Lol mag niet meer op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Lol mag niet meer op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 10:20

[MW] Hoe vaak poepen jullie?

Ik stoor mij best wel aan het laatste bericht van de mod bij dit topic
Het komt over alsof een lolletje niet meer mag! -O-

ok ok , het is zeker geen serieus topic, nou en? Verplaats het dan naar kippenhok of zo?
Nee gooi er maar weer een slotje op :roll: >;)

Waarom modjes? Waarom doen jullie zo? Waarom zijn jullie toch telkens zo sfeerverpestend? Waarom mag er niet gegrapt en gegrolt worden? En een kleine moeite om te verplaatsen
Net zo veel moeite als dat slotje...............

Mij benieuwen hoe lang het duurt voordat hier een slotje op komt ,want dit mag natuurlijk ook niet... :x

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Lol mag niet meer op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:32

Helemaal mee eens.. ik snap het niet.. bokt is toch voor gezelligheid? er word niemand afgekraakt, niemand word over geroddeld....

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:33

Excuus dat was mijn slotje maar zoals ik al aan iemand per pb heb uitgelegd:

Lol maken mag absoluut maar mensenwelijn is een serieus forum waar mensen vragen kunnen stellen. Op andere fora kunnen jullie lekker je gang gaan maar MW is daar niet de aangewezen plaats voor. Ik geef toe dat mijn slotje wat onhandig gekozen is wellicht, maar het was al laat voor mij en wou eigenlijk naar bed maar heb toch eerst dit afgewerkt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:33

Dan kan het toch alsnog verplaatst worden?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:34

chocobroodje schreef:
Excuus dat was mijn slotje maar zoals ik al aan iemand per pb heb uitgelegd:

Lol maken mag absoluut maar mensenwelijn is een serieus forum waar mensen vragen kunnen stellen. Op andere fora kunnen jullie lekker je gang gaan maar MW is daar niet de aangewezen plaats voor. Ik geef toe dat mijn slotje wat onhandig gekozen is wellicht, maar het was al laat voor mij en wou eigenlijk naar bed maar heb toch eerst dit afgewerkt.

maar dan kun je hem nu toch weer openen en naar KH gooien van mij part?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:35

we hadden na overleg besloten om het dicht te laten.. Dat was niet alleen mijn idee ik heb het enkel uitgevoerd.. Maar als jullie het zo graag open willen kan ik nog wel een keertje overleggen

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:38

Dat vind ik tof Chocobroodje!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:12

Na kort overleg en op verzoek van jullie slinger ik hem naar de KH ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:14

Fijn dat het weer open is, maar IMO komen dit soort zaken de laatste tijd wel veel voor. Mod doet een actie, gebruikers beginnen te klagen dat het topic beter dan verplaatst kan worden ipv gesloten en hoppa topic verplaatst. Lijkt mij dat er in deze route ergens iets misgaat of dat de besluiten niet zo standvast zijn? Bij mijn weten moet een team 100% achter een actie staan en goed kunnen beargumenteren waarom het zo is gegaan.

Daarnaast worden topics zo snel gesloten ipv verplaatst...
zelf destijds ervaring mee gehad dat een topic werd gesloten die eigenlijk verplaatst had moeten worden. dat is gewoon zo zonde

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:18

Ik kan alleen zien waar het nu misging en heb daar op gereageerd. Dat er verder wel vaker fouten worden gemaakt, tja dat is menselijk. Ik kan niet reageren voor andere maar ik zal heus niet de enige zijn. Dat is toch niet zo erg? We zijn allemaal mensen en soms wil je te snel iets doen en dan maak je een foutje.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:20

Dit was ook mijn idee bij dat topic. Gelukkig is hij weer open. Laat de lol verder gaan!
Fijn dat je het hebt heroverwogen chocobroodje!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:20

Chocobroodje: Ik heb zelf ook gemod en ik wéét dat het niet leuk is om commentaar te krijgen. Maar dan alsnog 'Het is mensenwerk' Ja klopt. Alleen komt het de laatste tijd wel veel meer voor dan in het verleden. Waar ligt dat dan aan?

Stiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:22

Fouten maken is menselijk en in dit geval denk ik dat dat het netjes is opgelost door de modjes.

En wat betreft de laatste tijd meer foutjes. Volgens mij is er door de modjes besproken om bokt meer jeugdjournaal proof te maken waardoor ze de laatste tijd strenger optreden. Persoonlijk denk ik dat ze hier nog wat balans in moeten aanbrengen.

(dit baseer ik overigens op opmerkingen die door mods zijn gemaakt in ons vrijgezellen topic

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:33

Stiekie schreef:
Fouten maken is menselijk en in dit geval denk ik dat dat het netjes is opgelost door de modjes.

En wat betreft de laatste tijd meer foutjes. Volgens mij is er door de modjes besproken om bokt meer jeugdjournaal proof te maken waardoor ze de laatste tijd strenger optreden. Persoonlijk denk ik dat ze hier nog wat balans in moeten aanbrengen.

(dit baseer ik overigens op opmerkingen die door mods zijn gemaakt in ons vrijgezellen topic

Mee eens, Bokt is niet meer wat het was de laatste jaren, maar de regels daarover zijn dan ook weer niet duidelijk want elk modje trekt zijn eigen conclusies en dingen.. beetje jammer, hierdoor worden ook, onnodig, mensen geband of krijgen een OW.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 11:50

Fijn dat het weer open is :D *\o/*
ik had veel lol bij het lezen van dat topic :')

de reden dat ik dit topic geopend is omdat het idd veel vaker voorkomt en ik het nu wel eens "beu" was...

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:50

Ojajoh schreef:

de reden dat ik dit topic geopend is omdat het idd veel vaker voorkomt en ik het nu wel eens "beu" was...

Blij dat je dat hebt gedaan, want ik denk dat je voor velen spreekt :D

Chocobroodje, blij dat je hem weer hebt open gegooid. +:)+

Toch wil ik er nog even over kwijt dat het er naar mijn mening de laatste tijd een ''kleuterjuf-beleid'' wordt gevoerd.
En dat is toch iets wat nooit is geweest.
Dat er mensen aangesproken moeten worden op hun uitspraken of acties, is volledig terecht, maar er wordt tegenwoordig wel heel snel een OW of een BAN/BOT uitgedeeld.

En 'vermakende' topics worden op slot gegooid omdat het topic ineens een andere wending krijgt.
Mijns inziens is dat juist de kracht van bokt. Je kan een serieus topic beginnen (niet in alle gevallen de insteek :+ ) en door er een lollige opmerking maakt het 't luchtiger en vaak ook humoristischer.

Zo..... dat was het weer :o

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:53

Fiebie schreef:
Ojajoh schreef:

Blij dat je dat hebt gedaan, want ik denk dat je voor velen spreekt :D

Chocobroodje, blij dat je hem weer hebt open gegooid. +:)+

Toch wil ik er nog even over kwijt dat het er naar mijn mening de laatste tijd een ''kleuterjuf-beleid'' wordt gevoerd.
En dat is toch iets wat nooit is geweest.
Dat er mensen aangesproken moeten worden op hun uitspraken of acties, is volledig terecht, maar er wordt tegenwoordig wel heel snel een OW of een BAN/BOT uitgedeeld.

En 'vermakende' topics worden op slot gegooid omdat het topic ineens een andere wending krijgt.
Mijns inziens is dat juist de kracht van bokt. Je kan een serieus topic beginnen (niet in alle gevallen de insteek :+ ) en door er een lollige opmerking maakt het 't luchtiger en vaak ook humoristischer.

Zo..... dat was het weer :o

je vergeet te vermelden dat zelfs de mods de regels van bokt omvormen als ze er zelf zin in hebben...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:03

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Bokt is bedoeld voor iedereen. We hebben heel veel verschillende subfora waar voor bijna alles eigenlijk wel plaats is. Wat wij proberen te creëren is een ruimte waar iedereen zich thuis kan voelen. Daarom is het voor ons heel belangrijk dat er op bepaald taalgebruik wordt gelet. Niet iedereen is ervan gediend om met dit soort topics geconfronteert te worden en zoals iemand al terecht zei het moet jeugdjournaal proef zijn. Dat er in HK's een oogje wordt dicht gedaan daarvoor is dan ook de enige plek. Voor de rest zien we graag dat er opbouwend, netjes en fatsoendelijk wordt gereageerd.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:10

chocobroodje schreef:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Bokt is bedoeld voor iedereen. We hebben heel veel verschillende subfora waar voor bijna alles eigenlijk wel plaats is. Wat wij proberen te creëren is een ruimte waar iedereen zich thuis kan voelen. Daarom is het voor ons heel belangrijk dat er op bepaald taalgebruik wordt gelet. Niet iedereen is ervan gediend om met dit soort topics geconfronteert te worden en zoals iemand al terecht zei het moet jeugdjournaal proef zijn. Dat er in HK's een oogje wordt dicht gedaan daarvoor is dan ook de enige plek. Voor de rest zien we graag dat er opbouwend, netjes en fatsoendelijk wordt gereageerd.

In HK's wordt juist de laatste tijd helemaal geen oogje dicht gedaan..... :n

Wij zitten al bijna 1,5 jaar in een HK topic. 15 topics lang is er nooit wat gezegd, nooit een opmerking, we hadden het gewoon gezellig.
Inmiddels door verschillende jaloerse relschoppers vanuit een ander topic is er geTEMd en nu worden we heel nauwlettend in de gaten gehouden.
75% uit het topic heeft een OW en 1 heeft een BOT.

For the record, wij voelden ons daar meer dan thuis, het is een vriendengroep geworden en dat wordt op deze manier gebagatelliseerd.

Overigens hoop ik niet dat er ''opbouwend'' gereageerd gaat worden op een poep-topic, dat lijkt me een beetje raar..... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:39

Bokt is een geinplein.....
Voor serieuze zaken als paardrijden volg ik les en doe ik mijn huiswerk....en anders zoek ik wel serieuze topics op :o

"Overigens hoop ik niet dat er ''opbouwend'' gereageerd gaat worden op een poep-topic, dat lijkt me een beetje raar...."

Kirsten; een beetje maar!? :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:42

chocobroodje schreef:
we hadden na overleg besloten om het dicht te laten.. Dat was niet alleen mijn idee ik heb het enkel uitgevoerd.. Maar als jullie het zo graag open willen kan ik nog wel een keertje overleggen

chocobroodje schreef:
Ik kan alleen zien waar het nu misging en heb daar op gereageerd. Dat er verder wel vaker fouten worden gemaakt, tja dat is menselijk. Ik kan niet reageren voor andere maar ik zal heus niet de enige zijn. Dat is toch niet zo erg? We zijn allemaal mensen en soms wil je te snel iets doen en dan maak je een foutje.

Maar wat is hier de fout dan? Als er overleg geweest is... Dan lijkt het me niet dat jij een fout gemaakt hebt, maar het team gewoon niet achter z'n beslissing staat na het commentaar op het sluiten van het topic?

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:43

chocobroodje schreef:

wil ik jou de motivatie van mijn OW eens doorzenden??
ik ga niet akkoord met de volgende statements in jouw bericht:
1. Bokt is bedoeld voor iedereen (idd als je schaapachtig geen kritiek uit)
2. bijna alles eigenlijk wel plaats (blijkt echt niet gezien de topics zo maar worden gesloten)
3. HK's een oogje wordt dicht gedaan (neen, ook daar moet het tegenwoordig jeugd journaal proof zijn...)

EDIT: ik zit samen met Fiebs en de persoon die het poepen topic heeft geopend in het HK topic dat ze aanhaalt...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:00

Fiebie: Het MH forum bestaat al maar is alleen toegankelijk voor het team.

Blij te merken dat ik niet de enige ben die doorheeft dat het systeem achteruit gaat / niet consequent is tov de gebruikers... Ervaring is helaas wel zo dat er vrij weinig met de feedback wordt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 15:04

Winged schreef:
Fiebie: Het MH forum bestaat al maar is alleen toegankelijk voor het team.

Blij te merken dat ik niet de enige ben die doorheeft dat het systeem achteruit gaat / niet consequent is tov de gebruikers... Ervaring is helaas wel zo dat er vrij weinig met de feedback wordt gedaan.

Joh! :oo

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:30

chocobroodje schreef:

Mensen: hou het wel fatsoendelijk, he? :D