Gerichte informatie zoeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Gerichte informatie zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 13:07

blijkt op bokt toch niet zozeer makkelijk te zijn.

Casus: ik zoek informatie over het boomloze zadel Barefoot, meer bepaald het model Cheyenne. Ik ben een complete leek op het gebied van boomloze zadels.
Zoekopdracht: Barefoot, in de titel van het onderwerp, weergeven als onderwerp, in subforum Harnachement.

Probleem 1: bestaat al langer. Ik krijg sowieso maar 1 pagina zoekresultaten, vanaf de tweede pagina krijg ik de melding "er werden geen resultaten gevonden". Dit heb ik altijd wanneer ik op onderwerpen zoek.

Dus ik moet mijn zoektocht beperken tot de eerste pagina waar ik eigenlijk maar twee titels vindt die mij rechtstreeks kunnen helpen. De ene gaat over Barefoot in het algemeen "Barefoot ervaringen op de lange duur". Doorgelezen, interessant, maar ik zou toch meer willen weten over het specifieke model Cheyenne. Het andere topic voldoet daaraan en dat is het topic dat ik hier onderaan in een linkje zal zetten. Ik klik het aan - ook al zie ik dat het topic na weinig berichten al gesloten is - in de hoop dat er toch voldoende informatie instaat.

De TS van desbetreffend topic is net als ik op zoek naar info over de Barefoot Cheyenne. De eerste reactie die ze echter krijgt is:
"Hier zijn al heel veel topics over! Gebruik de zoekfunctie even."
Een klein ironisch glimlachje kon bij mij (sorry) niet uitblijven. Met de niet-optimaal-werkende zoekfunctie blijft er voor bij mij blijkbaar een schat van topics over dit onderwerp verborgen. ;)

Dan gelukkig twee "normale" berichten, die interessant zijn ook al zijn ze kort.
En dan een bericht van een mod dat het topic op slot gaat omdat er al een topic over dit onderwerp loopt. Waarbij de mod wel zo vriendelijk is om de link van dat topic te geven. In de hoop dat het geen centraal topic is (de afkeer van die topics heb ik elders al duidelijk gemaakt) klik ik op de link en....

ik kom terecht in een 316!!-pagina-tellend topic dat niet over de Barefoot Cheyenne gaat, dat zelfs niet over Barefoot in het algemeen gaat, maar dat gewoon over boomloze zadels gaat.

Met een zucht heb ik op het rode kruisje gedrukt en ben ik verder gegaan met mijn schoolwerk.

[HAR] Iemand ervaring met Barefoot Cheyenne?

Dinopino

Re: Gerichte informatie zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:11

Heb je de wiki al eens geprobeerd?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:40

Je kan ook instellen dat je met uitgebreid zoeken alleen zoekt in de titel of alleen het eerste bericht van een topic, dat zoekt misschien iets makkelijker.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:36

Zelf zoek ik meestal via Google. In dit geval zou ik dus op Google zoeken naar 'Barefoot Cheyenne Bokt'. Op die manier kom ik sneller en gerichter in de goede topics terecht dan wanneer ik via de Bokt Zoekfunctie informatie zoek. Het is een omweg, maar het werkt bij mij in ieder geval beter dan de zoekfunctie van Bokt zelf.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 14:45

@Dinopino: daar had ik niet aan gedacht en heb ik gedaan. En in het algemeen ben ik nu wel wijzer geworden over Barefoot (VPS oa, wist ik totaal niet). Wiki is op zich hierin wel handig, maar je mist toch de ervaringen en persoonlijke ervaringen van Bokkers.
Klein voorbeeld: ik weet nu wel dat er twee maten pommels zijn, maar ik weet niet welke ik moet gebruiken. Heeft dat met de hoogte van het paard te maken of met de breedte of met beide? Het is door berichten van bokkers dat je dat kunt inschatten. Als iemand zegt: ik heb voor mijn c-pony een pommel 1. Dan weet ik dat ik voor mijn warmbloed voor een 2 moet gaan. Als iemand zegt: ik heb een warmbloed, maar die is wel rank gebouwd en heeft weinig schouder en bij mij past een pommel 1 beter dan de 2. Dan kan je zelf een inschatting maken van wat jouw paard nodig heeft.

@zonnebloem18: dat had ik dus al gedaan. Zoeken op onderwerpen en in de titels van de onderwerpen.

@Szan: dan kom ik idd op meerdere topics uit. Bedankt voor de tip!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:51

Ik zoek ook altijd via Google en dan 'bokt.nl' erachter :D. Dat werkt veel beter dan de zoekfunctie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:39

Gericht informatie zoeken is dan inderdaad niet makkelijk.
Wel een tip, in dat 316 pagina's tellende topic zijn zat mensen die vragen willen beantwoorden of je gerichter door kunnen sturen naar andere pagina's met informatie, dus stel gerust je vragen :)

Ik zal je als tip in elk geval deze pagina doorgeven --> http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Veelgestelde-vragen/

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:04

Mjetterd schreef:
Ik zoek ook altijd via Google en dan 'bokt.nl' erachter :D. Dat werkt veel beter dan de zoekfunctie

Of geef in je zoekbalk het volgende in: site:bokt.nl barefoot cheyenne, als je net als de topicstarter op zoek bent naar informatie over dit specifieke type zadel en je informatie zoekt die over dit zadel op Bokt staat.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:33

Zoeken is een erg lastig iets... In ieder geval heel vreemd dat je niet naar pagina 2 kan met die zoekopdracht. Ik krijg hetzelfde probleem dus zou (in theorie) vrij eenvoudig op te lossen moeten zijn. Gaat op de lijst!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 19:16

Bedankt Bart! Als ik op berichten of gebruikers zoek heb ik het niet, enkel bij onderwerpen.