ondernemers bespreken op bokt zonder toestemming

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meredith

ondernemers bespreken op bokt zonder toestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:33

Wat is het doel om op bokt anoniem te gaan posten over ervaring van ondernemers.

Mag je ook mensen persoonlijk op bokt als onderwerp gaan gebruiken? Wat is het verschil?

Het gaat zakelijk meestal ook over maar 1 persoon. Dus de Dierenarts, de TandArts, de Hoefsmid enzv. Dit zijn toch eigenlijk ook personen, zeker als ze ook posten op bokt.

Waar ligt nu de grens.???

Miepie77

Re: ondernemers bespreken op bokt zonder toestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:37

Denk dat er een groot verschil zit tussen of je als privepersoon word aangesproken of dat je op je bedrijf word aangesproken, want dan is het eigenlijk gewoon een beoordeling van diensten en als een ondernemer berucht is wil ik dat zelf ook graag weten voordat ik me ermee inlaat. Het enige wat op internet lastig is in te schatten is wat zijn feiten en wat is gewoon vuile roddel.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:49

Inderdaad wat is waarheid en wat is vuile roddel, wie controleert dat?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:51

Als ondernemer zorgen dat je goede diensten aflevert, dan zijn er altijd mensen die de negatieve roddel tegenspreken.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:05

ja dat vind ik ook.

Ligt ook wel hoe je een topic start.

je kunt bv vragen weet iemand in de buurt van... en goede dierenarts enzv. Of je start een topic met als onderwerp 2 namen van dierenartsen en vervolgens begin je , ja ik heb dierenarts 1 en die vind ik niet goed en ook niet aardig ,maar dierenarts 2 heb ik iets van gelezen en dan vragen wat zal ik doen.

er is heel veel verschil hoe je iets benoemd. En dan nog vind ik het erg storend dat er te pas en te onpas dingen worden gezegd die niet worden onderbouwd. Je kan als ondernemer ook niet zeggen dat het topic gesloten of verwijderd moet worden. Is daar Bokt eigenlijk wel voor bedoelt.? Ik heb ooit eens gereageerd op een topic over paarden van ondernemers die op bokt werden geplaatst op hun slechtste moment.Die werden daar even onder de loep genomen en afgezeken, die eigenaars waren daar dus echt niet blij mee!

Dit moet dan ook kunnen?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:31

Topic is verplaatst van WWW naar FZ.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 01:47

Wat er over dit onderwerp op Bokt mag staat hier uitgelegd: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Negatieve_ ... op_Bokt.3F Als je na het lezen daarvan nog specifieke vragen hebt, kun je die hier natuurlijk ook stellen, maar ik denk dat je algemene vraag (waar de grens ligt) daar duidelijk in beantwoord wordt.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 09:57

jullie doen erg goed je best om dit onderwerp maar niet onder de aandacht te brengen .... ik vind dat er best een topic over geopend mag worden. Je mag hier alles neerzetten als het maar niet over dit onderwerp gaat. ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:09

Kun je dat misschien onderbouwen? Want nu doe je precies wat je in je OP als ongewenst aanhaalt: een bedrijf bekritiseren zonder uitleg en voorbeelden ;)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:17

Meredith: ook ik snap je laatste post niet: natuurlijk mag er ook over deze vraag een topic geopend worden (er staat ook geen slotje of niets op). Alleen juist omdat deze vraag vaker voorbij komt, is er een uitgebreid antwoord voor opgesteld op een eigen Wiki-pagina.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 13:31

o sorry kan het niet vinden, heb je een link?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:39

Eline schreef:
Wat er over dit onderwerp op Bokt mag staat hier uitgelegd: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Negatieve_ ... op_Bokt.3F Als je na het lezen daarvan nog specifieke vragen hebt, kun je die hier natuurlijk ook stellen, maar ik denk dat je algemene vraag (waar de grens ligt) daar duidelijk in beantwoord wordt.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 14:10

ja maar het onderwerp bespreken op bokt vind ik veel interessanter.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 14:27

Ibbel schreef:
Kun je dat misschien onderbouwen? Want nu doe je precies wat je in je OP als ongewenst aanhaalt: een bedrijf bekritiseren zonder uitleg en voorbeelden ;)

Ja dat onderbouw ik graag.

Ons bedrijf wordt genoemd en daar zijn 2 negatieve verhalen over neergezet.Deze bokkers claimen klanten te zijn.Inmiddels weten we wie het zijn en het zijn dus geen klanten.Het zijn klanten bij iemand anders.
Blijkbaar is de opzet om je naam te noemen om te vragen wat je van iemand vindt en vervolgens te gaan zeggen : ja ik ben(was) klant bij diegene maar ik vind die andere ondernemer eigenlijk veel beter/leuker /aardiger /vind zijn werk slecht enzv. en dan Wat vinden jullie?

Ik vind dan dat je als ondernemer daar gewoon op mag reageren en vragen hoe ze erbij komen. Nou dat mag dus niet van bokt.Want volgens de regels mag je een ondernemer indien aan de voorwaarden voldoet,je mening geven,maar een mening terug geven over diegene die jou bedrijf staat af te zeiken mag weer niet want dat heeft niks met het topic te maken en mijn posten worden dan dus direct verwijdert.Als je aangeeft dat deze mensen niets met jou te maken hebben en je wilt dat zo,n onzin topis met 5 posten die nogeneens door topic starter wordt bijgehouden wil dat het verwijdert wordt,doen ze dat niet omdat ik als ondernemer maar aan moet kunnen tonen dat het niet waar is.

Dus vandaar mijn topic, hoe ga je als ondernemer om met situatie,s buiten jou zelf om.Vind je dit goed? Zou je er wat aan willen doen? wat kan je eraan doen? enzv.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:07

Ervaringen uit eerste hand zouden volgens de regels mogen... Echter gebeurt het meer dan eens dat zo'n topic toch op slot gaat. Waarom? Geen idee

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:58

meredith schreef:
o sorry kan het niet vinden, heb je een link?

Staat in de vorige post van Eline ;)