Een idee: Interne Bokt.nl upload machine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Een idee: Interne Bokt.nl upload machine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 14:03

In de afgelopen paar jaren dat ik hier op Bokt.nl heb gepost, heb ik de nodige frustratie gehad wat betreft het uploaden van foto's via de verschillende websites. Die websites werkten niet altijd mee, en soms bleek Bokt.nl bepaalde codes ook niet te pakken. Het meest irritante vond ik toch wel dat je vaak foto voor foto moest uploaden en voordat je een topic klaar had om te posten je een halve dag kwijt was. Ik heb veel mooie foto's die ik wil laten zien, maar de frustratie weerhoudt me er nog van ze te posten.

Kortom:

Dit moet sneller en makkelijker kunnen. Dus waarom geen internet upload website met mogelijkheid tot meerdere foto's tegelijk uploaden.
Zou zoiets mogelijk zijn binnen de Bokt.nl omgeving?

Graag zou ik willen weten of dit überhaupt kan binnen een forum. Tevens vraag ik me af of het een goed idee is, voor het geval je per ongeluk je topic weg klikt voordat je het plaatst, of er een concept functie kan komen. Ik ken wel een sneltoets, maar vaak is mijn tekst dan verdwenen (dus ook al die uploads!)

ICT'ers, vertel vertel! :)

Voor de rest prima tevreden :j

XxLMMxX

Re: Een idee: Interne Bokt.nl upload machine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:07

Goeie van je!
Of dit kan zou ik niet weten.
Maar dat ik t handiger zou vinden is een ding dat zeker is

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:45

Als iedere bokker op bokt.nl kan uploaden, gaat dat te veel in de papieren lopen. Vroeger, in 2001, kon uploaden wel via Bokt, maar het werd te kostbaar.

Zie ook de antwoorden van Bart in dit topic.
Zie ook dit topic, waarin reeds de problemen werden aangestipt.
En als laatste dit topic.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 22-11-12 14:57, in het totaal 4 keer bewerkt

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:48

Uit 2003? Gok dat de financiële situatie sinds die tijd wel ietsjes anders is. Daarnaast: op Bokt Markt kan het wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:53

Vroeger was er maar een fractie van de gebruikers vergeleken met nu, en de Markt is ook maar een fractie van heel Bokt natuurlijk.... als iedereen foto's gaat uploaden op de Bokt servers dan komt daar zo enorm veel meer content op te staan dat heel Bokt opgeblazen wordt denk ik :P

Een paar jaar terug werd er wel gespeeld met het idee dat je tegen betaling een gebruiker kon worden met upload-rechten, het is wel jammer dat dat niet van de grond is gekomen eigenlijk.

Er zijn ook nog Bokt-veilingen geweest waar het kunnen uploaden via Bokt ook geveild werd, ik heb toen nog een tijdje direct op Bokt foto's kunnen uploaden na het winnen van zo'n veiling maar dat is na een poosje weer afgeschaft geloof ik...ik weet iig. niet hoe ik er nog op kan anders :P

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 14:59

Oké, mijn onderbewustzijn had dan toch gelijk: ik heb ooit wel eens een upload optie gezien hier.
Dat het heel veel energie kost en servers kan ik me ook wel voorstellen.

Nou, dan de ultieme tip voor mij? Waar kan ik veel en snel tegelijk uploaden met alle forumcodes voorzien (knippen en plakken) die ik dan slechts hoef te plakken in een nieuw topic? Is dat er? :7

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:01

Neem een eigen website, kun je naar hartenlust je afbeeldingen online zetten en simpel doorlinken. +:)+ Lijkt me voor Bokt praktisch onbetaalbaar als iedere gebruiker hier gebruik van maakt..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:03

Geen idee, zou ik ook wel willen weten :P

Bij de Bokt upload die ik toen had gewonnen, was het volgens mij ook gewoon een apart stukje Bokt waarop ik dan in moest loggen, en daar kon ik dan een lijst met foto's aanleggen. Steeds een nieuwe erbij uploaden, en die kwam dan ook in die lijst te staan.

Maar dan moest ik ze volgens mij nog 1 voor 1 in een topic plakken, het was dacht ik echt puur een opslag-plekje, maar dan wel op de Bokt-server.

Op mijn oude website deed ik ze zelf op een verstopte pagina uploaden en dan daar vandaan doorlinken, maar ook dan moest je nog steeds foto voor foto de link kopiëren, in je topic-in-aanbouw plakken en tussen [img]en[/img] zetten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:04

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:05

Volgens mij kunnen alle dingen die jij wil gewoon met photobucket.com ? Ik heb er nooit problemen mee, oploaden gaat hartstikke snel :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:05

BounceBabe schreef:
Oké, mijn onderbewustzijn had dan toch gelijk: ik heb ooit wel eens een upload optie gezien hier.
Dat het heel veel energie kost en servers kan ik me ook wel voorstellen.

Nou, dan de ultieme tip voor mij? Waar kan ik veel en snel tegelijk uploaden met alle forumcodes voorzien (knippen en plakken) die ik dan slechts hoef te plakken in een nieuw topic? Is dat er? :7

jahoor, photobucket.com

daar hoef je maar op de link te klikken en het is automatisch gekopieerd, dan nog even in topic plakken en klaar.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:07

Hier word al aan gewerkt dacht ik ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:31

Photobucket is de ideale site, tenminste, dat vind ik zelf. 1 klik op de tag en hij wordt automatisch gekopieerd, dus niet eens <control-C> nodig. Bovendien houd je de foto's in eigen beheer, en kun je er altijd bij.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:20

Een fatsoenlijke foto-upload staat idd hoog op de wensenlijst. Daar hangt alleen flink wat aan vast. Er is nogal wat opslagruimte nodig, je wil die foto's fatsoenlijk backuppen, makkelijk kunnen uploaden, makkelijk terugvinden, etc, etc.
Dus niet op heel korte termijn maar er wordt op de achtergrond (tussen andere projecten door) aan gewerkt :j

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 21:52

Goed om te horen! *\o/*

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:37

www.imgur.com

Je hoeft geen lid te zijn om te uploaden en kunt zelf een album aanmaken etc.

Lijkt me voor bokt onbetaalbaar om voor zoveel leden een upload systeem te maken als je alleen al ziet hoeveel foto's sommige bokkers in hun profiel hebben staan.