wij zijn een jong gezin met een dochter van 1.5 jaar.
wij hebben Sind 4 weken Bucky en sinds een paar dagen ook Blitse er bij.
2 schetland hengstjes. info over beide paardjes volgt onderaan.
Foto: Blitse (links) Bucky (Rechts)

Bucky:
Is een +/- 6 jarige Buckskin (mini fjord) hengst (leeftijd is niet helemaal zeker) en heeft een schofthoogte van ongeveer 90 cm, Bucky is zeer lief maar voorlopig nog wat afstandelijk en angstig, Bucky komt van een handelaar waar hij puur heeft gediend als gezelschap paardje voor de andere paarden. Hierdoor heeft hij weinig aandacht gekregen. Wel heeft hij de hoognodige verzorging gekregen, hoefsmid, dierenarts, ...
Met veel geduld komt hij naar je toe, als je hem eenmaal aangelijnd hebt krijg je alles van hem gedaan. wandelt hij mooi mee, laat zich borstelen, geeft zijn hoeven, ...
Wij hebben Bucky nu sinds 4 weken in onze weide staan, hij komt al naar je toe maar houd een veilige afstand van 1 meter. Met een lekkere wortel kan je hem dichter krijgen en wint hij iedere dag een beetje vertrouwen. Nog wat geduld en liefde en het komt wel goed met onze mooie jongen.
Blitse:
Is een Appeloossa hengst van bijna 2 jaar met een schofthoogte van ongeveer 80 cm. en is sinds een week Bucky zijn vriend geworden. Wij hebben hem overgenomen van mensen waar hij als veulen is grootgebracht. Blitse stond nog samen met zijn ouders in de weide. Blitse is een zeer aanhankelijke pony die je elke keer opnieuw begroet met een welgemeende hinnik, Blitse is wel gewend aan mensen en laat zich daardoor ook graag vertroetelen.
Blitse helpt nu mee om Bucky zijn angsten te overwinnen. want de 2 zijn ondertussen onafscheidelijk.
Beide pony´s staan in een weide achter aan in onze tuin van +/- 12a en hebben een gemeenschappelijke stal van +/- 8m².
Wij hopen nog veel plezier te hebben met onze lieverds en hopen ze nog lang bij ons te hebben.
foto´s (niet allemaal even duidelijk, aangezien ze met telefoon genomen zijn)
Bucky:

Blitse:

Samen:

Alle tips zijn welkom, Zelf heb ik in mijn jonge jaren 8 jaren paard gereden en heb ik wel wat kennis opgedaan. Maar toch zijn alle tips welkom aangezien dit de eerste maal is dat we zelf paarden (tjes) houden.
mvg
Cobra