Onzinnige reacties op de markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PsyDream

Onzinnige reacties op de markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 19:59

Ik ben op de markt aan het zoeken naar een leuk diertje die mijn leven mag komen verrijken, maar ik begin me inmiddels erg te storen aan de vaak irrelevante reacties van andere gebruikers. Zo staan er vaak reacties tussen als "mooi paardje" of "wat is de vraagprijs" (terwijl die in de advertentie is genoemd) en "leuk dier, jammer dat ik geen geld heb/niet opzoek ben/van mijn ouders niet mag/etc." en niet meer dan eens worden er discussies gevoerd die niet relevant zijn voor het dier in kwestie. Twee voorbeelden: http://www.bokt.nl/markt/ad/101786/bijn ... edkoop-weg en http://www.bokt.nl/markt/ad/102350/zeer ... portmerrie

Het kan mij werkelijkwaar niets schelen dat heel bokt het vreemd vindt dat de twenter uit het eerste voorbeeld weg mag voor minder als ruin. Als ik daar twijfels over heb als aankopende partij volstaat een berichtje naar de eigenaar van de advertentie toch ook? Uit de reacties blijkt ook duidelijk dat de meeste mensen totaal geen interesse hebben in het dier in kwestie, maar alleen hun mening willen laten horen, wat in mijn beleving nadelig kan zijn voor zowel de verkopende partij als de aankopende partij. Toen ik alle reacties zag dacht ik: de verkoper is vast onzuivere koffie, met zoveel berichten in zo'n korte tijd, maar daarvan lijkt geen sprake, het zijn alleen mensen die de markt liever bekijken als een topic op zich. Ik vind dat jammer, want zo is het vinden van informatie over het paard, de eigenaar en andere zaken die de aankoop betreffen niet makkelijker. Ik zag dat je dit wel kan melden, maar ik heb niet het idee dat de reacties vervolgens kunnen worden verwijderd. Is hier misschien een oplossing voor? Want dit vind ik toch echt behoorlijk storend in mijn zoektocht.

Ragdollcat

Re: Onzinnige reacties op de markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:02

Gewoon enkel naar de advertentie kijken en lezen en de reacties wat erbij staat negeren.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:02

Ik snap precies wat je bedoeld!
Maar als ik het goed zeg, kan de aanbieder zelf de reacties verwijderen!?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:07

Vreselijk ja! Alsof die mensen de hele dag niks te doen hebben en hun tijd verdoen door nutteloze reacties te gaan plaatsen. :?

PsyDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 20:09

Ragdollcat, op zich is het wel een idee om reacties te negeren, maar het kan ook zijn dat er wel relevante vraagstukken tussen staan, die mijn besluit tot het benaderen van de verkopende partij kan beïnvloeden. Bijvoorbeeld informatie over een gebrek of een slechte ervaring met de verkopende partij.

Kentaro, als een adverteerder zelf de reacties kan verwijderen kan men de negatieve reacties ook verwijderen die de verkoper (terecht) in een negatief daglicht stellen, dat is informatie die ik, indien het op de markt wordt gegeven, ook graag zou willen beoordelen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:11

Dat is ook zo! Maar ik meen dat ik een reactie van een mod in een ander topic daarover gelezen had, waarin gevraagd werd waarom er niet gemod werd op 'onzinnige' reacties op bokt markt en dat ze dat als reden gaf!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:15

Nou dan is het toch juist goed en kan je verder zoeken ipv je tijd en geld te verspillen (brandstofkosten voor erheen rijden om dier te bekijken).

PsyDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 20:20

Ja dat is zo, maar als we even naar het eerste voorbeeld kijken, de twenter, daar wordt een hele discussie gevoerd over de castratieafhankelijke vraagprijs. Ik moet alle reacties lezen om te kijken of er nog iets zinvols tussen staat, maar het gros van de reacties is een discussie die mij om eerlijk te zijn niet heel erg boeide.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:39

Dan ga je er toch niet lezen, simpel toch. Dit is bokt he.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:53

Ragdollcat, zo simpel is het niet.
Ik lees ook vaak de berichten die onderaan een advertentie staan. Ik haal daar veel uit, namelijk betrouwbaarheid en vriendelijkheid van de verkoper (snelheid van reageren, manier van reageren,...). Een gewoonte die ik heb overgenomen van het oude EA.
Ik heb het zelf gelukkig nog niet vaak meegemaakt, maar ik kan me voorstellen als je je dan door hele lappen tekst moet wurgen van mensen die gewoon even hun mening willen spuien, dat dat zeer irritant is wanneer je serieus op zoek bent naar een paard.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:57

valt toch wel mee, vaak staat er niks, soms wel wat reacties maar niet zo erg dat het uit de spuigaten loopt.

Vind ik dan he.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:53

Daarvoor dit topic veronderstel ik. Om te zien hoe groot de ergernissen zijn bij de bokkers. ;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:57

Tijdens het bekijken van een advertentie is het nog niet eens zo storend, het wordt storend als je zelf een advertentie hebt staan waar zulke reactie's opkomen. Vanmiddag nog zo'n reactie gehad, en dan begin je toch aardig te balen hoor, als je iets al zolang te koop hebt staan en er komt weer een onzin reactie binnen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:02

Wat een geneuzel in die eerste ad zeg := Had m gezien, vond het best een logische prijsstelling eigenlijk.

Ach.. Ik kan me er allemaal niet zo druk om maken. Had op een ad laatst ook een reactie van een 13-jarige die paard ''heeeeel misschien wel zou kopen'' als ie ook voor de sport mocht (en waar nou staat dat dat niet zou mogen begrijp ik nog steeds niet). Vond het wel amusant eigenlijk :+

jantjeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:02

Daarom heb ik er voor gekozen om alleen via pb of telefoon (wat bijna nooit gebeurd)
Maar irriteer me ook mateloos aan mensen die je bombarderen met mails en vervolgens dus nooit meer iets van zich laten horen.
Maar ook dat hoort er allemaal bij. :+