegestaan dat een foto zwarte randen heeft. Dit omdat de zwarte randen een lelijk resultaat geven als de foto verkleind wordt naar thumbnail formaat.
Kijk eens in het uploadlogboek om een idee te krijgen van welke foto's geschikt zijn voor de Bokt Wiki.

Verder hebben we binnen de Wiki afgesproken dat een aantal foto's bij een artikel prima is, maar we hoeven geen 100-en foto's bij een artikel. Bij het artikel van de Letlander missen we bijvoorbeeld nog een afbeelding van onder het zadel. Die zou er nog bij kunnen, dan is het artikel helemaal compleet :)